[BC3] Maxtreme van Elsa Gloria II (Quadro) voor Elsa Erazor X (Geforce)?

Pagina: 1
Acties:

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wie weet een leuk projectje om je op te storten, of misschien iets voor een andere tweaker in de buurt.<P>Het gaat om het volgende.<P>Elsa heeft 2 kaarten, eentje gebaseerd op de Quadro chipset (Gloria II), en eentje met de Geforce aan boord(Erazor X en X^2).<P>Voor de Gloria II is er een driver beschikbaar die speciaal geschreven is om 3D Studio MAX (van Discreet, vroeger Kinetix) zo snel en stabiel mogelijk te laten lopen.<P><BR>Zelf denk ik dat deze Maxtreme driver ook uitstekend zou lopen op de Geforce Erazor X. De verschillen in hardware zijn zover ik weet miniem. <P>Hier is het probleem. De installer van deze Maxtreme driver checked of er een Gloria II aanwezig is, en installeert niet goed als dat niet zo is.<BR>Daarbij komt dat de maxtreme driver zelf, als deze wordt gestart door 3D Studio MAX een registry-key wil lezen. Deze bestaat echter niet omdat de installer deze niet gemaakt heeft. Het programmaatje NTregmon laat zien op welke manier de maxtreme driver de registry benadert. <P>OK, dit was een behoorlijk lange inleiding voor het volgende:<P>Om de maxtreme driver te kunnen gebruiken met een Erazor X moet er iets getweaked worden:<P>- De maxtreme driver zodat hij wel door MAX gestart kan worden,en dus de hardware check op Gloria II passeert.<P>- De installer van de maxtreme driver zodat deze de registry wel goed zet.<P>[ingevoegd op di 4 jan 2000/19:00<P>- De registry waardoor de maxtreme.drv denkt dat er een Gloria II is de comuter zit.<P>ingevoegd op di 4 jan 2000/19:00]<P>Helaas ben ik zelf te lang uit de softice business om nog wat zinnigs te kunnen doen.<P>Voor de duidelijkheid, Elsa heeft de Maxtreme driver tot nu toe nog nooit uitgebracht voor de Erazor reeks. Ik verwacht dus ook niet dat zoiets zal gebeuren.<P>Heb je suggesties?<P>Groet,<P>Hamish<P>Referenties:<P>Elsa drivers:<P>Erazor X<P>ftp://ftp.elsa.de/FILES/GRAPHICS/ERAZORX/ERAXNT40.ZIP<BR>ftp://ftp.elsa.de/FILES/GRAPHICS/ERAZORX/EZX_W9X.EXE<P>Gloria II<P><BR>ftp://ftp.elsa.de/FILES/GRAPHICS/GLORIA/II/GLIIMAXT.ZIP<P>ftp://ftp.elsa.de/FILES/GRAPHICS/GLORIA/II/GLIINT40.ZIP<BR>ftp://ftp.elsa.de/FILES/GRAPHICS/GLORIA/II/GLII_W9X.ZIP<P>Registry monitor:<BR> <A HREF="http://www.sysinternals.com/regmon.htm" TARGET=_blank>http://www.sysinternals.com/regmon.htm</A> <BR>

[This message has been edited by Hamish (edited 04-01-2000).]

• Hamish
  • Niet online
Geachte tweakers,<P>Ik ben weer ietsje verder gekomen.<P>(a) De registrykey:<P>[HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVICEMAP\VIDEO]<P>met daarin:<BR>"\Device\Video0"="\REGISTRY\Machine\System\ControlSet001\Services\eezxm\Device0"<P>verwijst (zoals duidelijk mag zijn) naar :<P>(b)<P>[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\eezxm\Device0]<P>Het is deze key die de identificatie bevat van de grafisch kaart.<P>Bij een Gloria II is de verwijzing en identificatie uiteraard anders. <P>Ik zou graag van een NT-gebruikende Elsa Gloria II eigenaar de registry-key (b) ontvangen. Bij (a) kun je zien waar je hij te vinden is.<P>Alvast bedankt voor alle moeite. Ik heb trouwens een flauw vermoeden dat het op deze manier gaat lukken!<P>Hamish<BR>

[This message has been edited by Hamish (edited 04-01-2000).]

Verwijderd

Hi Hamish!<P>Leuk plan. Er moet toch wel iemand zijn die die even kan posten? Het zou ook leuk zijn als iemand met een synergy II dit zou doen. Voor alle mensen met een op TNT2 gebaseerde videokaart...

Verwijderd

Dat hoop ik ook. Zoveel moeite is het niet om even het blokje uit de registry te posten dacht ik....

• Hamish
  • Niet online
Sander, <P>Leuk te zien dat nog iemand interesse heeft in dit onderwerp. De ''overweldigende'' reactie hier heeft bar weinig opgeleverd.<P>De reden dat ik dit uit probeer te zoeken is het feit dat Elsa vertikt om voor kaarten uit de Erazor (gamers) serie een Maxtreme driver uit te geven, terwijl de chipset van deze serie altijd gelijk heeft gelopen met die van de Synergy (professionals).<BR>Ik wens me van deze kunstmatige (puur marketing technische) scheiding niets aan te trekken, maarja dat kan ik alleen als ik een beetje hulp krijg.<BR>Een van de leuke dingen zou zijn dat ook andere Geforce en TNT/2 gebasseerde kaarten de driver kunnen draaien.<P>Nou goed, genoed geluld.<BR>Ik hoop op meer response.<P>Hamish<BR>

• Hamish
  • Niet online
Admin, knikker dit topic maar dit.<P>Er zijn kennelijk geen echte tweakers meer over hier :)<P>Hamish

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
jawel ik, ik zoek een hacked Synergy III bios!

Verwijderd

Hoi, ik heb ff een vraagje over je topic. Als ik het goed begrijp wil je de maxtreme drivers van Elsa aanpassen zodat deze werken met een Geforce? Dus zonder de Geforcekaart zelf te modden?
Denk niet dat dat gaat werken. Ik heb namelijk mijn Geforce256 wel gemod naar een SGI Quadro-kaartje, door het verplaatsen van wat weerstandjes. Daardoor wordt het kaartje nu herkend als een Quadro en de bijbehorende drivers geinstalleerd. Door de modificatie zijn hardwarematig een aantal features enabled in de GPU, met name die features die nodig zijn voor het 3D werk (dus ook 3DMax). Bij de Geforce256 zijn deze features dus niet hardwarematig enabled, je kunt ze dus ook niet via drivers aanspreken, al zijn ze gehackt. Want wat er niet is kan ook niet aangesproken worden! Die Maxtreme drivers zijn er juist om goed gebruik te maken van die hardwarefeatures. Vrij zinloos denk ik om die Maxtremedrivers te hacken zodat ze werken met een Geforce zonder dat ze gebruik kunnen maken van de features. ;)

Tjee, kzie nu pas dat dit een topic is uit jan 2000...hmmzzz :Z
Pagina: 1