Wie weet een leuk projectje om je op te storten, of misschien iets voor een andere tweaker in de buurt.<P>Het gaat om het volgende.<P>Elsa heeft 2 kaarten, eentje gebaseerd op de Quadro chipset (Gloria II), en eentje met de Geforce aan boord(Erazor X en X^2).<P>Voor de Gloria II is er een driver beschikbaar die speciaal geschreven is om 3D Studio MAX (van Discreet, vroeger Kinetix) zo snel en stabiel mogelijk te laten lopen.<P><BR>Zelf denk ik dat deze Maxtreme driver ook uitstekend zou lopen op de Geforce Erazor X. De verschillen in hardware zijn zover ik weet miniem. <P>Hier is het probleem. De installer van deze Maxtreme driver checked of er een Gloria II aanwezig is, en installeert niet goed als dat niet zo is.<BR>Daarbij komt dat de maxtreme driver zelf, als deze wordt gestart door 3D Studio MAX een registry-key wil lezen. Deze bestaat echter niet omdat de installer deze niet gemaakt heeft. Het programmaatje NTregmon laat zien op welke manier de maxtreme driver de registry benadert. <P>OK, dit was een behoorlijk lange inleiding voor het volgende:<P>Om de maxtreme driver te kunnen gebruiken met een Erazor X moet er iets getweaked worden:<P>- De maxtreme driver zodat hij wel door MAX gestart kan worden,en dus de hardware check op Gloria II passeert.<P>- De installer van de maxtreme driver zodat deze de registry wel goed zet.<P>[ingevoegd op di 4 jan 2000/19:00<P>- De registry waardoor de maxtreme.drv denkt dat er een Gloria II is de comuter zit.<P>ingevoegd op di 4 jan 2000/19:00]<P>Helaas ben ik zelf te lang uit de softice business om nog wat zinnigs te kunnen doen.<P>Voor de duidelijkheid, Elsa heeft de Maxtreme driver tot nu toe nog nooit uitgebracht voor de Erazor reeks. Ik verwacht dus ook niet dat zoiets zal gebeuren.<P>Heb je suggesties?<P>Groet,<P>Hamish<P>Referenties:<P>Elsa drivers:<P>Erazor X<P>ftp://ftp.elsa.de/FILES/GRAPHICS/ERAZORX/ERAXNT40.ZIP<BR>ftp://ftp.elsa.de/FILES/GRAPHICS/ERAZORX/EZX_W9X.EXE<P>Gloria II<P><BR>ftp://ftp.elsa.de/FILES/GRAPHICS/GLORIA/II/GLIIMAXT.ZIP<P>ftp://ftp.elsa.de/FILES/GRAPHICS/GLORIA/II/GLIINT40.ZIP<BR>ftp://ftp.elsa.de/FILES/GRAPHICS/GLORIA/II/GLII_W9X.ZIP<P>Registry monitor:<BR> <A HREF="http://www.sysinternals.com/regmon.htm" TARGET=_blank>http://www.sysinternals.com/regmon.htm</A> <BR>
[This message has been edited by Hamish (edited 04-01-2000).]
[This message has been edited by Hamish (edited 04-01-2000).]