Toon posts:

[BC3] Nvidia Riva TNT2 M64 problemen... (aub, help!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gisteren een nieuwe Nvidia Riva TNT2 AGP videokaart gekocht omdat mijn ouwe :r diamond 8Mb het niet meer kon trekken en ik dacht dat een 32Mb TNT2 AGP een hele vooruitgang zou zijn.. :)
Thuis gekomen, de ouwe diamond kaart en drivers uit de pc gesmeten, de nieuwe
kaart erin en ff gauw de laatste drivers gedowload en geinstalleerd van www.nvidia.com . Pc''tje opnieuw opgestart (wat sneller leek te gaan) en een paar
programmatjes getest (wat prima werkte). Nou, dat zag er veelbelovend uit :D ...
Ook maar even zo''n DivX filmpje testen (die dingen haperden enorm met mijn ouwe kaart)..
Huh? Haperen, stotteren, geluid wat blijft hangen... hoe kan dat nou? dit is toch een 32Mb?? :?
Nou ja... dan maar een spelletje spelen in echt 3d :) (TNT2, weet je nog wel?)...
Spelletje opgestart (thief:the dark project)
, ff wachten.. en een gigantische vastloper!
P#tverd*mm%!!! :(
Computer opnieuw opgestart, ander spelletje gestart (mortyr)... en WEER een vastloper!
Aaaaargh! |:(

Hoe kan dit nou? Wat doe ik fout?
Ik heb alles van de vorige videokaart van de comp verwijderd, pc opnieuw opgestart,
en daarna de nieuwe drivers geinstalleerd... opnieuw opgestart, en nog doet dat :r ding het niet!
Is het gebruikelijk voor een 32Mb TNT2 dat de spellen niet werken in 3d? Lijkt me niet..
Ook vind ik het vreemd dat de DivX films niet vloeiend afspelen, ik zie geen verschil met mijn oude 8Mb videokaart...
Wie helpt mij met een oplossing/suggestie?

Alvast bedankt voor de evt. hulp,
Sinner ©.

System specs: Intel Cel.300 - Intel BX mobo - 256Mb PC100 - SB Live! - Nvidia Riva TNT2 32Mb AGP - 30Gb Matrox 7200 - Sony 17"

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmm .. Voor DivX is niet je videokaart de bottleneck, maar de pro6or. En heb je bij de spellen wel ff de 3d-config opnieuw gedaan?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

he ff voor de duidelijk heid je nieuwe tnt 2 doet helemaal niks met divx dat draaid puur op proc power dus of je er nu een 2 mb kaartje in zet of een 64 md g-forge 2 ddr dat maakt niks uit

Verwijderd

divx op een cel300 valt zowiezo erg tegen !!!!!

en die tnt2 draaid er ook niet op met voledige snelheid

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

1 tip hiervoor: Format c: /s

Of iets minder radicaal knikker windows eraf en zet het er weer op, das volgens mij het makkelijkste wat helpt want er is toch iets van je oude kaart blijven "hangen".

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Warpuppy..
ik denk dat ik dat morgen maar ff ga doen..

mzzl,
Sinner ©.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik had precies hetzelfde als jij, je hebt gewoon de agp drivers van je mainboard niet goed geinstalled :) suc6 ermee !

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1