Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 07:41 schreef Aikeleer het volgende:
S3 Virge Dx
Viper V550 (ook TNT)
-
werkt prima ![/quote]is dat onder w2k?
S3 Virge Dx
Viper V550 (ook TNT)
-
werkt prima ![/quote]is dat onder w2k?
Verwijderd
Dat ondervond ik met de Trio64+ dus ook vandaag.Op donderdag 09 november 2000 01:49 schreef Femme het volgende:
De S3 Virge en Trio64V+ doen geen multi-monitor in Win2k.
Mijn situatie dus:
Videokaart 1: NVIDIA Geforce 256 AGP (Dell)
Videokaart 2:
En de WinTV Theater als TV-kaartje. Ik heb al begrepen dat de Matrox Dual in principe een slechte keuze voor mijn situatie zou zijn, omdat het TV-beeld dan alleen op primaire adapter te tonen is. Dus dat wordt een tweede videokaart (PCI). Wat kan ik het beste aanschaffen? Weet iemand welke kaart het beste ''samengaat'' met de Geforce 256? Iemand ervaringen, tips of suggestie''s, want met de MS Knowledge Base kom ik niet verder dan een lijst met geschikte videokaarten?
-edit Misschien al duidelijk, maar toch nog even een keer zeggen: Mijn besturingssysteem is Windows 2000. Het liefst natuurlijk een kaartcombinatie die er voor zorgt dat ik onder alle OS-sen fijn kan Dual Monitorren (althans waar dat ondersteunt wordt).
Ik draai onder W2k Pro een ErazorX (Geforce1) als primary (AGP) en een 5 jaar oude Matrox Millennium als secondary (PCI). Werkt perfect.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Verwijderd
Ja, maar zoals je wellicht begrijpt is het een beetje lastig om aan een 5 jaar oude videokaart te komen. Om alleen al een videokaart te ritselen die in een PCI-slot gedouwd kan worden is niet makkelijk.Op vrijdag 30 maart 2001 00:48 schreef testcase het volgende:
Ik draai onder W2k Pro een ErazorX (Geforce1) als primary (AGP) en een 5 jaar oude Matrox Millennium als secondary (PCI). Werkt perfect.
Zijn er videokaart-optie''s die ik ook bij de gemiddelde computerwinkel (MyCom, Alternate, etc...) kan krijgen voor een niet al te groot bedrag?
ach, Matrox PCI kaarten zijn prima 2ehands te krijgen, en met een 4MB model heb je genoeg kleurendiepte.
Wat duurder is een V3 of TNT1/2 in PCI model, maar dan heb je ook meer mem (alleen handig als je >17" als secondary scherm hebt).
Ander voordeel van een TNT kaart: je kunt voor beide kaarten de nVidia drivers gebruiken: groot voordeel daar deze ook secondary OpenGL ondersteund sinds 6.18
Wat duurder is een V3 of TNT1/2 in PCI model, maar dan heb je ook meer mem (alleen handig als je >17" als secondary scherm hebt).
Ander voordeel van een TNT kaart: je kunt voor beide kaarten de nVidia drivers gebruiken: groot voordeel daar deze ook secondary OpenGL ondersteund sinds 6.18
*insert signature here
Verwijderd
Thanx, ik ga eens ff pricewatchenOp maandag 02 april 2001 15:11 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
ach, Matrox PCI kaarten zijn prima 2ehands te krijgen, en met een 4MB model heb je genoeg kleurendiepte.
Heb laatst ff geprobeerd met een S3 Trio32 als secondary (V7700 primary), en dat werkte prima...
Moest alleen wel idd die PCI kaart als primary instellen, anders wou ie niet starten. Maar Win2000 gebruikte wel netjes de V7700 als primary hoor (ook al was de PCI primary in de BIOS); fullscreen DX of OpenGL apps gebruikten de V7700.
Overigens is het niet echt aan te raden, zo''n Trio32 als secondary; er kwam beeld uit, maar daar was dan ook alles mee gezegd
Zodra je een windowtje movede van de V7700 naar die Trio32 steeg de CPU usage van 14% naar 100%
Verder snapt het ding geen 32 bit, en om de een of andere reden werden al mijn icoontjes (ook die op de primary) ineens in 16 kleuren weergegeven...
Was best blij toen ie der weer uit was
maar het werkt dus wel...
Bedenk me ineens dat ik nog steeds PCI als primary heb staan in m''n BIOS
terwijl er echt alleen nog maar een AGP kaart inzit; toch maar weer es terug zetten
Moest alleen wel idd die PCI kaart als primary instellen, anders wou ie niet starten. Maar Win2000 gebruikte wel netjes de V7700 als primary hoor (ook al was de PCI primary in de BIOS); fullscreen DX of OpenGL apps gebruikten de V7700.
Overigens is het niet echt aan te raden, zo''n Trio32 als secondary; er kwam beeld uit, maar daar was dan ook alles mee gezegd
Zodra je een windowtje movede van de V7700 naar die Trio32 steeg de CPU usage van 14% naar 100%
Was best blij toen ie der weer uit was
Bedenk me ineens dat ik nog steeds PCI als primary heb staan in m''n BIOS
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Verwijderd
LOLOp maandag 02 april 2001 21:47 schreef johnwoo het volgende:
Bedenk me ineens dat ik nog steeds PCI als primary heb staan in m''n BIOSterwijl er echt alleen nog maar een AGP kaart inzit; toch maar weer es terug zetten
Ik heb even een Diamond Stealth 64 PCI kunnen ritselen. Vanavond maar eens proberen en anders toch die Voodoo3 maar
Verwijderd
ik heb een voodoo banchee en zo''n ati kaartje, DIE ATI KAN ECHT NIET ALS 2e KAART ONDER WIN2K, ik heb al zoveel geprobeert; maar bij m$ en bij ati zegge ze allebij: KEN NIE. je zou kunne proberen die ati kaart als eerste te zetten (alhoewel dat bij mij ook niet werkte, win2k starten na biospost niet op) Je moet hier maar ff kijke voor een goeie combi, en dan die ati er uit rukken en er een ander kaartje in douwen let op:
GEEN S3 en GEEN SIS en GEEN trident, werke alle 3 niet onder win2k. Cirrus ook niet by de way. Alleen nieuwere of high end kaartjes, zo als matrox millenium pci of zo.
suc6
GEEN S3 en GEEN SIS en GEEN trident, werke alle 3 niet onder win2k. Cirrus ook niet by de way. Alleen nieuwere of high end kaartjes, zo als matrox millenium pci of zo.
suc6
Ik had ook een SIS-kaartje gekocht voor 75,- voor 2e mon onder W2K. Moest officieel kunnen, er zitten ook W2k drivers bijgeleverd op CD. Maar mooi dat het niet werkte, m''n PC deed niets meer. Dacht eerst dat die kaart defect was.
Heb ik''m in m''n P200 met W9x gegooid, doet-ie het daar wel. Matrox Millennium 4MB daaruit gehaald en die als 2e kaart geïnstalleerd en gaat dus perfect (had ik dus gewoon meteen moeten doen natuurlijk
). 2d 1024x768 gaat prima op 17", full-screen movies niet echt.
Heb ik''m in m''n P200 met W9x gegooid, doet-ie het daar wel. Matrox Millennium 4MB daaruit gehaald en die als 2e kaart geïnstalleerd en gaat dus perfect (had ik dus gewoon meteen moeten doen natuurlijk
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Ik heb een asus v3400TNT AGP kaart en een ATi 3D rage II+ PCI in mijn systeem hangen. Onder windows 98 werkte dual monitor echt perfect, maar onder win2k weigert mijn 2e videokaart elke dienst. Driver voor de TNT is detonator 6.31, voor de ATi de standaard win2k driver. In win98 gebruikte ik de standaard win98 driver dus daar zal het niet aan liggen. Geen driver conflicten, windows geeft aan dat ze beide goed geinstalleerd zijn etc.
Misschien zie ik hier toch iets over het hoofd? Wie helpt!!
Misschien zie ik hier toch iets over het hoofd? Wie helpt!!
Er was inderdaad iets niet goed met dual monitoring in W2k, maar dat had te maken met de desktop uitgerekt over het 2e scherm, het stamt nog van NT4 af. Maar waarom hij bij jou niks doet is mij een raadsel.....denk.....denk......?.....misschien een 1 of ander conflict....kijk anders eens in het log (event viewer)
Verwijderd
uitrekken is bulsshit.
w2k is gewoon er kritisch wat betreft 2e videokaarten. Ik heb zelf een gf1 DDR en een vanta pci en dat werkt perfect.
http://www.realtimesoft.com/multimon/
w2k is gewoon er kritisch wat betreft 2e videokaarten. Ik heb zelf een gf1 DDR en een vanta pci en dat werkt perfect.
http://www.realtimesoft.com/multimon/
ATi ondersteund bij de oudere kaarten de dual monitor functie niet en zijn dit ook niet van plan
. M''n ATi Xpert@play deed het prima onder W98, maar niet onder W2K. De ATi zit nu lekker in de PC van m''n vriendin te multimonitoren en ik heb een TNT1 PCI genomen.
Of ga op zoek naar een Matrox PCI kaartje: succes verzekerd.
Of ga op zoek naar een Matrox PCI kaartje: succes verzekerd.
*insert signature here
Heb de rage nu in mijn moeders PC gestopt en daar een s3 trio64V+ uitgeplukt. Deze weigert nog meer dienst dan de rage, wil niet eens installeren zonder het irritante gele uitroeptekentje.
Volgens de win2k compatability list is er bijna geen enkele PCI kaart die het wel kan...
Toch maar een G800 dualhead kopen strax...
Volgens de win2k compatability list is er bijna geen enkele PCI kaart die het wel kan...
Toch maar een G800 dualhead kopen strax...
Er zijn een paar ATi PCI kaarten die werken met dual monitor onder Win2k, maar blijkbaar doet die van jou het niet. Ik heb ''t ook ooit geprobeerd met een ATi kaartje (3D Rage nogwat) en dat werkte niet. Ik heb toen maar meteen V3-2000 PCI gehaald en die werkt wel.
De S3 Virge en Trio64V+ doen geen multi-monitor in Win2k. Andere kaarten die het wel moeten doen zijn o.a. de Matrox G200, G100, Mystique en oudere Millenniums.
De S3 Virge en Trio64V+ doen geen multi-monitor in Win2k. Andere kaarten die het wel moeten doen zijn o.a. de Matrox G200, G100, Mystique en oudere Millenniums.
Heel veel van die pci kaartjes moeten in BIOS primary zijn om onder w2k te functioneren, dat suckt gewoon als je ook nog wilt gamen onder w98
.
Prepare for unforeseen consequences
Inderdaad, mijn primary scherm is 19"en mijn secondary 14". Ik ga echt niet op die 14" gamen natuurlijk...
Klopt.....mijn reply is verplaatst hehehe:))) VaAG...
Ik hebbun Geforce DDR en Savage4 videokaartje en dat gaat prima, helemaal geen problemen, draait echt wel beter dan onder win98, je kunt ook meer zoals tv kijken op 2e monitor.
Pagina: 1