[BC3] PowerColor Geforce 2 MX TV-Out; het werkt, maareh?

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hallo...

Ik heb een week geleden een PowerColor Geforce2MX met TV-Out gekocht. Ik besloot de gok maar te nemen door iets van een onbestemd merk te kopen.

Wat blijkt, er zit 6ns geheugen op (idem aan Asus V7100T) en een Chrontel 7000 TV chip (idem aan Asus V7100T) :) Kan iemand mij vertellen wat voor de rest het verschil tussen beiden is?

Naja, ik heb nog 2 vragen:
- Ik heb de kaart op een normale 4:3 TV aangesloten, maar er blijft aan weerszijden van het beeld ongeveer 1 cm zwarte rand over. Kan ik het beeld resizen dat de volledige breedte en hoogte gebruikt wordt?
- Ik heb hem nu aangesloten met de composiet via een SCART convertor (deze ******TV heeft alleen maar 2 SCART ingangen). Wordt het beeld ook beter als ik hem via SVHS aansluit? En zo ja, WAT verandert er dan, en hoe moet ik dat doen?? Alvast bedankt.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Nou okee, ik heb nog wat verder gekut, TV Control Center 2000 (dat TVTool progje) gedownload en geinstalleerd, en daarmee kon ik hem op U-Scan en O-Scan zetten. Bij één van die settings bleef die zwarte rand, maar met de andere verdween deze (gevolg was wel dat ik de startbalk niet meer zien kon). Maar goed, als je film kijkt oid kan me dat dus echt niet interesseren :)

Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van de TV Out, nou heb ik nog nooit andere gezien maar de kwaliteit van de DVD is werkelijk haarscherp. De windows desktop is natuurlijk niet zo scherp als op mijn 19" IIyama A901HT maar toch zeker ook goed leesbaar in 800x600x32.

Rest mij dus alleen de vraag: Wordt het beeld beter als ik via SVHS aansluit? Kan''t me nauwelijk voorstellen...Alvast bedankt :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je een lange kabel hebt: Nee
korte kabel: Ja, ongeveer 5-30% beter

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:41

Wildfire

Joy to the world!

Bij SVHS is bij mij het beeld scherper en duidelijker. Verder zijn de kleuren net ietsjes beter dan met composite.

Aansluiten op SVHS dus!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe