Toon posts:

[BC3] Voodoo 4 of Geforce 2 MX (Hercules Prophet-II MX)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuwe videokaart (max fl 500) en ik kan maar niet kiezen. Ik ben geen die hard gamer, dus het gaat mij niet alleen om pure snelheid maar ook beeldkwaliteit voor bijv afspelen van dvd en divx films, maar spellen als quake3 en UT moeten vloeiend speelbaar zijn.
Systeem met oa Athlon TB800 en Iiyama S704HT.

Waar kan ik goede vergelijkingen tussen deze kaarten vinden?

PS.Ook ervaringen van (ex-)bezitters van deze kaarten zijn van harte welkom.

Alvast bedankt.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Defenitly GF2 MX.
Dat scheelt nogal t.o.v Voodoo4.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Check deze <a href="http://www.hardwareinfo.net/cgi-bin/go.cgi?go=/artikelen/reviews/2000-09-29-Hercules-3D-Prophet-II-MX/pagina01.html&head=/artikelen/reviews/2000-09-29-Hercules-3D-Prophet-II-MX/head.go">review</a> op Hardwareinfo.

De Hercules MX is zeker beter als de geflopte Voodoo 4.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Voodoo4 heeft geen DVD ondersteuning... maar verder wel goede 2D dacht ik. Een Radeon SDRAM zou een optie kunnen zijn (ca. $140 USD)

Verwijderd

Dan zou ik gaan voor de MX2. Ik ben zelf nogal... eugh.... voodoo-fan, maar de Voodoo4 is gewoon vrij traag vergeleken met de GeForces, de Voodoo5 doet het beter, maar kan zich volgens mij niet meten met de net zo dure GFŽs.

Qua beeldkwaliteit wint de Voodoo wel, scherper beeld dan de GeForce, iets minder dan de Matrox.

Ik heb een Voodoo3 en wacht nog even af wat de volgende stappen van 3dfx en nvidia zijn.

Verwijderd

Geen Voodoo4. Pak gewoon een Voodoo3 3000. Net zo snel,lekker goedkoop en prima beeldkwaliteit. Oh, en TV-out, mocht je daar behoefte aan hebben.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Klinkt toch als een SDR radeon, in dollars is die net zo duur als de MX, maar in de pricewatch is ie veel duurder. maar waarom ????

http://www.viahardware.com/v4vmx.shtm
http://ixbt-labs.com/news/#970395054

Verwijderd

Zo mag ik het horen NeoCarnifex.
Voodoo4 kaarten zijn mooier en beter in het algemeen.
Meer die Geforce MX van ASUS is sneller, maar daar moet je wel beeld kwaliteit voor inleveren. Dan maar 4 frames minder.
Wacht nog ffies af.
En als je toch een andere wil GEEN Geforce, je loopt te klooien met installen enzo heb er zelf 1 gehad voor 3 dagen, kijk ffies naar een Ati Radeon 32MB DDR.
En als je een voodoo4 wil heb er nog 1 tekoop.

Mzzls 3dfx rules... *D

Verwijderd

idd zeer mee eens 3dfx OwNz

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voodoo 5 5500 voor 355 piek met btw bij ALternate

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Geforce 2 MX!!!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Op vrijdag 06 april 2001 12:28 schreef Euroshima het volgende:
Voodoo 5 5500 voor 355 piek met btw bij ALternate
Hier ben ik het dus roerend mee eens. Ik heb ''m namenlijk gekocht, en WÁT EEN BEELDKWALITEIT!!! wonderbaarlijk. Helemaal die 4 FSAA is prachtig en het is nog snel ook! :*
Wat wil je nog meer? Dat Gegeforce is naar mijn mening maar gekmakerij; Heb je geen Gefroce dan hoor je er niet bij. Nou, een high end kaart voor de prijs van een low end vind ik trouwens ook zeker niet verkeerd.
Pagina: 1