Toon posts:

[BC3] Divx probleem samen met me videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke divX die ik afspeel wordt slecht afgespeeld, het beeld hapert en het geluid is er eerder dan het beeld en het beeld verspringt, de kwaliteit van het beeld is verder wel goed maar de films is dus niet goed te bekijken omdat hij hapert en verspringt. ik heb meerdere films geprobeert en ze ook al vanaf de harddisk gespeeld, maar dit maakt niks uit.
ik heb een creative riva tnt2 32mb pci vanta
videokaart , ik heb hier de nieuwe detenator3 drivers al voor geinstaleert,
wat kan ik doen om de films gewoon goed af te kijken

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Misschien een domme opmerking: Wat voor processor heb je?

DivX trekt namelijk best wat processorkracht... (Op m''n vaders K6/2-350 is DivX fullscreen dan ook niet te kijken)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een k6-2 333mhz met 288mb ram intern
maar op klein screen is hij ook niet te bekijken geeft hij de zelfde problemen.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op een K6-2 450, 32 Mb liep ie net niet helemaal lekker.
Nu 96 Mb, dus ik zal het nog even proberen. Post later het resultaat wel..

Verwijderd

Zelfs op mijn Celeron 500 met 128 MB en GeForce DDR liep hij niet 100% vloeiend, nu wel op mijn Duron 700.

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt me dus verstandig om me processor te vernieuwen dat was ik trouwens toch van plan.

op een k6-2 500mhz zou het moeten draaien niet?

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

AMD K-6''s ( ook de 500) schijnen het toch nog vrij zwaar te hebben met Divx''jes, ik zelf heb een celeron 566@850, die ik voor divx''jes moet terugklokken naar 707 mhz, maar dan loopt alles wel supersoepel.
Het maakt trouwens niet zo heel veel uit of je in een klein window of op full screen afspeelt, want het decomprimeren van de divx kost zoveel CPU power.

Verwijderd

Ok, ik snap er nu echt helemaal niets meer van.

Ik heb een Celeron 433 (niet overgeklokt) 128 mb intern en een Viper 550 16 mb videokaart.

Ik kijk DivX op mijn 19" monitor op fullscreen en ze lopen als een trein. Hij geeft echt perfect beeld en het geluid is ook geweldig. Hoe verklaar je dat?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

dat jij je computer gewoon goed voor elkaar hebt. Misschien heeft het wat met DMA te maken, geheugen cas en dat soort shit.

de ene computer kan wel een snellere processor hebben dan de andere, maar als die langzamere beter ingesteld is dan kan die wel sneller zijn met die soort dingen (veel rekenen en veel gegevens verplaatsen)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

volgens mij heeft dit niet alleen maar met je v-kaart te maken.
Heb zelf een Dell p3-500/128 met nvidia 32geforce kaart. Als ik divx wil zien gooi ik het hele bestand lekker op een special partitie die ik ook voor branderijen gebruik. en dan loopt alles fulscreen als een liertje. doe ik het van cdrom dan wil ''t nog wel eens ff stokken...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een gewone S3 virge 4 Mb voldoet prima voor DivX, daarvan is de 2d snelheid al groot zat voor filmpies (mits geen hele hoge resoluties uiteraard). Waar het op neerkomt, is het samenspel tussen geheugen, mobo en CPU, zoals al eerder opgemerkt is. De ene PC loopt nu eenmaal lekkerder en frisser, dan de ander.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
OP mijn oude pc: Celeron 300, 192 MB Geheugen, diamond 4 Mb videokaartje, win98se..
Draaide divX, fullscreen op mijn 19 inch monitor.
Je moet misschien eens in de bios gaan stoeien en de instellingen van je mediaplayer veranderen.
Verander de buffer eens van default naar 2 of 3 seconden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• WoutF
  • Laatst online: 13:54

WoutF

Hoofdredacteur
start DXdiag es op en gooi video en sound acceleration helemaal open, en gooi hardware versnelling van beeld optie (ergens in te stellen) ook op z''n hoogst
Pagina: 1