Hoi,<P>Heb nu zon g400 dh
maar ben benieuwd of er ook site''s zijn waar aanda8 besteed aan deze videokaarten kwa koeling.....<P>Weet nie of ie warm wordt maar fannetjuh is altijd kwel
En weer omhoog.
Ik vind ook dat m''n G400 iets te warm word, maar welke koelers zijn mogelijk? ben eigenlijk wel benieuwd.
Ik vind ook dat m''n G400 iets te warm word, maar welke koelers zijn mogelijk? ben eigenlijk wel benieuwd.
ik zie geen pics
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
ik heb nu een retail Intel fcpa koeler erop zitten, maar het heeft niet veel nut omdat ik geen pasta heb, mijn vorige koeler was een orginele heatsink met een 4x4cm fan,
Ik heb een G400 SH non max @ 160/213
Ik heb een G400 SH non max @ 160/213
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
er zitten toch al passieve koelelementen op toch waarom dan extra koelen
gewoon zorgen voor een goede airflow
gewoon zorgen voor een goede airflow
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik loop ook al een tijdje met zo''n idee. De heatsink wordt ca 46o C, en ik krijg m''n G400 niet verder dan 146/183
(althans, niet zonder vreemde verschijnselen). Iemand ervaring met actieve koeling en dat z''n G400 daardoor duidelijk beter is/was over te clocken (ik praat niet over 1 of 2 MHz''en).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Sorry, nogal off-topic maar ik wilde ff melden dat ik je ''Bak Specs'' zeer cool gedaan vondt abbadon .. nice man! Had het nog niet eerder gezien vandaar
..
Thanx Bomberman:), wat een paar internet plaatjes (kast, cpu, disken en mobo zelf met digicam geschoten) en een uurtje Photoshoppen allemaal wel niet vermag. Heb er gewoon een .jpg van gemaakt omdat sites bouwen niet m''n sterkste punt is. Grijze kasten vind ik overigens een ramp om goed op de foto te zetten.
gewoon een 120mm fan boven je slots monteren, houd je weer 1xPCI vrij ook... 
fan op koelvoet is leuk, maar neemt zoveel ruimte in tenzij je lasagnakoeler neemt. Slot koelers hebben weinig airflow en maken in verhouding een hoger irritanter harder geluid tov >=120mm fan en zijn duurder...
fan op koelvoet is leuk, maar neemt zoveel ruimte in tenzij je lasagnakoeler neemt. Slot koelers hebben weinig airflow en maken in verhouding een hoger irritanter harder geluid tov >=120mm fan en zijn duurder...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je bedoeld met zo''n gat in de zijkant van de case?Op zondag 13 mei 2001 01:52 schreef unicorn7 het volgende:
gewoon een 120mm fan boven je slots monteren, houd je weer 1xPCI vrij ook...
kan ook, mag er ook tussen monteren en dan alleen het rooster monteren op je klep... zit je ook niet zo met die draden te kloten...
Of gewoon een slot cooler halen , werkt perfect bij mij. hmm nu ik er over denk, beetje overdreven nu (had voodoo zonder koeling nu GF2 met), maar goed te koop bij conrad.
.Quod me nutrit me destruit.
Wat halen jullie eigenlijk bij 3dMarks 2001 of 2000 ? (svp ook het systeem vermelden en of je je G400 hebt overgeclockt)
In 3DMark2000 haal ik 3400~3415 default marks. Dit vertaalt zich naar prima UT te kunnen spelen op 1024*768*32:). En idd, ik heb wel 3D2001, maar die installeer ik niet; heeft toch geen zin met de G400 (en ik heb geen zin in DirectX8 gedonder, alles draait nu prima)Op zondag 13 mei 2001 11:25 schreef Ruben_Pruim het volgende:
Wat halen jullie eigenlijk bij 3dMarks 2001 of 2000 ? (svp ook het systeem vermelden en of je je G400 hebt overgeclockt)
Iemand die toevallig de heatsink al van zijn G400Max heeft gehaald ? Ik ben zo dom geweest om dit te doen en nu doet ie het dus niet meer goed, dwz na een minuut valt het beeld weg. Tussen de chip en de heatsink zat wat zwarte smurrie (nu dus niet meer), en dat (de thermische verbinding) moet hersteld worden . Iemand een idee hoe dit te fixen is? Ik baal er flink van, aangezien er een zelfgemaakte RGB kabel tussen de 2e poort en m''n TV (DVD''s en games)zat, en nu kan ik dus geen DVD''s meer kijken 
Let hier dus op als je een andere cooler monteert !
Let hier dus op als je een andere cooler monteert !
Concrete Loop Watercooling
Heatsink goed schoonmaken, in het midden gewone koelpasta, op de vier hoekjes goeie lijm (BisonTix heb ik goeie ervaringen mee) en dan een stevige heatsink eropplakken.
Als ''ie dan nog kliert dan ben ik bang dat je ''m gesloopt hebt.
Als ''ie dan nog kliert dan ben ik bang dat je ''m gesloopt hebt.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Ik heb ''t met koelpasta al geprobeerd, met de originele heatsink. werkt niet
. Ik denk dat of de koeler of de heatsink niet helemaal vlak is. Daarvoor was dus die zwarte smurrie om de oneffenheden te vullen. Ik ga het maar eens met een andere heatsink proberen, of de core lappen... Het is niet tof als je ''m zo sloopt : Take care dus !
Verwijderd
Mijn onderstaande configuratie heeft een mark 2001 van 1500.
En hij is dus echt veel sneller dan een TNT2.
De G400 kan nog aardig goed meekomen met de huidige games, maar de G550 moet nu toch echt gaan opschieten.
En hij is dus echt veel sneller dan een TNT2.
De G400 kan nog aardig goed meekomen met de huidige games, maar de G550 moet nu toch echt gaan opschieten.
... Tis weer een beetje ... mijne doet helemaal nix
G550 must be comin'' fast
/offtopic
/offtopic
Wellicht een gewone TNT2. Momenteel heb ik even een Asus V3800 Deluxe TNT2 Ultra te leen en die scoort zowel in 3dm2000 en 3dm2001 hoger dan een G400Max.En hij is dus echt veel sneller dan een TNT2.
/offtopic
Verwijderd
Wellicht een gewone TNT2. Momenteel heb ik even een Asus V3800 Deluxe TNT2 Ultra te leen en die scoort zowel in 3dm2000 en 3dm2001 hoger als een G400Max.
DUHUHUH........Wanneer je die weer vergelijkt met de G400 MAX.......
Waarom heb je er eigenlijk geen scores bij gezet.
DUHUHUH........Wanneer je die weer vergelijkt met de G400 MAX.......
Waarom heb je er eigenlijk geen scores bij gezet.
Ehm scores... ik dacht met m''n G400 Max en een PIII 650E@910 een score te halen van rond de 3400 in 3dmk200 1.1 Na het vervangen door een TNT2Ultra kwam ik boven de 3500.
Ik weet dus niet wat voor TNT2 je vergelijkt met je G400, maar veel sneller is die dus niet.
TNT2 vs. G400 ?
TNT2U vs. G400M ?
Ik denk dat in beide gevallen de TNT2 ietsje sneller is, echter de keuze is makkelijk, aangezien een G400(Max) een perfecte TV-OUT en vetter mem heeft en betere beeldkwaliteit biedt.
Maargoed, dit heeft met G400 koeling niet veel mee te maken
Ik weet dus niet wat voor TNT2 je vergelijkt met je G400, maar veel sneller is die dus niet.
TNT2 vs. G400 ?
TNT2U vs. G400M ?
Ik denk dat in beide gevallen de TNT2 ietsje sneller is, echter de keuze is makkelijk, aangezien een G400(Max) een perfecte TV-OUT en vetter mem heeft en betere beeldkwaliteit biedt.
Maargoed, dit heeft met G400 koeling niet veel mee te maken
Om weer helemaal on-topic te komen, ik heb vanmorgen een 60mm fan op de G400 heatsink gezet (m''n oude PII trad gewillig op als donor) en de temp daalde van 42~45o naar 31~33o C. Alleen gaf dit niet erg veel resultaat; m''n core kan nu stabiel 150MHz hebben en het sgram 187.5MHz. Joehoe, van 3410 naar 3460 punten, daar doen we ''t voor|:(
ik heb met mijn G400 heel vaak een rode suffe gloed in het beeld 
ik zal er van het weekend effe een sreenshot van bouwen
ik zal er van het weekend effe een sreenshot van bouwen
ik heb een g400 die saaie benchmark van 3dmarks laten draaien 2001 versie en daar had ik een score van 800 meende ikOp zondag 13 mei 2001 13:31 schreef Ruben_Pruim het volgende:
of durft niemand 3dmarks 2001 op zijn systeem los te laten omdat ie een G400 heeft![]()
?
zelf vind ik dat je 3dmark 99 moet draaien en dan de g400 en geforce enz moet vergelijken
Effe ophalen deze topic !
Ik heb dus vandaag mijn
Millennium G400 Max
gerepareerd !!! Zoooooo RELAXED weer een goede RGB TV-OUT !!!
Wat heb ik gedaan:
Ik had nog een thermal pad liggen, ooit voor de eerste Pentium 60 en 66 bedoeld. Deze netjes op maat geknipt en op de core geplakt, vervolgens de fan van de heatsink afgeschroef en de heatsink met een tang vast gepakt. Heatsink een minuutje boven een gaspitje gehouden zodat deze loeiheet werd (meteen alle verf eraf, is nu helemaal aluminiumkleurig). Vervolgens op de core+pad geduwd (zodat de pad een beetje zachter werd en goed de ruimte opvulde) ... laten afkoelen en vervolgens weer in mijn systeem gezet.
En hij doet het !!!
Ooow ik ben zo blij... en het eerste beeld wat er op m''n scherm verscheen was direct zoveel strakker dan m''n leen TNT2U... Matrox 4 ever !
Ik heb dus vandaag mijn
Wat heb ik gedaan:
Ik had nog een thermal pad liggen, ooit voor de eerste Pentium 60 en 66 bedoeld. Deze netjes op maat geknipt en op de core geplakt, vervolgens de fan van de heatsink afgeschroef en de heatsink met een tang vast gepakt. Heatsink een minuutje boven een gaspitje gehouden zodat deze loeiheet werd (meteen alle verf eraf, is nu helemaal aluminiumkleurig). Vervolgens op de core+pad geduwd (zodat de pad een beetje zachter werd en goed de ruimte opvulde) ... laten afkoelen en vervolgens weer in mijn systeem gezet.
En hij doet het !!!
Ooow ik ben zo blij... en het eerste beeld wat er op m''n scherm verscheen was direct zoveel strakker dan m''n leen TNT2U... Matrox 4 ever !
Heb je tenminste weer fatsoenlijk beeld:) Mooi dat je ''m weer gefixed hebt (was toch zonde)
Oh ja Pruim, heb nou ook een 3DMark 2001, 1484 Default.
Oh ja Pruim, heb nou ook een 3DMark 2001, 1484 Default.
Pagina: 1