Toon posts:

[BC3] Welke TV-kaart kan ik het beste kopen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik wil dus een TV-kaart kopen om TV te kunnen kijken op mijn pc. Als het kan wil ik het ook kunnen opnemen, de TV-uitzendingen en in avi-formaat kunnen opslaan.
Radio luisteren is leuk als het erbij zit, maar ik hoef het niet per se.
Een afstandsbediening: tsja, waar heb ik die voor nodig, ik kan tog ook ff met de muis klikken als ik naar een ander net wil??

Mijn systeem is een AMD 1 Ghz, 256 MB SD-RAM, ASUS V7100 GeForce 2MX, 40,9 GB HDD, 52X CD-Rom speler, Sound Blaster Live Value.

Dus het lijkt mij dat het systeem er wel snel genoeg voor is.

Ik wil eigenlijk gewoon een van de goedkoopste kaarten nemen: van F135,- tot F200,-. Dus bijv. een Miro Studio PCTV Rave of een Hauppauge WinTV GO.
Nu vraag ik me af, wat ik dus wil: TV kijken en TV opnemen en opslaan in avi-formaat kan dat met deze kaarten en wordt de benodigde software bijgeleverd. De enige bewerking die ik wil doen met deze kaarten is hooguit wat programma-stukken knippen en plakken.

Of is het toch beter om zo''n kaartje van F300,- of F600,- te nemen. Wat is het verschil eigenlijk tussen de goedkope kaartjes (F150,-) en de duurdere (F300,- en hoger)?

Verder vraag ik me af:
1. Heb ik de afstandsbediening echt nodig of kan ik alles gewoon doen met de muis?
2. Waar komt het geluid uit? Uit de TV-kaart zelf of stuurt de TV-kaart het door naar mijn geluidskaart?
3. Ik neem aan, dat de beelden gewoon via mijn videokaart worden doorgegeven of moet ik mijn beeldscherm aansluiten op mijn TV-kaart?
4. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt,

Jeroen.

PS Je zult wel gemerkt hebben dat ik geen ervaring heb met TV-kaarten, dus zou je daar rekening mee kunnen houden?