Toon posts:

[BC3] TNT2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoort een Vanta ook bij de TNT2 familie? Ik heb al een aantal keren een TNT2 Vanta op een prijslijst zien staan. Ik dacht dat de langzaamste TNT2 kaart de M64 was.
Anyway, ik heb nu nog een monitor die max 1024x786 aankan (19 inch komt als ik mee kan doen aan een pc-prive project). Wat voor TNT/TNT2 kaartje is dan het beste? (Ervaringen?) Of weet iemand anders een goedkopere oplossing? Kaartje moet niet meer dan 160 gulden kosten want is voor niet al te lange tijd (komt in een Athlon 1000 systeem).

Dutchman

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon een tnt2 pro nemen, of desnoods een m64. Geen vanta, heb ik ook gehad. Erg slecht. M65 is wel over te klokken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Vanta is een nog lager geklokte variant van de TNT2 chip dan de M64. ook is de geheugenbandbreedte net als de M64 in vergelijking met de standaard TNT2 gehalveerd.
Een hele goede koop (f 175,-) op dit moment is de Elsa Erazor IIIpro bij http://www.gistron.com.
Ik heb hem zelf ook gehad en deze kaart combineert goede beeldkwaliteit met prima 3d prestaties en als topping de video in/out waarmee je je vakantiefilmpjes over kan zetten op je pc! De TNT2pro is de opgevoerde variant van de TNT2. Hij presteert tussen de TNT2 en de TNT2 ultra.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Op dinsdag 29 mei 2001 19:50 schreef bogaards het volgende:
De Vanta is een nog lager geklokte variant van de TNT2 chip dan de M64. ook is de geheugenbandbreedte net als de M64 in vergelijking met de standaard TNT2 gehalveerd.
Een hele goede koop (f 175,-) op dit moment is de Elsa Erazor IIIpro bij http://www.gistron.com.
Ik heb hem zelf ook gehad en deze kaart combineert goede beeldkwaliteit met prima 3d prestaties en als topping de video in/out waarmee je je vakantiefilmpjes over kan zetten op je pc! De TNT2pro is de opgevoerde variant van de TNT2. Hij presteert tussen de TNT2 en de TNT2 ultra.
Bij www.xenon.nl is deze kaart te koop voor 159 gulden.

Verwijderd

De Vanta is geen REET waard , presteerd net iets boven een TNT1 . Gewoon 2de handz een TNT2 ultra kopen .

Verwijderd

Dit is offtopic maar ik zou je willen aanraden geen TNT2 kaart te kopen... neem dan een MX ofzo :?

Waarom? Zo ga je de prestaties van je Tbird naar beneden halen... koop als minimum een MX en de prestaties gaan goed zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Een Gforce mx zou wel beter zijn maar ik vind 250/300 gulden teveel voor dat half jaartje. Als ik een nieuwe monitor koop wil ik er gelijk een duurdere videokaart bij. De tnt 2 is om de tijd tot het pc priveproject te overbruggen. Ik heb nu nog een Avance Logic kaartje van 6 jaar oud en die ondersteunt nog niet eens directX. Ik wil dus gewone een goedkope videokaart die dat voor nu wel kan.

Een betere videokaart zou nu nog een beetje zonde zijn op deze 14 inch monitor (1024x786 interlaced!) waarvan geregeld de groene pixeltjes uitvallen ;(

Dutchman

Verwijderd

Topicstarter
Die Elsa Erazor 3 Pro is dat een TNT2 Pro??? Vreemd dat hij dan zo goedkoop is want ik heb nog nergens een gewone TNT2 gezien voor minder dan 175 piek, laat staan met video in/uit!!

Dutchman
Pagina: 1