[BC3] Iiyama A902MT Probleem FPS

Pagina: 1
Acties:

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Als ik mijn A9802MT aansluit op mij pc via een later gekocht vga-kabel van Paradigit haal ik een framerate in Counter-Strike van 99fps. Gebruik ik de standaard Iiyama kabel dan zit mijn fps gelockt op 75fps(ook de framerate van mijn monitor) wat ook maf is is als ik die Paradigit kabel aansluit, windows mijn A902MT als een standaardmonitor ziet. Dit gebeurd niet met die Iiyama kabel??? Weten jullie wat er aan de hand is?
BTW met die paradigit kabel haal ik in Quake 3 ook een hogere FPS

MacBook Pro 14" 2021

Verwijderd

!?!?!?!

Dit klinkt behoorlijk vaag, en het enige wat ik kan verzinnen is het volgende:

Hoe ''ziet'' de PC (hardware detectie) wat voor monitor er aan hangt? Er loopt (lopen) extra dra(a)d(en) waarover dit soort informatie loopt, en ook stuurcodes richting de monitor gegeven kan worden. Het is mogelijk dat:
1. De Paradigit kabel niet voldoet aan de normen (lengte/afscherming/bedrading).
2. Er een mogelijke breuk in de P.kabels zit.

Vanwege bovenstaande herkend het systeem de iiYama niet meer, en zal hij terugvallen op de default monitor instellingen (dan wel of niet gestuurt door specifieke video drivers).

Probeer eens het volgende:
Met de goede kabel:
Verwijder de monitor uit de lijst en laat de PC de monitor opnieuw ''ontdekken''. Dit moet goed gaan.
Doe hetzelfde met de paradigit kabel. Lukt het nu niet, dan heb je je bewijs.

<edit>
Even terzijde:
De framerate gegeven door spel is wel iets anders dan de refreshrate van de monitor. Ik geloof dat je min-of-meer ook hetzelfde aangeeft, maar even ter info.
Het is waar dat het weinig zin heeft om een fps van 99Hz te hebben op een refreshrate van 75 Hz ;-).
Waarom zou je 99Hz fps willen? Want dit zie je nooit en wordt alleen voor benchmarks gebruikt. Stel je locked hem op 30Hz (het oog ''ziet'' maar 22Hz, maar dit is net te weinig), dan kan de overige CPU-power gebruikt worden voor betere details, hogere resolutie etc. De monitor natuurlijk dien je op zo''n hoog mogelijk refresh-rate te zetten voor een, voor je oog, rustig beeld (Arbo-wet verreist 85Hz als minimum).
</edit>

De Mazzel,

EiSl
(Just my 0.02 Euro)

• paulmadejong
Ik weet niet of het duidelijk is maar de Paradigit kabel haalt overal een hogere fps!

Het is idd normaal dat cs meestal dezelfde fps aangeeft als de monitor. Maar met die paradigit kabel haal ik dus hoger. In UT haal ik met de Iiyama kabel 65fps en met de paradigit precies 75 en niet hoger????

MacBook Pro 14" 2021

Verwijderd

Kan het misschien zijn dat je v-sync aan hebt staan? en omdat hij met de paradigit (euh hoop dat het goed geschreve is) andere refresh instellingen heeft en zo een hogere framerate haalt?

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 mei 2001 08:39 schreef EiSl het volgende:
Waarom zou je 99Hz fps willen? Want dit zie je nooit en wordt alleen voor benchmarks gebruikt
Al zie je het misschien niet, bij bijvoorbeeld quake2 (hlcs is based op q2-egnine) was het zo dat des te meer fps je haalt des te makkelijker je je sprongen kon maken

meer FPS is altijd handig, of je er nou wat aan hebt ofniet :)

• paulmadejong
hoe zet ik vsynch uit dan?

MacBook Pro 14" 2021

Pagina: 1