[BC3] Philips of Iiyama??

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Voor mijn nieuwe systeem zit ik nog met 1 vraag:

welke monitor is beter:

philips 107/p20 brillance real flat beeldbuis 17 (.25) (fl 975)

of de

Iiyama S704HT (fl 885)

van de Liyama kan ik geen foto vinden, maar de rest van dit merkt oogt ''lomp'' tegenover de philips monitor, klopt dit?

Audi: Vorsprung durch Technik

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
Op maandag 28 mei 2001 23:43 schreef Rejgun het volgende:
van de Liyama kan ik geen foto vinden, maar de rest van dit merkt oogt ''lomp'' tegenover de philips monitor, klopt dit?
pic IIyama 17" S704HT, VM 404:
Afbeeldingslocatie: http://www.chicon.nl/strd-img/produkten/2408.jpg

btw. het is IIyama :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:41

Sjod

Ik ben goed luisterend

De Pjilips ziet er misschien wat beter uit maar de kwaliteit van de IIyama is veel beter.

Ik zou dus toch echt voor IIyama gaan. (Maar ja wie ben ik)

Als je voor de IIyama gaat moet je wel de A702HT nemen deze heeft een diamondtron beeldbuis en kom in veel tests als "Beste" naar voren,

Verwijderd

Philips brilliance, zonder twijfel!

Dat zijn pas echt topmonitoren! Ze kosten wel aardig wat, maar dan heb je ook iets! Trust me ;)

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 23:57 schreef Sjod het volgende:
De Pjilips ziet er misschien wat beter uit maar de kwaliteit van de IIyama is veel beter.

Ik zou dus toch echt voor IIyama gaan. (Maar ja wie ben ik)

Als je voor de IIyama gaat moet je wel de A702HT nemen deze heeft een diamondtron beeldbuis en kom in veel tests als "Beste" naar voren,
Kwalitatief zijn Philips monitoren beter.
De reden waarom iedereen Iiyama neemt is omdat de prijs/kwaliteit verhouding zo goed is

Verwijderd

wat?!?

Iiyama is gewoon echt de beste (mijn mening)

ik vind die philips dingen echt crap, heb er zelf ook een gehad en kon daar echt niet langer dan een uurtje achter zitten

ben zeer tevreden met m`n vision master pro 410 (A702HT)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Ben niet zo te spreken over beide, alhoewel ik nu wel zelf een Iiyama heb.

Als ik nu een Monitor zou kopen zou ik voor Sony gaan. EIZO is me toch net iets te duur :'(

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 00:05 schreef MiLKaKOE het volgende:
wat?!?

Iiyama is gewoon echt de beste (mijn mening)

ik vind die philips dingen echt crap, heb er zelf ook een gehad en kon daar echt niet langer dan een uurtje achter zitten

ben zeer tevreden met m`n vision master pro 410 (A702HT)
WAT voor een Philips dan wel niet? En WAT voor een pyama? Die Brilliance is dus echt goed. En dat terwijl mijn monitor, Philips 107MB, nu niet onderdoet voor een flinke Iiyama, en dan is een brilliance nog beter.

Ga eerst eens zorgen dat je zo''n brilliance echt gezien hebt, dan praat je echt wel anders!

Verwijderd

Ga voor die pijama!!!

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 00:14 schreef slacid het volgende:
Ga voor die pijama!!!
waarom :?

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 00:17 schreef MREn het volgende:

[..]

waarom :?
Ben zelf in het bezit van een vmp450 en heb uitstekende ervaring met dit merk. Vandaar.. (alhoewel er uitzonderingen zijn; de vmp451)

Snappie :)

Verwijderd

Voor mijn nieuwe systeem zit ik nog met 1 vraag:

welke monitor is beter:

philips 107/p20 brillance real flat beeldbuis 17 (.25) (fl 975)

of de

Iiyama S704HT (fl 885)

Ik heb mijn zusje opgezadeld met een 107 S21, deze is al 2 keer geruild. nu heeft ze een 107 S (die draait NOG).

Raad je aan om geen duurkoop te doen en gewoon een Ijyamapiejama nemen..

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Philips. Die keuze lijkt me makkelijk. Beeldkwalitiet van de philips is beter als die van de IIyama, en ik heb met allebij de monitoren gewerkt. :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ga gewoon voor die LIYAMA.

je zult er geen spijt van krijgen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
welke monitor is beter:

philips of de Iiyama
Hmmm ik vind de reacties hier wat vreemd. Ik heb nog nooit een Philips monitor voor m''n snufferd gehad waar ik geen koppijn van kreeg, en Iiyama staat voor zover ik weet kwalitatief veel beter bekend. Iiyama''s halen ook hogere refresh-rates (ik zit op het moment achter 1600x1200@90Hz op een A901HT oftewel Vision Master Pro 450) en een naar mijn mening betere kleurechtheid.

Ik sluit me overigens wel bij Sjod aan dat je voor de DiamondTron beeldbuis moet gaan, oftewel de Pro-serie, oftewel degenen met de A-typenummers.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik lees zo de reacties en het is geloof ik nu fifty-fifty.
Misschien is iets meer onderbouwing op zijn plaats. ;)

Ik ben zelf erg te spreken over mijn Philips 107b, maar dat is al een oud modelletje. Is al meer dan 5 jaar oud en doet (na vrij intensief gebruik) het nog net zo goed als de dag dat ik hem kocht. Geen strepen, geen wazige plekken of andere beeldvervorming. Verder zit er een beter ontspiegel-laagje op dan de Pyjama, met zon er op heb je beter beeld op de Plips.
Het enige nadeel dat van dat ding vind is dat de Degaussing (gebeurt als je hem aanzet of op commando) nogal heftig is: *PLOINK!*

Kijk alleen wel even naar je Videokaart of deze boven de specs van je monitor uitkomen, want dat scheelt vaak ook een hoop zere ogen. (Wat optimal refresh rate? 100+Mhz baby! :) )

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 00:48 schreef Jorrit het volgende:
Ik lees zo de reacties en het is geloof ik nu fifty-fifty.
Misschien is iets meer onderbouwing op zijn plaats. ;)
Onderbouwing: bij mij op het werk hebben we Iiyama''s voor de developers, en Philips voor het testwerk omdat dat brakkere systemen mogen zijn. (geen grap ;) )

Btw. de vraag van Rejgun is niet fair, een Brilliance vergelijken met een Iiyama regular is appels met peren. Brilliance hoort qua kwaliteitsklasse vergeleken te worden met de DiamondTron lijn van Iiyama, en dan kom je uit op de A705MT a 719 guldentjes (zie Pricewatch)

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 00:48 schreef Jorrit het volgende:
(Wat optimal refresh rate? 100+Mhz baby! :) )
Volgens mij krijg je een nuclear meltdown als je een grafische kaart of monitor weet te vinden met een refreshrate van 100Mhz 8-)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ze kunnen veel willen, maar als wij willen mogen wij ze toch in de shopsurvey zetten (en ook wel of niet in de pricewatch). Zo zie ik dat tenminste, ''t lijkt me niet eenvoudig om tweakers.net dan voor smaad aan te gaan klagen.

Verwijderd

voor de prijs van een 17 inch philips, heb je een 19 inch Iiyama ;) kijk voor prijzen ook ff bij www.graficall.nl , ze staan niet in pricewatch, maar hebben wel strakke prijzen voor iiyama

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 00:57 schreef Dillie het volgende:
voor de prijs van een 17 inch philips, heb je een 19 inch Iiyama ;) kijk voor prijzen ook ff bij www.graficall.nl , ze staan niet in pricewatch, maar hebben wel strakke prijzen voor iiyama
Join the community! Vul ze zelf in op de Pricewatch!

(duh :) )

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 02:56 schreef curry684 het volgende:

[..]

Join the community! Vul ze zelf in op de Pricewatch!

(duh :) )
Haha .. dan zorg ik dat ze binnen 3 minuten weer weg zijn :)

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 03:17 schreef HlpDsK het volgende:
Haha .. dan zorg ik dat ze binnen 3 minuten weer weg zijn :)
Hmmm zie net dat ze ook niet meer in de Shop Survey lijst staan, terwijl ze een paar maanden geleden volgens mij nog t.net sponsor waren. Ruzie geweest? :)

Verwijderd

Ze willen niet in de shop survey. Da''s best, maar dan staan ze ook niet in de pricewatch.

En elke 2 dagen of zo komt er een n00b33 voorbij die meent Graficall in de pricewatch te moeten zetten. En elke 2 dagen kan ie er weer uit getrashed worden.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb zelf een Iiyama A702HT, kennisen hebben een aantal Philips monitoren en die zijn echt véél beter.

De kwaliteit van Iiyama wordt steeds minder evenals de service. Monitoren hebben kleine afwijkingen e.d.

De Philips zijn af fabriek perfect afgeregeld en ik heb ze nog niet gezien met afwijkingen. Zeker voor Philips gaan dus

(en ik was altijd Iiyama fan)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• BC3 Victim
De enige Philips die ik ooit heb gezien was een monochrome 13" (of minder) een jaar of 10 geleden.. nooit problemen mee gehad ;)

Maaruh, isset ook niet zo dat Philips ook de beste beeldbuizen maakt op de TV markt...

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 16:25

ChUcKiE

Dus........

Ik heb nog wel een Iiyama 404 te koop voor je! Half jaar oud....heb nu een Philips Brilliance 151AX TFT :P

Mail me je bod maar: chuckie@chello.nl

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

ik heb thuis een Philips 107E en op me werk gebruik ik 4 iiyama''s (Vision Master 400 & 410) en van beide heb ik geen echte klachten, maar wat mij wel opvalt is het volgende :

iiyama : hele beeld is gevuld (geen zwarte omlijning behalve als je dit instelt) maar de refresh stabiliteit valt beetje tegen, zelfs op 85Hz zie je nog trillingen. beeld is wel duidelijk, maar niet zo fel (zelfs op max. instellingen) ze werken lekker zolang je je aan je verplichte pauzes houdt.

philips : je kan de instellingen zo zetten dat het hele beeld gevuld is alleen dan begint ie de buitenste lijnen te vervormen dus doe je dat niet zo snel, beeld is ongelovelijk stil, bij 72Hz geen trilling meer te zien. Beeld is fel tot bijna te fel wat veelal inhoudt dat de instelling vaak moet worden aangepast om tot de gewenste resultaten te komen. En qua werken, ik slaap niet zo veel dus 40 uur non stop in de weekenden en dan heb ik geen problemen met me ogen :)

Dit is niet helemaal on-topic omdat het niet over de monitoren gaat waar je om vroeg, maar dit is mijn ervaring met beide en ik biedt je dit aan om in je overweging mee te nemen.
Pagina: 1