Toon posts:

[BC3] Welke kabel voor TV-out??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is al wat vaker gesteld, maar ik heb nooit echt een duidelijk goed antwoord gezien. Vandaar dus deze nieuwe topic.
Ik heb in mijn computer een GeForce 2MX met 2 uitgangen, VGA en SVHS (Super VHS). Nou heeft mijn televisie alleen een coax- en een scart-ingang. Nou heb ik vernomen dat een SVHS-coax kabel niet bestaat, dus moet het maar via de SCART.
Het schijnt dat een SVHS-scart kabel zorgt voor een zwart-wit beeld op je tv (niet de bedoeling!)...maar dat er wel een RGB-scart kabel bestaat die ervoor zorgt dat dit niet gebeurd. Ik weet ook nie wat dit voorn kabel is, ik hoorde het van een vriend die hetzelfde probleem had met een omgebouwde playstation.

Kan ik deze kabel gebruiken zodat ik kleur krijg op mijn tv? Of zal ik een SVHS-tulp (rood-wit-geel) kabel nemen met een verloopstukje van Tulp naar SCART??

alvast bedankt!!!!
groetjes Daniel

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat weet ik zo niet...het is zo''n kleine philips tv. Ik weet niet of hij svhs ondersteunt. Maar kan ik ook gekloot krijgen met de detonator versie die ik heb (10.80)

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Ondersteunt je TV S-Video? Dit is namelijk wel een vereiste anders blijf je met een zwart-wit beeld zitten....

Anders kan je zo''n SCART-verloopstuk gebruiken (ene kant SCART, andere kant composite, S-Video, en stereopluggen).

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• gpex
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Belangrijkste is dat je TV de S-Video standaard ondersteunt als je de S-Video uitgang wilt gebruiken, anders krijg je NOOIT kleur.

Je kan wel altijd kleur krijgen met je composite uitgang, deze is wel kwalitatief iets minder...

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Verwijderd

ehm ook als je tv geen s-vhs ondersteund kun je via de s-vhs uitgang kleur krijgen. hiervoor gebruik je dan tvtool. http://www.tvtool.de als je de optie vhs aanvinkt krijg je ook kleur op je tv ook al gebruik je de s-vhs uitgang en ondersteunt je tv dit niet. (was wel makkelijk bij mijn oude tv, nu net een nieuwe sony 70 cm wega beeldbuis :P

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 08:30

DaRoot

Some say...

zeur mode
een video kaart met SVHS uitgang? :? lijkt me spannend... ik denk dat je S-Video bedoelt
/zeur mode

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 21:19 schreef k@rl het volgende:
ehm ook als je tv geen s-vhs ondersteund kun je via de s-vhs uitgang kleur krijgen. hiervoor gebruik je dan tvtool. http://www.tvtool.de als je de optie vhs aanvinkt krijg je ook kleur op je tv ook al gebruik je de s-vhs uitgang en ondersteunt je tv dit niet. (was wel makkelijk bij mijn oude tv, nu net een nieuwe sony 70 cm wega beeldbuis :P
Ehm, vind dit een spannend bericht, ben ook benieuwd of meerdere mensen dit kunnen beamen... maar als het al zo is, werkt dit alleen met tv-out van je grafische kaartje en niet icm bijv. de Hollywood+ of is hier ook iets dergelijks voor ?

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 16:26
Scart ondersteund ook s-video. Je moet een s-video -> SCART kastje hebben.
Net zoiets als bij een PS(2) zit. Je pluged er je s-video in en de scart in je TV.

je kan er ook zelf een maken.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 22:01 schreef DaRoot het volgende:
zeur mode
een video kaart met SVHS uitgang? :? lijkt me spannend... ik denk dat je S-Video bedoelt
/zeur mode
whatever...het begint allebei met een S :P

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:27
bij de computertotaal vandeze maand zit een kleine handleiding waarin ze uitleggen wat het verschil is tussen composite, s-video en rgb. misschien ff handig om te lezen.

scart is trouwens alleen een kabel en kan voor alle drie de methodes gebruikt worden(composite, s-video en rgb) en je kan inderdaad met een s-video kabel naar een scartverloopstuk kleur krijgen, moet je de modus wel op composite zetten! krijg je best leuk beeld mee

Verwijderd

ach natuurlijk bedoelde ik s-video i.p.v. s-vhs :o . but who cares, begint allebei met een ''s'' en volgens mij begreep men het wel.

gebruikte inderdaad ook een scart verloopstekker om hem op mijn tv aan te sluiten. beeldkwaliteit is wel een stuk beter dan composite, gebruik ongeveer 12 meter kabel en het verlies is minimaal als je s-video gebruikt
Pagina: 1