Toon posts:

[BC3] Welke kabel voor TV-out?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is al wat vaker gesteld, maar ik heb nooit echt een duidelijk goed antwoord gezien. Vandaar dus deze nieuwe topic.

Ik heb in mijn computer een GeForce 2MX met 2 uitgangen, VGA en SVHS (Super VHS). Nou heeft mijn televisie alleen een coax- en een scart-ingang. Nou heb ik vernomen dat een SVHS-coax kabel niet bestaat, dus moet het maar via de SCART.
Het schijnt dat een SVHS-scart kabel zorgt voor een zwart-wit beeld op je tv (niet de bedoeling!)...maar dat er wel een RGB-scart kabel bestaat die ervoor zorgt dat dit niet gebeurd. Ik weet ook nie wat dit voorn kabel is, ik hoorde het van een vriend die hetzelfde probleem had met een omgebouwde playstation.

Kan ik deze kabel gebruiken zodat ik kleur krijg op mijn tv? Of zal ik een SVHS-tulp (rood-wit-geel) kabel nemen met een verloopstukje van Tulp naar SCART??

alvast bedankt!!!!
groetjes Daniel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Een schakelbare (in/out) scartplug met tulp en SVHS aansluitingen is het beste. Aansluiten met een SVHS kabel op je videokaart, en je hebt prima beeld *D Niet bij V&D ofzo kopen, want daar kost het je 50 piek. Electroshops hebben ze vaak voor 15 gulden of 17,50 :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ligt eraan,
je moet wel kijken of je TV SVHS ondersteunt,
anders krijg je inderdaad hele vreemde kleuren!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ik heb ook gewoon een svhs kabel naar een scart met in/out knopje erop en kleur :) en inderdaad gewoon bij de electroshop kopen ik was 3 tientjes kwijt kabel+ scartplug thingie

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• BC3 Victim
ik heb hem in de "gele" (weet niet meer welke het is...)

Heb zelf eff zo''n kabeltje in elkaar gemaakt..

met "stekker"voor de video-out..
kabels (DUH) :P
en dan nog de scart (je moet alleen weten welke je moet hebben er op..)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Wat ik me afvroeg... ik heb ook zo''n Geforce 2 MX met TV-out, maar mijn comp. staat een flink end bij de TV vandaan, ik denk dat een kabel zeker 15 m lang moet zijn. Is het dan nog de moeite het te proberen, of zal het beeld toch te slecht zijn?

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 17:50
ik heb ook zo''n Geforce 2 MX met TV-out, maar mijn comp. staat een flink end bij de TV vandaan, ik denk dat een kabel zeker 15 m lang moet zijn. Is het dan nog de moeite het te proberen, of zal het beeld toch te slecht zijn?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe lang mag zo''n kabel zijn wil het nog een goede beeldkwaliteit geven?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Je koopt
1)svhs kabel (mannetje/mannetje)
(f30,- voor 10 meter)
2)svhs->scart convertor (kost f10,-)
3)japans audiosnoer(koptelefoon snoer)op de
juiste lengte.
(mannetje/vrouwtje)(kost f10,- voor 10meter
4)kort audio snoer japans->tulp (f10)

Door de goedkope spullen te kopen dus niet met goudkleurige metalen bespaar je al geld.
Door japans audio snoer te gebruiken bespaar je weer geld want lange tuklp snoeren zijn duur. (tenzei je maar een klein stukkie wilt overbruggen).
Ik overbrug 10 meter en heb perfect beeld.
BTW. de twee tulp stekkertjes kun je in je svhs->scart convertor steken maar ook direct in je stereo, zo hoef je niet je TV aan te zetten als je alleen maar audio van je PC wilt luisteren. Succes.

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
tnx! Denk dat ik morgen maar eens langs de winkel ga...

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 19:29 schreef Subbase het volgende:
Je koopt
1)svhs kabel (mannetje/mannetje)
(f30,- voor 10 meter)
2)svhs->scart convertor (kost f10,-)
3)japans audiosnoer(koptelefoon snoer)op de
juiste lengte.
(mannetje/vrouwtje)(kost f10,- voor 10meter
4)kort audio snoer japans->tulp (f10)

Door de goedkope spullen te kopen dus niet met goudkleurige metalen bespaar je al geld.
Door japans audio snoer te gebruiken bespaar je weer geld want lange tuklp snoeren zijn duur. (tenzei je maar een klein stukkie wilt overbruggen).
Ik overbrug 10 meter en heb perfect beeld.
BTW. de twee tulp stekkertjes kun je in je svhs->scart convertor steken maar ook direct in je stereo, zo hoef je niet je TV aan te zetten als je alleen maar audio van je PC wilt luisteren. Succes.
zo kan je het ook doen hè :9 geloof dat wat goedkoper was.. Maar dit is de beste doe-het-zelf optie

afstand moet niet veel schelen... ik zit zelf ook op 10 M :D

Pagina: 1