Toon posts:

[BC3] Geforce 2 opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een merkloze Geforce 2 Pro gekocht (64MB DDR), maar ik heb steeds een vage fout. 9 van de 10 keer dat ik opstart, begint mijn pc te piepen (Lang-kort-kort-kort) en krijg ik geen beeld. Dan moet ik mijn videokaart er een beetje uithalen en er opnieuw instoppen en meestal werkt het dan weer. Dit is natuurlijk heel erg irritant en ik ben er nog steeds niet achter hoe dit
komt. Verder word ik er met heel veel spellen na een bepaalde tijd eruit gegooid (maakt niet uit welke detonator drivers ik gebruik) Weet iemand misschien wat dit kan zijn?

Dit zijn mijn specs:
ASUS P2B - PII-400 - Geforce 2 Pro 64Mb DDR - 256Mb intern geheugen

Verwijderd

''t zou wel eens kunnen zijn dat jouw voeding niet genoeg stroom kan leveren.. Hoeveel watt zit er nu in?

anders kaartje er ff uithalen , en even het agp slot uitblazen (gewoon blazen dus), kaartje er weer in, en nog ''es proberen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
kan best zijn dat er iets mis is met de contacjes van je agp :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De kans is idd groot dat het of de voeding is of dat je agp poort brak is/de contactjes van je kaart brak zijn :(

Zit je kaart wel met een schroefje vast? Kijk ook even hoeveel watt je voeding is :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit hoeft volgens mij niet aan de voeding te liggen. Ikzelf heb een Asus 7700 deluxe en heb hetzelfde probleem gehad. Het blijkt dat bepaalde moederborden niet goed samenwerken met een Gforce. Bij mij zat de oplossing hier in:

probeer op een of andere maniet in de bios de boottijd ietsje te verlengen. Bij mij was het omschakelen van jumper settings (is iets sneller met booten) naar jumperfree genoeg om van het vervelende probleem af te komen. Wat ook nog wel eens wil helpen is de spanning niet van de ATX voeding af te halen terwijl de PC uit staat.

Ik hoop dat je er wat aan hebt......

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen