Toon posts:

[BC3] Hollywood vrijwel kleurloos (Macrovision prob.)

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hollywood+ kaartje met een SVHS-kabel naar de tv via de video lopen. Nu krijg ik alleen maar zwart-wit beeld, en het lijkt alsof af en toe een beetje kleur doorkomt.
Doet mij erg aan Macrovision denken, en ik weet, omdat de video er tussen zit, heb ik hier last van. Ik weet ook dat Remote Selector hiervoor een oplossing voor kan bieden. Maar ondanks ik het progje (v1.74) gebruik, nog steeds de wazige problemen...

Nu is de vraag : is Remote Selector 1.74 (shareware) voldoende voor puur het Macrovision-gedeelte of moet ik de 1.78-versie kopen ? :+
Als 1.74 genoeg is moet ik het probleem dus ergens anders gaan zoeken, vandaar de vraag.
Alvast bedankt...

Verwijderd

ja dat lijkt verdacht veel op macrovision
dat heb ik by de mijne toen af kunne zetten met een progje maar dat was niet remote selector maar zoneselector volgebs my

Verwijderd

Zou je het niet even zonder video proberen dan? Ik dacht dat je bij macrovision een zwarte balk door je beeld kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 21:42 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Zou je het niet even zonder video proberen dan? Ik dacht dat je bij macrovision een zwarte balk door je beeld kreeg.
Je hebt helemaal gelijk... zou ik ook doen als ik niet zware kasten zou moeten verschuiven. Maar ik denk inderdaad nu dat er weinig andrs op zit, ook omdat Zone Selector precies hetzelfde effect heeft... geen dus.

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Is de SVHS in op je VCR wel een echte, bij mij bleek dat nml alleen een gecombineerd geluid/beeld stekkertje te zijn (ik |:( ), en dan heb je z/w beeld :'(

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Je weet zeker dat je tv signaal ingesteld staat op PAL en niet NTSC ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 05:38 schreef Ikarus het volgende:
Is de SVHS in op je VCR wel een echte, bij mij bleek dat nml alleen een gecombineerd geluid/beeld stekkertje te zijn (ik |:( ), en dan heb je z/w beeld :'(
Hehe, nee, ik heb geen SHVS aansluiting op mijn video... heb een adapter ertussen zitten (SCART <--> SVHS en Composite)

• Ikarus
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Scart adaptertje had ik dus ook die had dus audio en video in een kabeltje aan de video kant en echt SVHS aan de pc kant, tsja en dan werkt het niet

In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Ikarus
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

En als je me niet gelooft breek die scart converter maar open, dan kom je tot die zelfde verassing als ik :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 10:44 schreef Ikarus het volgende:
En als je me niet gelooft breek die scart converter maar open, dan kom je tot die zelfde verassing als ik :(
Dat zou erg vreemd zijn... aangezien maar 4 gaatjes benut worden (ehm dacht ik, nu begin ik te twijfelen) in die SVHS-aansluiting. En mijns inziens heb je voor audio toch echt meer pinnekes nodig... ;)
Ik zal ''m vanavond ff direct op mun tv prikken, en dan weten we het...

Verwijderd

Topicstarter
GVD... direct op tv aangesloten, en nog zie ik geen kleur. :(
Ik weet wel waar het zeer waarschijnlijk aan ligt : de tv ondersteunt vermoedelijk geen S-video. Het is een Grundig ST 63-720/8, best veel verkocht model geloof ik.

Misschien iemand met hetzelfde toestel die het tegendeel kan bewijzen ? Zo niet, dan maar een Composite ertussen |:(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Met composite is ook nix mis hoor.

Mijn tv ondersteunt ook geen S-VHS maarja shit happens.
Ik heb nu ook wel mooi beeld met mijn Matrox G450 DH :)

Alle proemn in n drek

Pagina: 1