Toon posts:

[BC3] Voodoo 5 5500 vs. g-force 2 (3dfx vs. nvidia)

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
welke is beter?

Verwijderd

ik denk dat ikzelf de voodoo zou nemen, is niet meteen sneller maar ik ben wel van die FSAA gecharmeerd. ik denk dat het niet zoveel uit maakt het is maar net wat je zelf wilt. de een dat de ander dit. geforce2 is wel iets sneller maar dat zul je toch niet merken, over een half jaar zijn er toch weer nieuwe (dus als je nu een geforce 2 of voodoo5 koopt zul je over een half jaar waarschijnlijk wel weer het nieuwste kopen, snelheids verschil zul je hierom niet merken. tenzij je weer een trage proc hebt maar dan koop je weer geen geforce2 of voodoo5)trek zelf maar je conclusie

Verwijderd

Topicstarter
het is voor een 700 mhz AMD met 128 mb ram.

Verwijderd

Dat is een vlotte CPU :) . Neelsjan heeft gelijk. Bdw, de V5 kan volgens het laatste nieuws morgen al bij de distributeur zijn :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
ik zou voor de geforce (2) ddr gaan ,behalve als je echt enorm kickt op FSAA (heb je nix aan in 3d shooters)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie wel dat mijn Voodoo 3 2000(die ik nu heb) mooier presteert als een tnt 2 ultra.<BR>en ik wil dat FSAA wel graag zonder de fps te laten dalen kunnen draaien.

Verwijderd

Bij FSAA daalt je frame altijd iets. de FSAA kun je wel instellen zoals jij het wilt bijvoorbeeld 1x, 2x, 4x. maar het werkt beter dan dat de geforce zo iets dergelijks doet. die verhogen de resolutie en passen die weer aan op je huidige speelresolutie en die zuigt veel meer fps op

Verwijderd

Topicstarter
mm, maar ik denk dat de grote vraag wordt, wie van de 2 systemen het wint(glide of d3d)?

Verwijderd

mm, maar ik denk dat de grote vraag wordt, wie van de 2 systemen het wint(glide of d3d)?
<BR>ja, da''s niet moeilijk, d3d wordt meer ondersteund dan glide, maar de v5 kan net zo goed ook d3d doen en glide is nu ook opengegooid door 3dfx, dus daar gaat het niet meer om. <BR>Persoonlijk zou ik kiezen voor een v5, maar je moet nog maar eens goed de reviews doornemen, zij (de reviewers) hebben die kaarten in handen gehad, dus zij zouden het moeten weten (tenzij ze natuurlijk betaald worden)<BR>BTW: Neelsjan; 1x FSAA bestaat niet, dat is gewoon AA uit...

Verwijderd

Topicstarter
ja, als je de gamecenter revieuw leest verliest de V5 het vet van de g-force, maar de hoofdsponser van gamecenter is NVIDIA.<BR>kunnen jullie ff een paar links geven van niet betaalde revieuwers?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
v3 presteert beter dan tnt2 u ?<BR>Dat is hier zeker niet het geval ;)<BR>Over die nieuwe speeltjes..ik wacht braaf op de volgende generatie..de nv20 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
in mij AMD 700 wel ja, en veel mooier, zelfs met Q3a

Verwijderd

Ik heb zelf een voodoo4, maar ik mag niet klagen. Ik trek 4 frames minder dan een Asus v7100 mx2, maar als ik FSAA aan zet dan heeft die v4 het erg zwaar, maar ik denk dat je daat met een v5 5500 geen last van heb. En FSAA van de v4 is vele malen mooier dan een Geforce2 kaart. Ik had zelf die Asus 3 dagen, heb hem de deur uit geschot omdat hij het verliest op mooiebeeldkwaliteit en makkelijke installatie. Die Geforce kaarten loop je echt mee te klooien met installen.
Ga anders is kijken naar die nieuwe Ati Radeon 64 VIVO, ben er zelf ook over aan het nadenken.

Maar als je het bij 3dfx wil houden koop dan een voodoo5 5500.

mzzls

Verwijderd

ik heb op dit moment voodoo 3 3000, en doet het prima.

ik heb wel de geforce 2 v7700 gehad, en die liep in alle 3d spellen vast... ik denk dat ik de voodoo 5 5500 ga kopen.

Verwijderd

Ik heb nu een voodoo5 (khad eerst een GF2), best dingetje. 2D kwaliteit van matrox G400 en snel 3D!!. Voledig functionerende drivers en nooit meer vastlopers in spellen.

Gforce2 is by by for me.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nie om t een of ander hoor maar check de datum van de post eens. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11
|:(
Normaal gesproken heb ik een hekel aan deze emoticon omdat hij te pas en te onpas gebruikt wordt maar ik denk dat hij hier wel op z''n plaats is *D

Verwijderd

Hehe, wat een oude topic :+

Verwijderd

ik zou voor de geforce gaan... fantastisch mooie 32 bit kleuren, en natuurlijk T&L (wat in veel nieuwe games gebruikt gaat worden)..

en de dat geblaat dat de beeldkwaliteit van de geforce zo slecht zou zijn is echt re reinste onzin. 1600x1200 is geen enkel probleem. het is gewoon de kwaliteit van de monitor die het meestal laat afweten. niet de videokaart.

Verwijderd

Als de topic nou Voodoo 5 6000 vs. G-Force 2 was, dan koos ik voor de voodoo. Maar nu moet ik toch gaan voor de G-Force2

• BC3 Victim
Absoluut Gf 2, maar de Voodoo 5 is veel goedkoper!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

kyro II

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

kijk es naar de datum van de topic

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• BC3 Victim
Is het een MX je ?

Als het een MX is dan kan je beter die Voodoo 5 houden want die kaart kan je gewoon alles zelf aanpassen, je Vsync en shit en dat is gewoon de liefde van die kaart. :p

Het nadeel is wel dat er zo weinig supprt is voor die kaart :(

• BC3 Victim
Op maandag 05 juni 2000 15:26 schreef JUDICATOR het volgende:
Zeker weten dat Glide wint, het loopt gewoon soepeler net als OpenGL, d3d is gewoon 1 grote hoop :r

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 05 april 2001 17:38 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
kyro II
bedeol ik maar :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik ken ook een gast die de Voodoo 3 geweldig vind (beter dan een TNT2U). Tom''s Hardware is er ook erg positief over, maar eigenlijk presteert ie alleen echt goed in UT, in de rest was m''n TNT2U stukken sneller, zelfs m''n V770 TNT2 gewoon.
Op maandag 05 juni 2000 16:54 schreef Maiar het volgende:
v3 presteert beter dan tnt2 u ?<BR>Dat is hier zeker niet het geval [afbeelding]<BR>Over die nieuwe speeltjes..ik wacht braaf op de volgende generatie..de nv20 ofzo.

Specs

Verwijderd

Wat maakt het nou uit wat voor datum de topic heeft :(

aangezien ik mijn geforce 2 heb teruggestuurd wil ik weten of ik een voodoo 5 5500 moet kopen of iets anders.
of misschien een ATi RadOn of zo iets.

de geforce 2 liep steeds vast bij me en alleen in 3d spellen.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 06 april 2001 14:21 schreef theone het volgende:
Wat maakt het nou uit wat voor datum de topic heeft :(
Omdat iemand dan antwoord geeft op een vraag die een paar maanden oud is. Waarschijnlijk heeft ie al lang een nieuwe kaart gekocht, dus wat schieten we ermee op als we zo''n ouwe topic omhoog halen?

Verwijderd

aangezien ik een videokaart wil kopen, dan maak ik een nieuwe topic aan :-)

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heb je niks aan in 3d shooters ben ik het niet mee eens in sommige shooters heb je problemen met personen die heel ver zijn en met dat fsaa vallen ze meer op
Pagina: 1