[BC3] Paarse flikkeringen met minder schrijffouten

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Even opnieuw maar nu zonder de vele fouten

Ik was in het bezit van Asus bord met AMD 1Ghz 256 Mb en Asus videokaart telkens een paars flikkerend beeld na ongeveer 30 minuten.Alles omgebouwd naar Asus Cusl2-c + 1 Ghz pentium en Matrox videokaart. Na ongeveer vier weken de sansisk Compact flashreader USB geinstallerd en nu heb ik weer na ongeveer 30 minuten paars flikkerend beeld en in de achtergrond van een wit beeld zit een lichte roze gloed.
Volgens mijn dealer is de monitor defect maar ik heb hem een avond op mijn laprop aangesloten en geen problemen gehad.( toeval?) Kan het zijn dat software invloed heeft op deze beelden want ik heb Windows Me en ik had alleen maar een W95 driver voor de Sandisk reader,Is er iemnad die mij daar bij kan helpen of zou het toch de monitor zijn.
Bij voorbaat dank

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik denk dat het eerder met de aansluiting vd. monitor te maken heeft. Een effect zoals jij bescrhijft komt eigelijk altijd voor uit hardware-defecten, echter een niet goed contact makende stekker is al een hardware defect.

Het klinkt alsof de VGA aansluiting welke aan jouw monitor zit iets te dikke pennetjes heeft, waardoor hij het in het begin wel goed zal doen maar na verloop van tijd de contacten in de computer zoveel ''ruimt'' dat er contactverlies optreedt, met dergelijke storingen als gevolg.

Voor alle duidelijkheid: de symptomen zoals hier omschreven zijn een klassiek geval van ''slecht contact''.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Crosspost :(

Laat er ff eentje verwijderen.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Nog nooit van edit gehoord zeker?

• BC3 Victim
Mijn excuses voor de dubbele post het zal de volgende keer niet meer voor komen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
ik denk dat het aan je monitor ligt.

mijn (oude) 17" monitor had hetzelfde, en het lag aan de aansluitingen in de monitor.

ik moest de aansluitingen van de 3 kleuren een beetje schoonmaken enz, en toen werkte hij weer ok :)

• BC3 Victim
Ik heb nu de BNC kabel eraf gehaald en een dsub aansluiting gemaakt maar tot nu toe nog geen flikkeringen

• BC3 Victim
Misschien wel een vage oplossing, maar ja ik post hem toch maar ff. Misschien heb je er wat aan. (en zo niet....dan niet)

Hier veranderde het scherm ook regelmatig van kleur (ook zo''n roze gloed). We hebben toevallig vorige week zo''n apparaatje gekocht dat de pieken uit je netspanning haalt en nu hebben we er geen last meer van gehad. :)

Pagina: 1