[BC3] fannetje monteren op geforce 2 MX, helpie

Pagina: 1
Acties:

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:24
Ik heb een Cardex Geforce 2 MX 64mb. En die wrd altijd heel warm. Dus heb ik bij mijn werk een coolermaster 60mm fan+heatsink meegenomen en die wou ik ik dus op mijn MXje planten. Maar ten eerste was de fan te groot en ten tweede had het fanntje een ''stekkertje dat er ongeveer zo uitzag:
^---^
|ooo|
-----
Sorry voor het domme plaatje, maar ik hoop dat je het begrijpt. Want ik heb geen contactje op mijn mobo voor die fan over. Dus wil ik hem gewoon aan die voedings kabeltjes hangen maar nu weet ik niet hoe ik dat stekkertje verander? Kunnen jullie mij plz helpen? En kan ik dat fannetje er gewoon met superlijm op plakken?

• Penetrator
komop mensen kan niemand me helpen? :'(

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45
Ik heb iets van 3 of 4 van die aansluitingen op mijn mobo zitten, als je er maar 1 hebt is dat balen. Moet je ff ergens een verloopstukje vandaan halen, ik kreeg er een bij een 80mm fan die ik zo aan de voeding kan hangen.

owja, je moet gewoon die coolermaster met heatsink en al er al op gooien, laatst was hier ook een topic van een gast die dat gedaan had, geen gezicht, kost je 2 pci sloten maar het werkt wel.

Ik zelf heb gewoon een blue orb op mijn vid kaart, ziet er geinig uit, en werkt perfect.

/edit/ ik zou er zowieso alleen een fan op zetten als je echt problemen met warmte krijgt (core dus) (ws bij mij het geval), en zoals bijna iedereen weet haal je veeeel meer winst uit het klokken van je mem dan je core, ken je dus beter je mem koelen

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Niet gaan lijmen ! Als je je kaart nog een keer wilt verkopen geeft dat problemen.
Gebruik gewoon tyripjes. Of neem gewoon een 486 fannetje.. die passen er perfect in en kan je zo vast zetten met een paar parketjes in het koellichaam.

Het plugje wat jij beschrijft past volgens mij gewoon op je mobo.. En anders strip je de draadjes en soldeer je ze gewoon vast aan de gele en zwarte draad van je normale voedings connectors (molex connectors)
En als je nu echt 2 linker handen hebt strip je de uiteinden, draai je ze in elkaar en doe je er een plakbandje om. (Moet je ook doen als je gesoldeerd heb ter issolatie.

succes

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Verkopen met fan leverd dat niet meer op >:) .
Nee maar gaan mijn gf 3(als die er eindelijk is) ook modden dat hij er weer als normaal uit kan zien(zit 6 jaar garantie op :) )

• Penetrator
Cool, ik bedacht me net dat ik nog 2 oude pc''s in de garage had staan. Dus ik heb ze compleet uit elkaar geschroeft en HEE nog 1 fannetje. Nu kon ik ook meteen de voeding eruit halen en voor die fannetje gebruiken :). Voor 1 fannetje was dat een beetje onzinnig. Dus na veel zoeken vond ik er nog een! En daarna bedachte ik me dat er ook ng een fannetje in de andere voeding zat. Dus heb ik die eruit gepeuterd dus nu 3 fannetjes die mijn MXje koelen }). 2 60mm en 1 120mm uit de voeding. :) NOu mensen dank u voor uw help het aan de voeding hangen van die dingen is prima gelukt met stripen. Alleen 1 probje. 1 van de 60mm''s voel ik veel meer lucht verplaatsen dan die 120mm uit de voeding! heb ik hem fout aangesloten? Ik heb gewoon 2 draadjes van de voeding gestript en daarna op aangesloten! prima toch lijkt me?

Verwijderd

als je ze hebt lopen op het goede voltage is het vreemd

kijk ff op die fan''s wat ze nodig hebben.

p.s. zwart=0 , geel=12v, rood=5v
Pagina: 1