Het probleem zou opgelost KUNNEN zijn, het kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen. Heb je bijvoorbeeld de oude drivers wel goed uninstalled?
Goeiesmiddags,
Ik had laatst een GF2 mmx gekocht, maar deze deed het niet in mijn systeem. Met de kaart zelf was niks mis.
Nu heb ik van iemand gehoord dat het wellicht aan m''n voeding kan liggen, dat deze niet genoeg stroom kan leveren voor de GF2.
Ik heb er nu een TNT2 inzitten, die draait prima, maar kwil er later wel een GF2 in pleuren (of hoger).
M''n systeem is een Duron 800 op een MSI K7T Pro mobo, 1 scsi kaart, plextor brander en een plextor reader (scsi),simpel netwerkkaartje, 3 hd''s en een floppy drive.
Dus mijn vraag is eigenlijk : is het probleem opgelost, als ik eer een 300 watt voeding in zet? Er zit nu een standaard 235 watt in.
Klas net ergens dat een andere voeding wellicht niet helpt.
Zijn er trouwens andere mensen die dezelfde soort ervaring hebben en een oplossing weten?
Alvast bedankt,
Postie.
Ik had laatst een GF2 mmx gekocht, maar deze deed het niet in mijn systeem. Met de kaart zelf was niks mis.
Nu heb ik van iemand gehoord dat het wellicht aan m''n voeding kan liggen, dat deze niet genoeg stroom kan leveren voor de GF2.
Ik heb er nu een TNT2 inzitten, die draait prima, maar kwil er later wel een GF2 in pleuren (of hoger).
M''n systeem is een Duron 800 op een MSI K7T Pro mobo, 1 scsi kaart, plextor brander en een plextor reader (scsi),simpel netwerkkaartje, 3 hd''s en een floppy drive.
Dus mijn vraag is eigenlijk : is het probleem opgelost, als ik eer een 300 watt voeding in zet? Er zit nu een standaard 235 watt in.
Klas net ergens dat een andere voeding wellicht niet helpt.
Zijn er trouwens andere mensen die dezelfde soort ervaring hebben en een oplossing weten?
Alvast bedankt,
Postie.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De Geforce2MX gebruikt minder power dan de TNT/TNT2 serie (Geforce2/3 heeft een dunnere die en is daardoor oa. zuiniger)
Kijken of er een biosupdate is voor Geforce2 problemen
AGP op 1x zetten,
Fastwrites uitzetten
oude drivers weg
installeren als standaard VGA
opstarten
IRQ / Apparaat conflicten oplossen
opstarten
driver installeren Geforce2MX
directx 7.0a installeren
DXDiagnose draaien
directx 8 installeren
en dan resultaten posten...
AGP op 1x zetten,
Fastwrites uitzetten
oude drivers weg
opstarten
opstarten
directx 7.0a installeren
DXDiagnose draaien
directx 8 installeren
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Agp heb ik geprobeerd, maar werkte niet.De Geforce2MX gebruikt minder power dan de TNT/TNT2 serie (Geforce2/3 heeft een dunnere die en is daardoor oa. zuiniger)
AGP op 1x zetten,
Fastwrites uitzetten
oude drivers weg
opstarten
opstarten
directx 7.0a installeren
DXDiagnose draaien
directx 8 installeren
Nieuwste bios van moederbord wel geladen
maar bij bios van de kaart kan ik niet komen.
Ik heb namelijk helemaal geen beeld. Tis gewoon net alsof er geen videokaart inzit. De compu start op, maar geen beeld.
Dus die drivers installeren heeft dan helemaal geen zin.
Fastwrite uitzetten heb ik nog niet geprobeerd, dat maar es doen.
IRQ conflicten zijn er ook niet, voor zover ik weet.
in dit topic [topic=186797]
beschrijf ik precies hetzelfde probleem, in een PC met 200W voeding.. oplossing helaas nog niet boven water
beschrijf ik precies hetzelfde probleem, in een PC met 200W voeding.. oplossing helaas nog niet boven water
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
bij mij deed alles het op een 250watt voeding (athlon 900, gf2mx) totdat ik m''n athlon ging oc''en: processor unlocked, multiplier op 10, computer aan, PLOP, huh? shit, voeding kapot 
heb er nu een 300watt in zitten en alles werkt zonder problemen verder...
heb er nu een 300watt in zitten en alles werkt zonder problemen verder...
Pagina: 1