'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Misschien helpt het als je je voeding omruild!
En je bios instellingen veranderd?
succes!
En je bios instellingen veranderd?
succes!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Een GF2MX verbruikt weinig stroom. Lijkt mij dat je het probleem ergens anders moet zoeken.
Wellicht een conflict met 1 van de andere devices. Probeer het eens zonder SCSI...
Wellicht een conflict met 1 van de andere devices. Probeer het eens zonder SCSI...
zonder SCSI zal hij ook niet booten omdat de er ALLEEN een SCSI schijf inzit.. ja de PC was een krijgertje dus..
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Misschien ff wat dingen lostrekken uit z''n kast? SB Live er bijvoorbeeld uit, NIC, brander... Als hij het dan wel doet kan het imho nog om twee redenen zijn: te weinig stroom, of iets wat een conflict met elkaar geeft.
Dus dan gewoon weer wat dingen terugdoen en kijken wanneer hij het niet meer doet. Heb je bijvoorbeeld telkes dat als je er nog 1 ding bijdoet (maakt niet uit wat) dat hij het niet meer doet, dan is het stroomgebrek. Houdt hij er gelijk al mee op zodra je bijv. die SB derin doet, dan is het waarschijnlijk een conflict...
Dus dan gewoon weer wat dingen terugdoen en kijken wanneer hij het niet meer doet. Heb je bijvoorbeeld telkes dat als je er nog 1 ding bijdoet (maakt niet uit wat) dat hij het niet meer doet, dan is het stroomgebrek. Houdt hij er gelijk al mee op zodra je bijv. die SB derin doet, dan is het waarschijnlijk een conflict...
Ja, het besturingssyteem zal niet opstarten, maar een bootflop b.v. wel. Of heb je al beeld?Op zaterdag 26 mei 2001 10:34 schreef freddifish het volgende:
zonder SCSI zal hij ook niet booten omdat de er ALLEEN een SCSI schijf inzit.. ja de PC was een krijgertje dus..
Verwijderd
Mijn ouders hebben ook een Compaq gevaal Cellie 333 slot 1, voeding 200W en ook een Gf2mx en draait allemaal prima..
Duzz denk dat et een conflict is, gooi alle kaarten er uit de live,nic etc etc en dan die Gf2mx erin
suc6!
Duzz denk dat et een conflict is, gooi alle kaarten er uit de live,nic etc etc en dan die Gf2mx erin
suc6!
Biosupdate wil nog wel eens helpen, het hielp althans met het aan de praat krijgen van een voodoo3 in de pc van een vriend
Zit er niet toevallig een kaart in PCI-1 ? (is die vlak naast de AGP). Meestal wordt die namelijk gedeeld met AGP, dus dat is degene die je niet wilt gebruiken.
Ik weet niet hoeveel watt een TNT2 gebruikt maar een MX gebruikt ~5 Watt.
Ik weet niet hoeveel watt een TNT2 gebruikt maar een MX gebruikt ~5 Watt.
Wat voor videokaart zat er voorheen eigenlijk in de Compaq. Een AGP, PCI of zo''n On-Board-kreng? Is deze op een correcte wijze gedeïnstalleerd of disabled (in systembios of jumper op moederbord)?
thanx voor de tips,
De compaq had oorspronkelijk een AGP Elsa videokaart met 4 MB, en zowel mijn viper330 als 770 kaarten deden het prima. vandaar dat ik aan de stroomconsumptie dacht..maar misschien is een biosupdate ook een goed idee, het is wel een compaq custom moederbord volgens mij
De compaq had oorspronkelijk een AGP Elsa videokaart met 4 MB, en zowel mijn viper330 als 770 kaarten deden het prima. vandaar dat ik aan de stroomconsumptie dacht..maar misschien is een biosupdate ook een goed idee, het is wel een compaq custom moederbord volgens mij
Standaard SCSI en een AGP Elsa-kaartje, die machine was in z''n tijd best wel een zware workstation. Zou me niet verbazen als Compaq een nieuwere bios-versie (SoftPaq) heeft uitgebracht.Op zaterdag 26 mei 2001 14:52 schreef freddifish het volgende:
thanx voor de tips,
Geef eens een typenummer. Het is meestal een schrijfwijze van xxxxxx-xxx (6 posities, streepje en dan weer 3 posities).
als ik in een compaq een vidkaart erbij kronk dan moet ik in het bios eerst de oude vidkaart disabelen zodat ie z''n irq''s e.d assigned naar de nieuwe vidkaart.
(was bij compaq p-120 en p2-300 zo).
(was bij compaq p-120 en p2-300 zo).
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Dat klopt, het was een "grafisch werkstation" maar juist vanwege die niet standaard items was hij nu lastig te beheren (in tegenstelling tot de 200 overige identieke compaqs) en dus overcompleet verklaard.Op zaterdag 26 mei 2001 15:32 schreef Jake Blues het volgende:
[..]
Standaard SCSI en een AGP Elsa-kaartje, die machine was in z''n tijd best wel een zware workstation. Zou me niet verbazen als Compaq een nieuwere bios-versie (SoftPaq) heeft uitgebracht.
Geef eens een typenummer. Het is meestal een schrijfwijze van xxxxxx-xxx (6 posities, streepje en dan weer 3 posities).
Hij staat hier nu niet meer maar ik zal het typenummer later eens opsnorren
Pagina: 1