Toon posts:

[BC3] Platte of Bolle beeldbuis??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen deze 2 beeldbuizen?
Is de een beter of is ie scherper?

Graag jullie wijze advies.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
De een is plat en de ander niet:)

Een platte beeldbuis geeft een scherper beeld, omdat er simpelweg geen vervormingen optreden. Het zijn natuurlijk geen echte vervormingen, maar zo zie je dat. Bij bolle beeldbuizen lijkt het alsof het beeld verder weg in je monitor zit, bij een platte beeldbuis lijkt het meer aan de oppervlakte te zitten. Misschien een beetje vage omschrijving, maar zo zie ik het.
Ik kan je zeggen, ik heb nu een jaartje ofzo een flatscreen, en ik wil echt nooit meer iets anders (nouja, TFT''tje zou ook wel geinig zijn), ik vindt het echt een wereld van verschil.
Maarreh, de beeldkwaliteit hangt natuurlijk ook erg af van welk merk monitor enzo.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Plat spiegelt ook niet zo.

Verwijderd

Flatscreen is inderdaad stukken beter dan een bolle. Ik zelf zit veel achten een monitor. Sinds kort werk ik ook met een flatscreen. het beeld lijkte stukken helderder en scherper, tevens heb ik ook geen last van zonlicht op mijn scherm.

Verwijderd

Heerlijk, er gaat niets boven een 14 inch vissekom op 800x600 @75 Hz. Het ultieme genot. plat is 2d. en wat proberen we nu al tijden te krijgen? 3D juist, dus neem een vissekom en geniet van een prachtig beeld.

plat is kut :)

Verwijderd

plat is inderdaat kut
kijk maar onder in de beeld van zo platte monitor
lijkt net of hij naar binne toe loopt
dat komt omdat de tecniek nog steeds van een bol beeldbuis is

• k7of9
  • Laatst online: 21-08 20:11
Op vrijdag 25 mei 2001 23:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
plat is inderdaat kut
Hmm, bij mij staat het toch echt kaarsrecht hoor, gewoon een kwestie van ff goed instellen.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Ik vind die platte meer spiegelen dan een bolle hoor! Is ook logisch: met een bolle wordt alles gedivergeerd weggekaatst.

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 22:40 schreef k7of9 het volgende:
De een is plat en de ander niet:)
No kidding >:)

Maar ik ben het met El_Capone eens. Voor mij nooit meer bol

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 23:08 schreef DJNelis het volgende:
Ik vind die platte meer spiegelen dan een bolle hoor! Is ook logisch: met een bolle wordt alles gedivergeerd weggekaatst.
Ehhm, nee. Bij een platte buis zijn reflecties puur van wat er zich direct achter de monitor bevindt. Bij een bolle buis reflecteren ook bronnen van naast de monitor. En juist als ze van naast de monitor komen is de reflectie direct gericht op de persoon die achter dat scherm zit.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
plat is inderdaat kut
Plat is niet kut.
En dat ie naar binne toe loopt, is idd goed instellen, en het is een kwestie van wennen.
Ik zie et al niet meer.

Ik wil iig nooit meer een vissekom om tegenaan te kijken

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hangt er maar net vanaf:

wil je een goudvissenkom zien wanneer je achter een andere monitor zit (plat -> bol) of liever de grand canyon (bol -> plat).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

plat is inderdaat kut
jij zit zekerz achter een bolle noname 14" :P

• aaihetapie
  • Laatst online: 18-08 22:12
Alle platte buizen hebben min of meer last van onscherpte langs de zij- en onderkanten.
Dat is het logies gevolg van het feit dat het kanon zich in het midden van het scherm bevind.
Met platte scheren heb je veel minder last van reflecties op je scherm.

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 22:43 schreef HlpDsK het volgende:
Plat spiegelt ook niet zo.
Moet toch zeggen dat mijn 15,4" TFT in de trein toch speigelt als de ziekte met een beetje zon erop :(

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 02:39 schreef MREn het volgende:

[..]

Moet toch zeggen dat mijn 15,4" TFT in de trein toch speigelt als de ziekte met een beetje zon erop :(
Da''s TFT. Niet CRT. En het is ook afhankelijk van de coating.

I kheb een IIyama VM Pro 510. 100% vlak en een goede coating. Ik kan zelfs met vol de zon er op nog redelijk zien waar ik mee bezig ben. Dit in tegensctelling tot een 15" vissenkom beneden. Daaar zie je echt niks meer op.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Op zaterdag 26 mei 2001 02:40 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

I kheb een IIyama VM Pro 510. 100% vlak en een goede coating. Ik kan zelfs met vol de zon er op nog redelijk zien waar ik mee bezig ben. Dit in tegensctelling tot een 15" vissenkom beneden. Daaar zie je echt niks meer op.
Omdat die pyama veel beter contrast heeft dan die oude brakke vissekom?

Ik heb zelf een niet platte philips. Werkt erg fijn. Het ''vervormde'' beeld op een platte buis is schijn, omdat je een bolle buis gewend bent. na een tijdje zul je het niet meer zien. Enige wat me tegen staat is dat veel platte buisen damper wires hebben, en dat vind ik echt niet fijn.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 02:40 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik moet HlpDsk hierin gelijk geven. Heb zelf een Compaq P1100 (flat+trinitron)en een noname 17" (hangt aan docking ) maar met de zon in m`n rug kan je de compaq nog behoorlijk lezen en de 17" niet meer -> reflectie bij flat bb is dus minder hinderlijk dan bij conventionele bb check maar bij een normale ktv, 80% is tegenwoordig "flat".

Verwijderd

Ieder z''n meug :)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:27
Op m''n werk hebbik een Compaq V1000 monitor, 21" dus, en die heeft helemaal geen plat scherm, vissekom dus zoals jullie het noemen :P

Thuis hebbik (evenals HlpDsK zie ik) een Iiyama VMpro A201HT en met dat platte scherm is echt een wereld van verschil !

Liever m''n eigen flatscreen >:)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

heel erg bol is niks, plat vind ik niet je van het.
Daarom heb ik een bijna platte beeldbuis :)
Die samsung 950p heeft namelijk wel een bolle beeldplaat alleen is haast plat dat vind ik zelf wel het lekkerst werken.

39

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je dan toch zoekt naar een goede monitor: LG 795 FT.

Superscherp dat ding. En nog niet eens zo duur ook. En dan die knopjes...

ff wat specs:
Dotpitch 0.24
1024*768 op 100hz
Flatron beeldbuis

Dat iedereen vindt dat die dingen hol lopen komt doordat ze altijd naar een bolle monitor zitten te kijken!! |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

nee ik zit niet achter een 14" monitor
noname maar 19"lg studioworks 995e

en een 14"adc monitor voor er bij

ik heb mijn keuze goed overnagedacht oor dat ik een nieuwe monitor ging aan schaffen
tussen een platten buis en een bolle buis
en heb maar gekozen voor een bolle buis
en ik heb er geen spijt van
Pagina: 1