Ik heb sinds vorige week vrijdag zo''n kaart. Ben er erg te vreden over. Persoonlijk vindt ik em erg goed. Heb vorige week donderdag een V8200 deluxe kunnen lenen en die vond ik beduidend slechter (qua 2D).
Maar dr is niet echt een goed vergelijk voor 2D kwaliteit, zoiets is een persoonlijke mening.
Ik vindt em wel goed, "Hielko" van Tweakers heeft een (overigens voor verbetering vatbare) review geschreven en vond em in 2D niet goed
Maar dr is niet echt een goed vergelijk voor 2D kwaliteit, zoiets is een persoonlijke mening.
Ik vindt em wel goed, "Hielko" van Tweakers heeft een (overigens voor verbetering vatbare) review geschreven en vond em in 2D niet goed
If you didn't win today, you can always win tomorrow
op de review op tweakers. net staat dat het vrij slecht is doordat er slechts 270 mhz ramdac gebruikt wordt.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Juist en dat heeft nu niets te maken met de 2D kwaliteit, een review die dus voor verbetering vatbaar is ...Op vrijdag 25 mei 2001 17:08 schreef bombadil het volgende:
op de review op tweakers. net staat dat het vrij slecht is doordat er slechts 270 mhz ramdac gebruikt wordt.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Volgens mij heeft de ramdac alleen te maken met welke resoluties de kaart aan kan en op welke refreshrates hij die resoluties aan kan. En een 270 mhz ramdac is wel een beetje mager. Tegenwoordig hebben zowat alle kaarten een 300mhz ramdac.
Ik dacht altijd hoe hoger de ramdac, hoe scherper het beeld.Op vrijdag 25 mei 2001 18:35 schreef Dizzytal het volgende:
[..]
Juist en dat heeft nu niets te maken met de 2D kwaliteit, een review die dus voor verbetering vatbaar is ...
mijn tnt1 had 300 mhz, mijn tn2 heeft 350, deze is dan ook net iets scherper.
t''kan ook ergens anders aan liggen natuurlijk
Verwijderd
De RAMDAC snelheid heeft heel veel te maken met de beeldkwaliteit.
Je kunt de benodigde snelheid uitreken d.m.v.
resolutie X refreshrate X constante. De Constante is de tijd die gebruikt wordt door de monitor om van rechts naar links (volgende beeldlijn) te sweepen en van beneden weer terug naar boven (volgende beeld). Deze constante is ongeveer 1,4.
Dus een resolutie van 1600 x 1200 op 100Hz is 269MHz voor de RAMDAC speed. Dit kan dus net met een DAC van 270MHz.
Echter over het algemeen heeft de ervaring geleerd dat snellere DACS over hoogwaardigere componenten beschikken waardoor de stijgtijd beter is. Deze stijgtijd is belangrijk voor de kleur overgangen (dus zwart wit overgangen in een text verwerker) Met de stijgtijd bedoel ik de verandering in spanning. Elke kleur heeft namelijk een eigen spanning. Dus wit is ongeveer 3x 750mV en zwart is 3x 0V. Die 3x slaat op de drie kleur kanalen(RGB)
Echter achter de RAMDAC zitten nog filters om de HoogFrequent eruit te filteren. Wanneer deze slecht zijn dan kun je nog zo''n goede DAC hebben, maar dan blijft het beeld onscherp.
Matrox werkt bijvoorbeeld met RAMDACS van 360MHz.
Je kunt de benodigde snelheid uitreken d.m.v.
resolutie X refreshrate X constante. De Constante is de tijd die gebruikt wordt door de monitor om van rechts naar links (volgende beeldlijn) te sweepen en van beneden weer terug naar boven (volgende beeld). Deze constante is ongeveer 1,4.
Dus een resolutie van 1600 x 1200 op 100Hz is 269MHz voor de RAMDAC speed. Dit kan dus net met een DAC van 270MHz.
Echter over het algemeen heeft de ervaring geleerd dat snellere DACS over hoogwaardigere componenten beschikken waardoor de stijgtijd beter is. Deze stijgtijd is belangrijk voor de kleur overgangen (dus zwart wit overgangen in een text verwerker) Met de stijgtijd bedoel ik de verandering in spanning. Elke kleur heeft namelijk een eigen spanning. Dus wit is ongeveer 3x 750mV en zwart is 3x 0V. Die 3x slaat op de drie kleur kanalen(RGB)
Echter achter de RAMDAC zitten nog filters om de HoogFrequent eruit te filteren. Wanneer deze slecht zijn dan kun je nog zo''n goede DAC hebben, maar dan blijft het beeld onscherp.
Matrox werkt bijvoorbeeld met RAMDACS van 360MHz.
Verwijderd
Ik heb net het review gelezen en daar staan heel wat fouten in. Zo is de 72Hz die hij zegt op 1600x1200 nergens op gebasseerd.
Zo kan de Kyro 2 dus wel DOT3 produkt bumpmapping.
Zo is ook de 8 layer geen onzin omdat er even totaal wordt vergeten dat er tegenwoordig ook nog aan filtering wordt gedaan. Bij trilineair filtering heb je voor twee layers nog altijd 4 texture''s nodig.
Dus de Radeon, met de drie TMU''s, heeft twee passes nodig in dit geval, net zoals de GF2 die twee TMU''s heeft. Kyro 2 doet het gewoon in 1 rendering pass.
Zo kan de Kyro 2 dus wel DOT3 produkt bumpmapping.
Zo is ook de 8 layer geen onzin omdat er even totaal wordt vergeten dat er tegenwoordig ook nog aan filtering wordt gedaan. Bij trilineair filtering heb je voor twee layers nog altijd 4 texture''s nodig.
Dus de Radeon, met de drie TMU''s, heeft twee passes nodig in dit geval, net zoals de GF2 die twee TMU''s heeft. Kyro 2 doet het gewoon in 1 rendering pass.
Verwijderd
Dat zou dan ook voor de gewone Kyro2 moeten gelden want de RAMDAC is namelijk bij de chip ingebakken.
Ik vraag me af of hij de kaart wel gezien heeft voordat ie aan zijn review begon.
Ik vraag me af of hij de kaart wel gezien heeft voordat ie aan zijn review begon.
Pagina: 1