Toon posts:

[BC3] lage fps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een p3 650 geforce 2 gts met 128 mb geheugen en speel het spel counterstrike.
ik haal 99 frames per second maar als ik wat mensen tegenkom droppen mn frames al gauw naar 30 :((
wee iemand wat ik hier aan kan doen?
ik heb ook nieuwe drivers geprobeerd.. hetzelfde verhaal.
misschien kan ik mn geforce tweaken om stabielere frames te krijgen..
iemand wat tips?
:+

Verwijderd

- probeer de nieuwste detonators
- gebruik een tweak utility als NVMax
- hoeveel 3dmarks heb je?
- welke resolutie?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gebruik OpenGL ipv Direct3D, dat scheelt enorm. Ik spreek uit ervaring :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

toen ik deze comp nog niet had
had ik de vid kaart nog wel. en mijn fps dropte met cs ook van 99 naar 30 ofzo

dat kwam omdat door de cpu (p3 500)
nu met deze cpu blijft ie boven de 50
dus ff cpu overclocken dan

Verwijderd

ik heb een tb 1 ghz en een geforce 2 mx en mijn fps zijn 72 bijna altijd constant is dat goed of laag???

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
dat is goed, maar je bottleneck is al de geforce 2mx, maar het is toch goed zat? dat weet je zelf toch wel, de ene vind 100FPS pas goed, de andere is al blij met 30!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54
Op vrijdag 25 mei 2001 14:20 schreef Dwaashaas het volgende:
ik heb een tb 1 ghz en een geforce 2 mx en mijn fps zijn 72 bijna altijd constant is dat goed of laag???
72 fps is standaard als max in hl.
Je kunt het echter wijzigen naar 100 fps max met de volgende command:

fps_max 100

• BC3 Victim
Dat probleem had ik ook. CPU trekt het in dat soort situaties gewoon niet. Wat ik heb gedaan is VIA 4 in 1 drivers upgegrade en high fps models geinstalleerd (legale models, geaccepteerd door clanbse).

Link voor 4 in 1 heb ik niet bij de hand, high fps models kan je hier vinden-->
http://netti.nic.fi/~amaki/models/

2 "maar''s"
-Is erg wennen en is niet zo mooi, maar betere FPS in actie is een feit
-Site doet het momenteel niet, weet niet waaraan het ligt, chello, server of wat dan ook.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Denk dat het meer een psychologisch probleem is, tussen 30fps en 99 kan je geen verschil zien.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 19:39 schreef Fl3xx het volgende:
Denk dat het meer een psychologisch probleem is, tussen 30fps en 99 kan je geen verschil zien.
idd, bij >24 fps zie je geen verschil of je moet héél goede ogen hebben. :)

• BC3 Victim
In combinatie met niet al te snelle cpu kan het toch behoorlijk schokken. Endasniefijn.

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
idd, bij >24 fps zie je geen verschil of je moet héél goede ogen hebben.
Je merkt heel duidelijk verschil |:( juist of je nu met 30fps of 60fps speelt echt een wereld van verschil en 100fps is weer een stuk fijner dan 60. Moet je maar eens doen in cs als je rond de 100fps haal en daarna fps_max 30 ofzo doen ... dat merk je dus echt wel.

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 03:49 schreef $1CkB0y het volgende:

[..]

Je merkt heel duidelijk verschil |:( juist of je nu met 30fps of 60fps speelt echt een wereld van verschil en 100fps is weer een stuk fijner dan 60. Moet je maar eens doen in cs als je rond de 100fps haal en daarna fps_max 30 ofzo doen ... dat merk je dus echt wel.
agreed ik vind het na de 40 pas perfect lopen...

• BC3 Victim
hoe kan ik zien hoeveel frames ik haal in CS?

alvast bedankt

• BC3 Victim
Het is niet zozeer de fps die belangrijk is bij games (dus hoe hoger, hoe speelbaarder), maar eerder de stabiliteit van de fps...
Als je een rocksteady fps van zeg eens 50 hebt, dan is je zenuwstelsel daar zo op ingesteld... maar heb je een swingende fps van 30 naar 100 en terug, dan is je zenuwstelsel constant bezig aan te passen (en dan ook nog eens spelen...)...

Verwijderd

test hier je fps voor Half-life

http://www.geocities.com/ccyybbeerr2000

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
erm, hoe kom je aan die fps? heb je r_speeds of net_graph aanstaan? als je die uitzet scheelt dat ook in fps.

een fps drop in cs is niet echt te vermijden. de enigine is gewoon te oud voor de moderniseringen die het cs team gedaan heeft.
gunman chronicles is hier zelfs nog verder in gegaan. in bepaalde scenes daar krijg je de framerate met geen mogelijkheid verder dan 15 ofzo. dat was getest op een 1,2ghz met geforce ultra!

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Nergens last van met mijn voodoo5 5500 :)
Counterstrike loopt zelfs beter op een voodoo2 dan een Gf2, ben ik even blij dat ik een 3Dfx kaart heb.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 26 mei 2001 03:49 schreef $1CkB0y het volgende:
Die 24fps is klinisch bewezen ;) En tussen 60 en 100fps zie je dus _GEEN_ verschil. Je denkt alleen maar dat je dat ziet. :)

• BC3 Victim
fps_max 100
net_graph 3

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
.

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Hoi,

Ik heb ut zelfde probleem met cs :'(

Heb zonder mannetjes 60 fps,

met mannetjes heb ik uiteindelijk zon 20 fps gemiddeld.

20 fps kan ik wel mee leven..... maar dan zie je opeens zon horde tegenstanders (lees: vooral in wars.. ) en dan sta ik daar met me 5 fps. En wacht :Z tot ik weer een volgende frame zie, meestal ben ik dan al dood :7

Snipen is helemaal leuk..... dat mooie zwarte scherm vind me voodoo2 nie leuk denk ik |:(

Mijn pc:
k6 500
v2 sli
96 mb ram

Greetz

(btw: high fps models probeerd, maakt bij mij geen hol uit, verder nog vanalles probeerd met gl opties... maar dat helpt ook nie ;(

• BC3 Victim
toch wel leuk die fps discussies...

en dat terwijl PAL maar 25 HALVE fps heeft en iedereen DVD''s toch wel lekker scherp en vloeiend vind.......

Wat is eigenlijk de ondergrens van het reactievermogen van een mens?
voorbeeld: 100ms reactievermogen = 0,1sec = 10fps... (ik zal maar niet de fps uitrekenen na 10 biertjes...)

Pagina: 1