Op donderdag 24 mei 2001 19:20 schreef h_e_k het volgende:
Ik heb een beetje rondgekeken bij de search maar kan niet echt tot de conclusie komen of deze score echt zo belabberd is.
M''n configuratie staat hieronder.
De score 1556
Volgens mij kan die score inderdaag hoger.
Ik zit nu op 3613 met mijn GTS en wil ook nog hoger.
Ik heb uitgevonden dat 3dMARK2001 heel heftig op je geheugeninstellingen in je bios reageerd. Van cas333 naar cas222 was +800 puten. En dat terwijl ik mijn FSB 10Mhz NAAR BENEDEN deed.
Ik heb de core op 235 staan en de mem op 403. Vertical sync staat uit. (allemaal met powerstrip)
Detonator 10.80 WINME
Mijn GTS is trouwens een Gainward Cardexpert Geforce2GTS 64 333. Dat is een low budget GTS (zie pricewatch). Met een serieuse kaart zal ik nog veel betere resultaten kunnen halen. Ik ga nu eerst mijn MEM vervangen voor PIQ PC160 mem. Dat is nu de bottleneck. Mijn PIII1ghz kan nog veel verder geclocked worden zonder drastische koeling. Het mem is de bottleneck.
Door dat ik een 440BX chipset heb staat mijn AGP bus trouwens behoorlijk ver te overclocken. De kaart heeft er geen problemen mee.
Vergelijken?
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?984942
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen