[BC3] Asus V3800 K*lere herrie!!

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 15:04
Ik heb even tijdelijk een TNT2 van Asus in gebruik in afwachting van mijn GeForce2 GTS, nog ongeveer een weekje ofzo zal ik ''m gebruiken.
Nu zit ik met een probleem, er zit een fannetje op dat kreng maar hij maakt zo''n ontzettende herrie!!! niet te geloven, echt wel dubbelzoveel als mijn FOP32! (nee, die is niet stil.... ;()
Erg veel airflow genereerd dat stomme fannetje niet maar toch... het koelblokje wat eronder zit is heel erg klein :(
Dus ik ben een beetje bang dat ie het niet zo fijn zal vinden als ik ''t stekkertje van het fannetje eruit trek...
Doen of niet? de kaart is niet overgeklokt
Ik had hiervoor een Viper770, die liep OCed zonder fannetje.. dat was standaard, maar die had wel een dubbel zo groot koelblokje, en grotere vinnen, dus veel meer oppervlak.
Ik kan de herrie wel wat drukken door om de 10 minuten ff een beetje aan het fannetje te prutsen enzo, en wat kabels weghalen maar na een tijdje is het weer net zo erg :(
ik heb dat hele kreng al uitelkaar gehaald maar ik kan niets vreemds vinden..

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:25
Als ik jou was zou ik hem er inderdaad niet af halen.... dat vind ie niet zo fijn ;)

• Xtuv
Hm... maar er zit nog wel een koelblokje op en hij is niet geoced..
Op lang niet alle TNT2''s zit een fannetje.

Okok, ik geef mezelf hier weer een antwoord volgens mij ;) maar toch, nog ff een second opinion graag.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:25
Ik heb ook de v3800 mét fan en vind de herrie trouwens wel mee vallen. En een vriend heeft de Viper V770, ook mét fan!

• Xtuv
Op donderdag 24 mei 2001 18:32 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik heb ook de v3800 mét fan en vind de herrie trouwens wel mee vallen. En een vriend heeft de Viper V770, ook mét fan!
Ja maar die fan is niet helemaal jofel ofzo, want als ik zeg dat dat ding het geluid maakt van 2 FOP32''s ofzo dan is dat echt niet normaal hoor.
Dit is gewoon extreem.
Ik hoor mijn FOP32 gewoon niet meer! :(
En dat ding is niet stil.

En die gast met z''n viper770 met fannetje zal wel een ultra hebben dan.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
haal het stickertje er eens af aan de onderzijde en doe er een likje boter op (of siliconenspray, lagervet etc).... dan piept ie niet meer zo hard

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

M''n pa heeft ook zo''n V3800 DlX.
Endie fan loopt idd ook aan en maakt ook al zo''n klere herrie als je fannetje dan ff indrukt is die weer gewoon helemaal stil maar begint later gewoon weer opnieuw.
Als je hem echter ze gang laat gaan dan houd word het geluid weer minder.

Tis dat je volgende week een nieuwe krijgt anders zou ik gewoon ff een sunon fanne''tje gaan halen.

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ja al die fans in die pc gaat steeds meer pokke herrie maken :) Ik weet niet of het verstandig is maar misschien goed schoonmaken en smeren met een heeeeeeeeel klein beetje olie ofzo...

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Yep dat fannetje staat gewoon droog ff smeren en hij draait weer als een zonnetje .

suck 6

Verwijderd

Die fannetjes op die videokaarten zijn ook meestal zwaar klote, ik heb die van m''n tnt2 afgesloopt en er een 50mm sunon opgezet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:54
Mijn viper2 had geen fan, nu heeft ie er 2.

lekker koel, dat dubbelzijdig koelen met 8cm fans :)oh ja: die 2 fans zijn samen stiller dan een simpele processorkoeler van coolermaster :)
(7V rulez :))

• Xtuv
Hm...
heb geen zin om ''m weer uit elkaar te halen enzo en smeren en kloten, dat word nog een week pokkeherrie luisteren.. :(

Kan ik niet gewoon het stekkertje d''r uit halen??
moet toch kunnen zonder fan...?

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Kan ik niet gewoon het stekkertje d''r uit halen??
moet toch kunnen zonder fan...?
Ja dat kan wel hoor,als ie het niet meer trekt dan merk je dat vanzelf.Hij zal er niet
een twee drie van verrot gaan. Maar met niks willen doen (dus niet smeren en er niet aan willen kloten blijft ie herrie maken) duh.

Of gewoon wachten op je nieuwere kaart.

• Xtuv
Ach ja..
''t is uberhaupt mijn kaart niet dus ik heb niet zo''n zin om er op te gaan zitten smeren enzo.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik had ''t ook met mijn V3800. Ik heb die kaart er even uitgehaald en de fan stofvrij geblazen.. Doet nu weer prima mee.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

trek dat fannetje er gewoon af, en zet dan een goede ventilator (er vanuit gaand dat je die nog hebt) erop. Gewoon een degelijke 80x80mm, evt. op 5 volt.

• HENNEP
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Gewoon terug brengen en anders een andere fan erop zetten.

Mij is verteld (PC winkel) dat de meeste videokaarten met een coolfan meestal na 3 á 4 maanden een herrie gaan maken.

Heb ik effe geluk dat de mijne gewoon stil is ;)

grt HENNEP

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Gewoon niet seiken en die fan d''r uit trekke! Boeit echt niet veel, de mijne wordt OC''ed zo''n 30 graden, is nix! Die G-krachten van tegenwoordig worden twee keer zo warm!!
Pagina: 1