Tiberian Probs

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-12-2025

Vaughn

Powered by Jomanda

Topicstarter
Ik heb Tiberian sun voor de tweede keer moeten installen wegens ruimtegebrek op mijn 1ste partitie, en die werkte prima totdat...ik de software had verwijderd in de control panel, en de boel weer had installed op m'n tweede partitie. Sinds die installatie werkt de multi-player optie in het netwerk niet meer hoewel er netwerk technisch niets veranderd is. DirectX opnieuw installed enzo...maar niets helpt!! Ik heb ook NT4.0 op m'n Compu staan, maar die komt na een succesvolle installie met een Access violation error op module 'game.exe' ook na diverse herinstallaties en vele servicepack verder doet hij helemaal niks....ad ergo: Onder NT4.0 kan ik het niet spelen(heeft voor de her-installatie wel prima gewerkt), en onder Win98 niet in multi-player modus in het LAN netwerk.

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je bedoeld gewoon helemaal geen beeld enzow? Moet je ff aan FireFox z'n INI-bestandje vragen dan werkt 't zo weer. Ik heb 't ook wel voor je.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Vaughn

Vaughn

Powered by Jomanda

Topicstarter
Ja, wel beeld maar ik zie in de Lobby niemand meer zitten, dus kan ik geen multiplayer meer spelen. Netwerk drivers al opnieuw installed, het werkt gewoon niet meer. Wat NT4.0 betreft: Die vliegt na de popup van Access violation on module 'game.exe' gewoon weer in z'n explorer.

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Dan met regedit 'ns door het register fietsen misschien zijn er wat oude instellingen blijven hangen (heb ik ook gehad, kun je de gekste problemen van krijgen).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

tsja... briljant eigenlijk: ik krijg TS dus niet langer meer aan de praat onder 98... kwee nie waarom, onder NT 4 en 5 doet ie het prima (game blijft tot in de puntjes soepel lopen...) alleen..... DIE @%#^!$&!%^!#$^@$^@ FILMPJES SCHOKKEN ALS EEN GEK, en dat was nou net het enige dat onder 98 wel goed werkte... alleen nu niet meer... kwee nie waarom.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Vaughn

Vaughn

Powered by Jomanda

Topicstarter
Dan moet je de read-ahead cache van je CD speler op z'n kleinst zetten, en/of je DirectX weer opnieuw installeren.

• Firefox

Firefox

Een Vurig Vosje

Vers geinstalleeerde Win2000/NT4

bovendien... WAAR dan kan ik in NT4/2000 die Cache instellingen aanpassen??

Ben redelijk op de hoogte, maar die functies kennik niet...

• Firefox

Firefox

Een Vurig Vosje

nou ja... ik heb net NOD op HARD uitgespeeld, dus TS kan bij mij de kast in.... vinnum best wel tegenvallen.... gaaf verhaal, filmpjes heel tof, maar de moeilijkhieds graad is echt 0,0...
NOD loop je zo doorheen.

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb Tiberian Sun vandaag voor het eerst gespeeld op school, meteen multiplayer.

Ik vind 'm gigantisch kut. De graphics zijn zwaar klote, ziet er echt niet uit. De engine gaat super traag. Een PII-300 is blijkbaar niet snel genoeg om een network game op 800x600 te trekken. Gameplay vond ik helemaal kut. Het bouwt kut, het vecht kut, terrein kut, ion storms kut, alles kut.

Als ze er nou gewoon C&C met betere graphics van hadden gemaakt dan had ik het beter gevonden. Ik snap echt niet wat die WestWood lui de afgelopen tijd hebben gedaan.

Zo iets simpels als een muurtje trekken in 1 keer moet toch mogelijk zijn? Nu ben je 2 uur bezig om een simpel stuk hekwerk rond je basis te leggen?

En ventjes lopen gewoon dwars door de Tiberium heen. Welk konijn gaat er nou door de Tiberian heen wandelen als het giftig is?

• Firefox

Firefox

Een Vurig Vosje

nou,FAQ van Westwood gelezen, of daar iets over die filmpjes stond... toen maar een mailtje gestuurd... 3 dagen later komt er onverwacht een bevestiging... "hier heb je de FAQ, daar staat een hoop info in" (not) "stuur je berichtje opnieuw met deze subject regel om je probleem alsnog aan te melden..."

@!R^@$!#@%^%@#$#%!@&@*%&(*)^(&^$*)(%^@!R(##$^@

daar kan ik nou zo heel erg volstrekt niet tegen he???
----------------------
Gameplay: inderdaad fempie, je bent wel een oetlul als je als wandelaar door dodelijk spul loopt... ik bedoel: zie je toch al je voorgangers door het tiberium-weed (dat ornje spul) hobbelen, en alle autotjes exploderen.... ben ik dan gek, of ga je dan gewoon spontaan op je remmen staan??

die Ionstorms zijn nog wel grappig, al heb ik ze in multiplay niet meegemaakt...

waar ik in multipal helemaal gek van wor is dat als de compu je basis met missiles bestookt er meteen kraters onstaan op een manier waardoor je je basis nooit meer kunt herbouwen...

laatste keer heb ik eht heel lang weten te redden, me verborgen onder een stealth-gen en vervolgens stukje voor stukje mijn basis afgebroken, van een betonen vloer voorzien en weer opgebouwd... uiteindelijk heb ik het zelfs gehad een keertje bij wijze van test dat ik in een dal met een artelerie basis begon, en aan het einde het de hoogste plek in een hele cirkel was... een grote geul rondom...

ik had het eigenlijk wel aardig gevonden als je een soort van genie in een auto had gehad waarmee je gaten kan opvullen en andere oneffenheden in je basis weg kan werken.eventueel voor een hoop geld ofzo kwee nie... zeg 100 credits om een vakje op te ruimen evt dat het ff duurt, omdat ie elders zand moet gaan halen... kan mij het bommen... maar ien iedergeval dat je je basis weer goed kan fixen....

verder moet je de methode door hebben... dat eenmaal ne je kickt 6 tegenstanders er uit... 1 tegenstander is veel lastiger, die begint meteen op jou te hakken... 2 of meer maken elkaar ook eht leven zuur....

Ik heb bijv geen perimeter defence... een hekje, met daar achter op regelmatige afstand artelerie en een enkel sam dingesje... voordat ze ook maar in de buurt zijn krijgt de achtervolger de brokken om zijn oren... met GDI MOET je wel wachttorentjes hebben... anders krijg je onvoorstelbaar klop.
---- spoiler warning -------
verder is volgorde belangerijk... start: elk mannetje een stukje een kant uit, zodat je direct een indruk van de omgeving hebt... tegelijkertijd je MCV uitvouwen, powercentre bouwen en richting het dichtst bijzijnde tiberium veld... refinery bouwen en verder onderzoeken... refinery dicht naast het veld en een hand of nod bouwen., de andere kant uitbouwen, en een factory bouwen. als die klaar is gaan we verder: 2 harvesters (meteen aan het werk als ze klaar zen) en een radar koepel. radar planten, en dan een sience center.tot slot een tempel en daarna pas energie aanvullen tot je radar weer werkt, en daarna extra power (advanced) om een cloak-gen te kunenn runnen. plaats cloak-gen. vervolgens een 2e en een 3e refinery, eventueel een 3e losse harvester maken en je bent los. daarna of tussendoor een missile silo, en kort daarop een waste facility - meteen nog 4 of 5 extra karretjes, doet het erg goed.

in de tussentijd heb je je units weer in de buurt verzameld om een eventuele aanval de kop in te drukken.

tussendoor waarmogelijk al een eindplan van je basis met concrete uitleggen. laser defence hekkie aanleggen - vergeet niet eerst op de goeie plekken gates te installeren. stel ruim op, dan kun je later evt schuiven. veel ruimte onder je heavy factory, dat laat uitrij ruimte over voor je productie.

vergeet niet alvast enkele samsites her en der door de basis te plaatsen. anders kun je een probleem hebben.

waar het geld toerijkend is ook met enige regelmaal artelerie dingesjes bouwen, en evt een sensor array.

Als er raketten e.d. klaar zijn daar direct gebruik van maken, bijvoorkeur met zijn allen tegelijk.. (chem missile even wachten tot de voorraad voldoende is voor een 2e) en daarna de Cyard van een van je tegenstanders plat hakken. daarna een evt geavanceerde structure... Cyards kun je ook schitterend kapot hakken door met een APC van Nod evern vol met engeneers binnen te wandelen (onder de grond dus supprise) als er echt geen kansje is dat je die vijandelijke Cyard kan houden (als het GDI is nl wel leuk... kun je meteen zijn producten ook maken) verkopen... levert meteen weer een hoop pieken op...

tot zover de "inleiding: hoe hak ik 6 vijanden tot meel..."

vijand kan dat niet bij jou, want jouw basis ligt vol met concrete... >:)

Pagina: 1