Toon posts:

[BC3] Leadtek Gforce2 Pro vs Leadtek Gforce2 GTS???

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

ik zoek me suf naar reviews voor de Leadtek Gforce2 Pro, maar vind alleen reviews voor de "Gforce GTS"...
Wie weet er een link voor een leuke benchmark? Ik overweeg zo''n goedkope Pro. Heeft ongeveer de helft aan mem bandwith (Pro 2.8 vs de 5.4 van de GTS) maar ik heb geen idee hoeveel sneller dat de GTS maakt. Zou ik happy worden als ik mijn asus v6600 op mijn a7v met 900 Mhz Athlon en 256 Mb @ 133 vervang door die Pro of is dat een marginaal verschil???

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hij wordt denk ik wel een stuk sneller dan!

Ik ga ff zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
...heel graag !
:)

• Artcore
  • Niet online
Hmmm, op Tweakers zelf staat alleen dit:
http://www.tweakers.net/nieuws/14428?highlight=geforce+2+pro

Verwijderd

Topicstarter
het maffe is dat die LEADTEK Pro dus goedkoper is en in ieder geval 1 mindere feature heeft dan zijn GTS broertje ...doorgaans is een Pro (kijk naar asus) beter en duurder. Omdat ik ook geen review over die Pro kan vinden vraag ik me af wat er met dat kaartje aan de hand is. Nogmaals, ik wet niet of het veel uitmaakt of niet, die bandwith

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 11:13 schreef tomtiedom het volgende:
Hallo mensen

ik zoek me suf naar reviews voor de Leadtek Gforce2 Pro, maar vind alleen reviews voor de "Gforce GTS"...
Wie weet er een link voor een leuke benchmark? Ik overweeg zo''n goedkope Pro. Heeft ongeveer de helft aan mem bandwith (Pro 2.8 vs de 5.4 van de GTS) maar ik heb geen idee hoeveel sneller dat de GTS maakt. Zou ik happy worden als ik mijn asus v6600 op mijn a7v met 900 Mhz Athlon en 256 Mb @ 133 vervang door die Pro of is dat een marginaal verschil???
Een Pro is sneller als een GTS door zijn snellere geheugen toch ?? :?

Wat bedoel je dan met "Heeft ongeveer de helft aan mem bandwith (Pro 2.8 vs de 5.4 van de GTS) maar ik heb geen idee hoeveel sneller dat de GTS maakt."

:? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus ook precies mijn verwarring :)
Pro is idd toch sneller dan gewoon?
nou, deze ledtakje dus neit
kijk maar op leadtek.nl
specs zijn wat onvolledig, maar er staat dus iig wel dat de memory bandwith ongeveer de helft is...weird kaartje

Verwijderd

Als ik zo rondkijk op leadtek.nl, krijg ik het idee dat die GeForce II PRO die jij bedoelt, geen GeFoce II PRO is maar een GeForce II MX PRO (die is dus dacht ik gelijk aan een GeForce II MX-400, alleen wat beter overclockbaar ofso :? )

[EDIT]
|:( Ik zie nu inderdaad staan op hun site dat die pro 2.8 aan mem bandwith heeft.
IMO betekent dit:

A: typo op die site
B: Er was eerst op tweakers.net nieuws over een merk dat een GeForce II PRO uitbracht met SDR geheugen. Dat zou betekenen (gezien de aangegeven bandwith op de leadtek.nl site) dat deze leadtek 2 pro SDR geheugen heeft. Alleen dit zou dus ook betekenen dat het helemaal geen PRO is, omdat die juist snel DDR geheugen hebben.

Is er hier iemand die zelf een Leadtek GeForce II PRO heeft want ik snap er ook ff nix meer van !??!?!!?!?!

[EDIT]

[EDIT II]

Er staat ook op hun site dattie 64MB 5.5ns DDR RAM heeft dus ga ik er maar voorlopig vanuit dat het gewoon verkeerd op hun site staat.

[EDIT II]

Verwijderd

Het is een GTS met 5.5 ns geheugen volgens mij ik wil hem ook graag hebben. Maar ik zit zelf ook nog een beetje te twijfelen of die wel echt zo snel is.

edit/
niet goed gelezen. Het is volgens mij dus een snelle GTS kaart. Doe ff de search op leadtek daar vond je meer. *D
edit/

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voor de tigste x... *D

Een leadtek Pro is een Geforce 2 OEM met een klein verschil (europe versie) tussen een echte Pro.

Kloksnelheid 200/365 ipv 200/400
Geheugensnelheid 5,5ns ipv 5ns

Ik draai onder 98 met 7.54WHQL 3000 en nog wat puntjes.

Onder 2000 7.54WHQL 2854 puntjes

Ja, 3DMARK2001. Nee, geen klachten...ben blij met mn kaartje. Met een degelijke koeling kannie wel 220/400 halen, maar ik heb nog geen extra koeler er op. En oc dat doe ik gewoon nog niet. Nog niet nodig geweest.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

moet ik met die pro ook een AGP-pro slot hebben??

kan het op mijn Abit KT7A ????

Verwijderd

Volgens mij heeft die een agp pro slot, dit is voor extra stroom geloof ik. Mijne heeft er wel een.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:43

EraZor

Don't mention the war

Ik heb eens even rondgezocht. Kijk hier maar eens:
http://www.a1-electronics.co.uk/Graphics_cards/GeForce2_Pro/Leadtek_Pro.html
http://www.digit-life.com/articles/gf2proleadtekwinfast/
http://www.leadtek.com/geforce2pro/gf2pro.htm
Ze hebben het op de amerikaanse(?) site dus over 5ns geheugen...

edit: ze MX-pro heeft een doorvoersnelheid van 2,8 gb/sec. Zie:
http://www.nexthardwareshop.com/leadgefdualp.html

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Sjeetje mineetje, die is wel erg goedkoop.
Maar is er nu iemand die de zooi echt kan ophelderen ? Heeft ie een kleinere bandbreedte voor het geheugen ? Heeft ie SDR geheugen of toch DDR, zoja hoeveel NS
Wat zijn de default kloksnelheden ?

Weet dat alle antwoorden al gegeven zijn, dus zeg niet : LEES EVEN GOED
Want iedereen spreekt elkaar hier nogal tegen.

Geen inspiratie

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Volgens mij (en de eerder genoemde sites dus) heeft ''ie 5ns geheugen, tv out en 64mB ddr-geheugen en een doorvoer van 5,4. Anders kan je ook nog voor de msi g-force pro gaan. (is nog goedkoper ook bij sww.nl). Ook 64mb-ddr, zeker een ''normale'' doorvoer (zie site) en ook tv-out

• BC3 Victim
Leadtek GeForce 2 64Mb Pro :

5,5 ns geheugen / 2,8 Gb/s bandbreedte
http://www.leadtek.nl/new/nl/pages/video/gf2gtsnew.htm

Leadtek GeForce 2 32Mb/64Mb GTS :

5,5 ns geheugen / 5,3 Gb/s bandbreedte
http://www.leadtek.nl/new/nl/pages/video/gf2gts.htm

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 19:21 schreef EraZor het volgende:
Anders kan je ook nog voor de msi g-force pro gaan. (is nog goedkoper ook bij sww.nl).
MSI 8815 GeForce 2 Pro Fl 613,-
Leadtek GeForce 2 Pro Fl 469,-

...tis maar wat je goedkoper vind...

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Had ff niet gekeken in de pricewatch; alleen bij SWW. Vandaar!

Verwijderd

De Geforce 2 MX

wegens prijs/kwaliteit vehouding!

• BC3 Victim
Omdat ik dit gezeik gewoon echt zat ben heb ik die gasten maar eens gemailt...

Hallo,

Ik lees dat de G2 Pro 2,8 Gb/s bandbreedte heeft. De G2 GTS heeft een bandbreedte van 5,8 Gb/s. Is dit een tik fout of gewoon oplichting?!? Ik neem aan het eerste maar ik zou het toch graag van u horen, alsmede een stuk of honderd gebruikers op ons forum. Er zijn nogal wat discussies gaande op ons forum. Ik kan mij vergissen maar de Pro is over het algemeen een betere versie dan de GTS, tenminste bij elk ander merk dat ik ken. Volgens de specificaties op uw site is dat bij Leadtek anders, en daar ben ik helemaal niet blij mee. Graag zou ik enige toelichting willen omtrent de Pro en de prestaties daarvan ten opzichte van de GTS.

In afwachting van uw reactie

Met vriendelijk groet...Jamez_Joint
www.gathering.tweakers.net

En nu maar kijken wat er gebeurt....

Verwijderd

Haha, ik zit nu op die Leadtek site en die webdesigners daar kunnen niet eens normaal Nederlands >:)
De GeForce2 PRO is nu uitgereid en, als enigste in zijn soort, nu uitgerust met 64Mb 5.5ns DDR (double data rate) geheugen.
>:)

Verwijderd

Ik heb ook maar een mailtje gestuurd:
Beste Leadtek,

Ik heb een paar vragen over jullie Geforce 2 GTS/Pro kaarten.
Jullie Leadtek Geforce 2 GTS heeft 6ns DDR geheugen, dus dat is 333MHz geheugen snelheid. Dit zorgt dus volgens jullie site voor 5.3GB/s aan bandbreedte.
Jullie Leadtek Geforce 2 Pro heeft 5.5ns DDR geheugen, dus dat is 366MHz geheugen snelheid. Dit zorgt dus volgens jullie site voor 2.8GB/s aan bandbreedte.
Dit lijkt mij niet helemaal kloppen, want een Pro hoort sneller te zijn dan een GTS (wegens meer bandbreedte door de snellere core en geheugen).
Is dit een typefout of is dit meer oplichting?

Op ons forum (http://gathering.tweakers/net) vindt al een hevige discussie plaats over deze kaarten, maar nog steeds zonder resultaten.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/185838/ , hier vindt je die.

Ik hoop dat jullie mij meer informatie kunnen verschaffen over deze videokaarten.

Met Vriendelijke Groeten,

Sander *********
Hoop dat ik snel wat van ze hoor, want iedereen zit met veel vragen..

Verwijderd

Hmm ik ff wat zitten rekenen (eigenlijk niet doen als je ziek bent..), en dit kwam er uit.

Leadtek Geforce 2 GTS, 6ns DDR geheugen (dus 166x2=333MHz geheugen met 5.3GB/s aan geheugen bandbreedte volgens de Leadtek website.
(333 * 128) / 8 = 5328MB/s

Leadtek Geforce 2 Pro, 5.5ns DDR geheugen (dus 183x2=366MHz geheugen met 2.8GB/s aan geheugen bandbreedte volgens de Leadtek website.
(366 * 128) / 8 = 5856MB/s

Aangezien de Pro 2.8GB/s aan bandbreedte heeft, lijkt het erop, dat de Pro een 64bit databus heeft, ipv 128. Want als je 5856 / 2 doet, dan krijg je 2928, dichtbij de 2.8GB/s... Dit zou dus echt pure oplichterij zijn, want dan is een Geforce 2 MX nog bijna sneller.
Ik hoop echt snel wat van Leadtek te horen, want deze kaart is echt spotgoedkoop (480 gulden dacht ik)

[edit2]
De Geforce 2 MX''s van Leadtek (WinFast GeForce2 MX SH Pro - 32Mb SDRAM, WinFast GeForce2 MX DH Pro - 32Mb SDRAM) hebben ook 2.8GB/s aan bandbreedte!
[/edit2]

• BC3 Victim
als die bandbreedtes kloppen kun je dus beter de GTS halen...valt altijd nog over te klokken

• BC3 Victim
Heel vaag allemaal...zit nog steeds op antwoord te wachten. Heeft iemand hier een ECHTE pro...zoeen met 5ns en 200/400? Wil ik svp effe weten hoeveel jij met 2001 draait. Ik krijg met mn 200/365 een totaal van 3000nogwat puntjes onder Win98.

Verwijderd

Ik heb een reply ontvangen van mijn email!
Hallo Sander,

Bedankt voor het ons er op wijzen dat de informatie op onze website niet correct is.
De 2.8 gb/s bandbreedte klopt natuurlijk niet, echter op dit moment kan ik geen
informatie vinden over de werkelijke bandbreedte. Ik heb hierover kontakt met Taipeh
waar het moeder bedrijf is gevestigd en zal jou, zodra ik wat meer weet, op de hoogte
brengen.
Onze excuses voor de verwarring.

Met vriendelijke groet,

Ton Bekking
Snelle reply van Leadtek, alleen jammer dat ze het echte bandbreedte nog eventjes niet weten. Maar die kaart is dus gewoon wel een goede Pro kaart (behalve de 5.5ns ipv standaard 5ns), dus voor de mensen die geïnteresseerd in dat ding waren door zijn lage prijs, kopen :)

• BC3 Victim
ik heb nog geen reply...of ligt dat aan de provider?!?

Verwijderd

Ik heb ook wel interesse in die Leadtek Pro alleen ik ben dus niet va plan om afgezet te worden, heb al een mailtje gestuurd naar EuroPC (waar hij maar 469,- kost) welke zij nou verkochten de echte GF2 Pro of de "Enhanced" GTS...in dit mailtje heb ik ff de gegevens gezet die ik op de US site van Leadtek vond.

De echte Leadtek Gefore2 Pro
http://www.leadtek.com/geforce2pro/gf2pro.htm

en de "Enhanced" GTS Pro of tewel de nep-Pro
http://www.leadtek.com/geforce2/gts64new.htm

die laatste is de kaart die op de Nederlandse Leadtek site wordt beschreven als de Geforce2 Pro maar in werkelijkheid dus geen Geforce2 Pro genoemd mag worden vanwege de 366MHz 5,5ns geheugen.

Hoop dat ik dus snel antwoord krijg van EuroPC, dan laat ik het jullie z.s.m. weten welke ze hebben...

GreetZ

ps.
Don''t mess with my name :(

Verwijderd

ja ik zou dat ook graag willen weten, ik heb er al eentje besteld bij -IT devices-, volgens hun is het gewoon een standaard PRO (200/400)

maar ik zelf denk toch van niet, wat ik zelf niet zo erg vind omdat het geen "naai" prijs is voor een PRO met 5.5ns,

laten we hopen dat het een originele PRO(5ns) is en anders is het toch ook niet slecht voor die prijs :?

(overigens is de overclockbaarheid van die normale PRO(5ns, 200/400) heel goed, mem haalt 230/470 (bijna GF2-ultra snelheid), maar over die 5.5ns versie is nergens iets te vinden)
Afbeeldingslocatie: http://www.rivastation.com/review/leadtek_gf2pro/leadtek-oc-quake3.GIF

lees verder hier: http://www.rivastation.com/leadtek_gf2pro_e.htm

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb die GTS, kan ik zonder probs oc''en naar de PRO

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 12-08 09:55
De leadtek site (nl) zegt nu niets over de bandbreedte van de "pro".

Bij europc is er ook verwarring.
Er staat "Geforce 2-GTS Pro" zowel in 32 als 64 Mb.
De GTS is er in 32 en 64 Mb.. maar de 5.5ns pro is er ook in 32 en 64 Mb.
Welke is het nou.. de GTS of de PRO..

Coïtus ergo sum

• BC3 Victim
De Nederlandse Pro is een OEM versie... Of als je het anders wilt zien, een deluxe versie van de GTS. Het staat hier al tig x beschreven...wat is er nou zo moeilijk?!?

Leadtek Geforce2 Pro NL:
5,5ns - 200/365

overgeclocked op 220/400 draai ik 3174 met 3d2001...en dan looptie niet goed, moet nog de ideale verhouding zoeken.

• BC3 Victim
Ik wil niet lullig doen,maar dat vind ik wel een zeer magere score met een P4 1.4 en een GF264MbPro !

Ikzelf haal 3422 met een Duron@1050 en een Radeon@195...

dan moet die LeadtekPro wel een bandbreedte hebben van 2,8 Gb/s ipv de gebruikelijke 5,3
niet echt een "Pro" dus...

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:55
Even een bericht voor de mensen die ook search gebruiken en nog niet echt een antwoord hebben op de vragen die in dit topic zijn besproken:

Er zijn 2 versies van de Leadtek Geforce 2 PRO:
Namelijk die met 5,5 ns geheugen en die met 5 ns geheugen.

Let dus goed op welke versie je koopt.

edit:
5ns versie: http://www.leadtek.com/geforce2pro/gf2pro.htm
5,5ns versie: http://www.leadtek.com/geforce2/gts64new.htm

Verwijderd

Ik zit nu op mn stageplek dus kan niks posten. Ik heb een pro dus zal mn bechmark score later ff posten. Als t goed is is de pro sneller dan de GTS, sneller geheugen geloof ik.

ik weet t niet helemaal zeker zal m es benchmarken :) score komt hier binnenkort

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
volgens mij wordt die 5.5 ns versie al lang niet meer verkocht
de mijne komt bij europc vandaan, en daar zit dus gewoon
5 ns geheugen op, haalt met standaard koeling bij mij met open kast max 230/460 ofzo, met iets als 4100 3d marks
er is volgens mij ook een MX pro, goed opletten wat je koopt
een MX zou ik nu niet meer kopen, zo veel kost een pro tegenwoordig ook niet meer tenslotte, voorlopig is ie nog prima, MOHAA loopt soepel met alles open op 1280*1024
(dan is ie wel OC 220/440)

o ja, dat ding draait dus standaard gewoon 200/400 he

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:55
o ja, dat ding draait dus standaard gewoon 200/400 he
Klopt

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Jerry

Who?

Ik heb hier ook een Leadtek Geforce 2 Pro draaien en hij draait echt geweldig. Ik had hem eerst draaien met mijn P3-550 en met spellen kon ik het gelijk merken dat hij een stuk sneller is. Ik heb ook mijn kaartje geoc-ed, ik heb hem draaiende op: 230/440 en dat kan hij makkelijk hebben met de standaard retail cooler :P.

Verwijderd

de pro zal zowieso wel wat sneller zijn (66mhz meer geheugen snelheid)...
Pagina: 1