Toon posts:

[BC3] Wh00ps videokaart beschadigd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok had vanmiddag m''n videokaart eruit enzo stootte ik hem perongeluk ergens tegaan flikkert er zo''n heeel klein onderdeeltje af. Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://chucky2731.webjump.com/videokaart.jpg

ik d8 dus dat dat ding het niet meer zou doen, nou gelukkig toch nog wel. Zou ik nou nog in de toekomst dingen gaan merken aan dat ding die niet meer werken ofzo? En weet iemand of die dingetjes die erop zitten ergens te krijgen zijn, dan kan ik er nl een nieuwe op solderen.

naja dit werkt weer neit hier staat ie:
http://chucky2731.webjump.com/videokaart.jpg

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

LoL... da''s een condensator in SMD vorm... :)
ROTFLMAO! :7

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 23:53 schreef SjOuKeS het volgende:
LoL... da''s een condensator in SMD vorm... :)
ROTFLMAO! :7
mjah erg?

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

hij zit d''r niet voor nix op maar als het alleen voor afvlakken is en hij doet het nog goed... (de kaart) dan gewoon zo laten .... :)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

''t is gelukkig een condenstator.

Doordat je hem mist kan het zijn dat een bepaalde kleur/resolutie/frequentie niet goed meer werkt. Maar (meestal) blijft alles wel werken, alleen een beetje storings gevoeliger. Condensatoren worden heel vaak als ''filter'' toe gepast voor stoorsignalen.

Als je iemand kent die dezelfde kaart heet kun ja als je geluk hebt een code op het blokje lezen. Deze kun je bij de betere electronica zaak kopen, en dan door iemand die echt handig is met electronica solderen hem erop laten monteren.

Maar als je kaart fatsoenlijk werkt, maak je dan niet te druk. Don''t worry be happy :)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 10:54
misschien wel misschien niet... >:)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• MGSNK
  • Laatst online: 24-08 10:54
als ie kuren gaat vertonen weet je waar het door komt...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 23:57 schreef Duur het volgende:
''t is gelukkig een condenstator.

Doordat je hem mist kan het zijn dat een bepaalde kleur/resolutie/frequentie niet goed meer werkt. Maar (meestal) blijft alles wel werken, alleen een beetje storings gevoeliger. Condensatoren worden heel vaak als ''filter'' toe gepast voor stoorsignalen.

Als je iemand kent die dezelfde kaart heet kun ja als je geluk hebt een code op het blokje lezen. Deze kun je bij de betere electronica zaak kopen, en dan door iemand die echt handig is met electronica solderen hem erop laten monteren.

Maar als je kaart fatsoenlijk werkt, maak je dan niet te druk. Don''t worry be happy :)
Keb dat blokje nog :), maar tis echt superklein en er staat niets op, zouden die dingen gewoon universeel zijn ofzo?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hoe kun je nou ergens tegenaan stoten?:?
:?:?:?:?:?:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 00:23 schreef dragak het volgende:
hoe kun je nou ergens tegenaan stoten?:?
:?:?:?:?:?:?
Ach je weetwel net het randje van de kast echt heel zachtjes, maar precies op het verkeerde punt :(

• BC3 Victim
das lullig, maar je kan toch wel solderen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 00:31 schreef dragak het volgende:
das lullig, maar je kan toch wel solderen?
ja, maar dat blokje wat er vanaf is, is zo''n 2 millimeter groot denk ik

• BC3 Victim
dat is wel mogelijk maar dan zou je een soldeerbout met een kleine punt moeten hebben en dan het liefst ook nog met thermostaat en geen trillende handen.
misschien kun je ergens specs op zoeken waar dat dan voor dient wat je gemold hebt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 00:35 schreef dragak het volgende:
dat is wel mogelijk maar dan zou je een soldeerbout met een kleine punt moeten hebben en dan het liefst ook nog met thermostaat en geen trillende handen.
misschien kun je ergens specs op zoeken waar dat dan voor dient wat je gemold hebt? :)
mjah ik ga eerst wel ff de komende dagen langs wat electroboeren, misschien dat die er nog 1tj hebben liggen

• BC3 Victim
dat dingen moet je met een 12V SMD-soldeerbout solderen anders help je het weerstandje naar de klote door de hitte.

Verwijderd

Die dingetjes kunnen heel wat hebben hoor.
Ik heb ze gesoldeerd met een 35wat soldeerbout waar ik een puntje aan geveild heb.
En het leuke is, ik gebruik ''m nog steeds ook al heb ik anderen. :)

• Def_P
  • Niet online
Ik had met zo''n lijm pistool een koelblok op mijn videogeheugen chips gelijmt(koelprut op de chip, heatsink erop, en die vast met die lijm). Maar toen zat er eentje een beetje los(aangestoten), en toen haalde ik ze er allemaal af, en toen kwam er ook zo''n SMD los. Heb hem er weer op gelegd, en beetje aangedrukt, en druppel lijm erover gedaan. Zit nu weer ff prima.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 15:33 schreef Def_P het volgende:
Ik had met zo''n lijm pistool een koelblok op mijn videogeheugen chips gelijmt(koelprut op de chip, heatsink erop, en die vast met die lijm). Maar toen zat er eentje een beetje los(aangestoten), en toen haalde ik ze er allemaal af, en toen kwam er ook zo''n SMD los. Heb hem er weer op gelegd, en beetje aangedrukt, en druppel lijm erover gedaan. Zit nu weer ff prima.
Echt tweaken is plakken! :D

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
als het wel problemen geeft zou ik er toch een nieuwe smd opzetten, en niet de oude. de dingen kunnen wel warmte hebben, maar zijn mechanish zo zwak als een stuk speculaas

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 18:27 schreef nitenite het volgende:
als het wel problemen geeft zou ik er toch een nieuwe smd opzetten, en niet de oude. de dingen kunnen wel warmte hebben, maar zijn mechanish zo zwak als een stuk speculaas
Kwestie van doormeten, dan weet je of tie nog goed is . . :)
Pagina: 1