[BC3] Geforce 3 en prut.

Pagina: 1
Acties:

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hoi, a.s. vrijdag is het dan zover jajaja dan kan ik mijn geforce 3 (asus 8200 deluxe) ophalen bij het postkantoor (was net niemand thuis).

Maar nou wilde ik wel helijk kijken onder de heatsink of ik daadwerkelijk een A5 versie heb of een A3 (gewoon voor de zekerheid) maar voordat ik voorzichtig die heatsink eraf haal, wilde ik nog wat vragen.

Zit er een soort keolprut onder de heatsink dat ik eerst weg moet halen voordat ik goed kan zien wat ik heb of zit er niks tussen?
Zijn er wel A3 versies in omloop die je in de winkel kan treffen?? of waren die a3''s puur voor de reviewers?

Alvast bedankt.
Homedisc

p.s dit is niet bedoeld als: ik heb er lekker een, lekker puh. Ofzo iets dergelijks

39

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ja, er zit koelprut op,
en ja, doe er maar gelijk weer nieuwe op...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
wat voor soort prut heb jij eronder gedaan??
Arctic 2 heb ik nog liggen.

39

Verwijderd

Met Powerstrip kun je ook zien of je een A3 of A5 hebt.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
en waar zie ik dat ongeveer?, zelf heb ik namelijk nooit met powerstrip gewerkt.
Alleen met radeon tweakers enz enz.

39

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 22:20 schreef Homedisc het volgende:
en waar zie ik dat ongeveer?, zelf heb ik namelijk nooit met powerstrip gewerkt.
Alleen met radeon tweakers enz enz.
je moet zeker de laatste beta van 3.0 hebben want anders zegt ie altijd A3...
options ---> adaptor information --> device ID

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
bedankt voor de replyes, super!

Is het al vrijdag ;) damn wat duurt wachten dan lang :)

39

• BC3 Victim
Huh...

Ken iemand mij vertelle wat een A3 en A5 is (het verschil dus) Ik wil namelijk ook een ASUS 8200 DeLuxe aan schaffe maar wil wel een goede kaart hebben.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
De A3 is de oude core, waarvan er niet zo heel veel op de markt zouden moeten zijn.
De complete specs weet ik niet, maar het hele idee al van een oudere versie te kunnen hebben staat me al niet aan ;)

Mijn kast temperatuur is trouwens met 10 graden toegenomen sinds de G3 erin zit..

Oh, de TV-uit van 1024x768 is echt super op een breedbeeld tv.

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 14:52 schreef TheMAzTER het volgende:
Huh...

Ken iemand mij vertelle wat een A3 en A5 is (het verschil dus) Ik wil namelijk ook een ASUS 8200 DeLuxe aan schaffe maar wil wel een goede kaart hebben.
Geen "zorgen" overmaken d''r zijn géén Asus A3 kaarten!

De A3-stepping heeft nog wat bugs, die in de A5 stepping zijn opgelost.

Géén enkele Asus of Elsakaart is van de A5 stepping, die zijn officieel niet in de handel geweest, er zijn alleen wat review samples van de V8200 en Gladiac 920 die van de A3 stepping zijn.

Je kunt dit controlleren door de koeler van de chip af te halen (dan weet je het 100% zeker, of het opschrift moet niet goed zijn) SANDRA geeft namelijk vaak A3 aan als het een A5 kaart is, dus ik zou P.S. ook niet 100% vertrouwen. De koeler heb je er binnen 2 minuten af.

edit:
gewoon die 2 zwarte penntjes naar beneden duwen en dan aan de onderkant van de kaart de "bekjes" naar elkaar toe knijpen, en ja er zitten 4 (oid) van die pennetjes op maar die anderen zijn voor het koelelement van het geheugen, meestal kun je "door" de koelpasta heen kijken. Het getal op de chip moet eindigen op .... A5

Maar ik las op de site van Breet Computers dat zij de kaarten zelf ook nog eerst controlleren of het A5 is... Daar heeft een kameraad et ding ook vandaan, hadden ze opvoorraad trouwens (heel belangrijk ;) )

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat ik nu niet snap is waarom je die koelling eraf wil gaan halen? Om te kijken of je een a3 hebt?
En dan? Wat wil je gaan doen dan? Terug naar de winkel en zeggen; "ik heb vandaag mijn videokaart uit elkaar gehaald en nu blijkt dat het een a3 is" ? Bij mijn weten pikken maar weinig winkels het als je een uit elkaar gehaalde kaart komt ruilen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 15:47 schreef bombadil het volgende:
Wat ik nu niet snap is waarom je die koelling eraf wil gaan halen? Om te kijken of je een a3 hebt?
En dan? Wat wil je gaan doen dan? Terug naar de winkel en zeggen; "ik heb vandaag mijn videokaart uit elkaar gehaald en nu blijkt dat het een a3 is" ? Bij mijn weten pikken maar weinig winkels het als je een uit elkaar gehaalde kaart komt ruilen.
Ja, das het idee ja...

*ten eerste haal je niet de kaart "uit elkaar" je haald de koeling er af. Dat ziet geen mens.

*ten tweede hoeft de shop dit niet te weten. Je kunt dan gewoon ff kijken welk probs er met de kaart bekend zijn, vervolgens ga je terug met "klachten" dat ie niet goed werk...

klaar iedereen blij...

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ah op die manier. De gemiddelde winkelier zal zeggen dat het aan je moederbord/ drivers /windows ligt. Maar vooruit je kan het altijd proberen. Laat maar horen of het een a5 of toch en a3 is.
En als het een a5je is kan je er meteen mooi een blue orb opzetten :)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
A3 word helemaal niet verkocht, was alleen voor de reviewers. :)

| I've got permission to color outside the lines |

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 16:24 schreef Genotix het volgende:
A3 word helemaal niet verkocht, was alleen voor de reviewers. :)
Tja dat stond er al :z

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
sorry had geen zin om alles door te lezen. Trouwens beter 2x hetzelfde horen dan dat meerdere mensen iets anders zegt heh. :)

| I've got permission to color outside the lines |

Pagina: 1