halflife loopt VAST!!

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:18

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
verrek, net halflife aangeschaft, opgestart, en hij loopt binnen een kwartier vast. Terug naar win98, opnieuw opgestart, en nu binnen een minuut vast. Enzenzenz.
Als ik de pc dan reset, draait halflife langer voordat ie vastloopt.
Dat vastlopen is soms een kwestie van domweg vastlopen, maar gaat halflife ook zo traaaaaag!! Niet vooruit te branden. Let wel, ik krijg wel genoeg beeldjes per sec, maar Freeman legt maar ongeveer 10 meter per 5 mnuten af.
What's this???
Ik heb NIKS op de achtergrond draaien, APM afgezet enzenz.

pc config:
333A
192 MB SDRAM
abit bx6r2
voodoo 2 (met allernieuwste drivers)

wie weet hier iets voor?
Ik heb ook al op internet gekeken voor een update, maar de updates beginnen pas bij 1.04
en ik heb 1.0 !! this sucks!!

nope

Verwijderd

Welnee, er is een patch die de basisversie meteen upgrade naar V1.009 (inclusief TFC).
Even zoeken dus!
http://www.contaminated.net meen ik

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
ik heb nu eindelijk de update weten te krijgen naar versie 1.013. Dit helpt echter geen reet. Halflife loopt altijd nog even gauw vast als eerst. Mijn maat heeft ook halflife met dezelfde update. Bij hem loopt alles lekker (g200 chipje). Zou het dan liggen aan de voodoo2?

nope

• FatalError
  • Laatst online: 22-02 13:26
Op mijn Voodoo 2 12 mb loopt ie lekker hoor

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Misschien gewoon een warmteprobleem. Sloop je kap er eens af en kijk hoe lang ie het dan volhoudt. (of zet er zelfs een kamerventilatro op ofzo :))

Verwijderd

Ik neem aan dat je als gamerendener 3dfxminigl hebt geselcteerd?
Probeer eens te switchen tussen minigl, d3d en openGL.

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Toevallig 'n SbLive?
Bij mij ontregelde die kutkaart alles, van Half-Life tot Sin. Ik moest die kaart eruittrekken, drivers erafhalen en windows opnieuw installen voordat 't weer werkte.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Owjah en wat je ook nog moet doen is reference drivers ophalen voor je Voodoo II, andere drivers zijn meestal kutzooi, vooral die van diamond.
En dan in Half-Life kiezen voor Open GL, 3Dfx mini driver

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Snuffel
  • Laatst online: 22-02 18:58

Snuffel

Vroem!

Je Live liet alles vastlopen?
Dat is inderdaad nieuw voor me.

Bij Sin is het probleem wel bekend, maar dat ligt aan de *&^% programmering van het spel zelf.
Hardware acceleratie een tandje terug zetten en het probleem is opgelost.

Misschien eens proberen?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik wordt er persoonlijk erg aggressief van als 'n simpel geluidskaartje 't nodig vind om m'n windows-installatie te verneuken, dus ik ben weer fijn teruggegaan naar m'n eigen CrystalSound II ISA (CS4237B).

• Sander|IA
  • Laatst online: 12-12-2025
Nieuwste reference drivers en de laatste 3dfx minigl downloaden. Heb je toevallig een Creative V2 dan zijn de Creative drivers icm de Creative Minigl beter. Met jou configuratie moet het fatsoenlijk lopen.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
ik heb nu de nieuwste minigl, voodoo2 reference drivers + dx 6.1. alles geinstallereerd, en wat denk je??? NIETS geholpen. Als ik hem op d3d zet, gaat alles echt supertraag, dus dat doe ik ook niet.
Een warmte probleem kan het ook niet zijn, want ik heb de kloksnelheid van de kaart al omlaag gedraaid, de kast stond al open, en er zat ook al een behoorlijke ventilator op.
Ligt denk ik ook niet aan de geluidskaart. Is namelijk geen live, maar een AWE64.
Ik ben nu bijna aan het eind van halflife, op xen. Als ik daar 20 meter sjouw loopt ie al vast. gore shit!!

nope

• Snuffel
  • Laatst online: 22-02 18:58

Snuffel

Vroem!

.

:(

Vaudjuh!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Pagina: 1