De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
mijn mx haalt slechte scores heb overall de nieuwste drivers van.
en ik heb van menig mensen gehoord dat de v5 5500 beter presteerd in 2d en 3d meer framse en hoger 3d scores
De AA van de v5500 is heel ergOp woensdag 23 mei 2001 20:30 schreef silentsnow het volgende:
Voodoo 5 5500 presteert net zoals een GF2GTS
Hij is erg lang, maar wel goedkoop->300 piek
G2 MX:---------> 2800
Radeon32MBDDR:-> 3500
G2 GTS:--------> 3600
G2 Pro:--------> 4000
G2 Ultra:------> 4400
G3:------------> 5500
op een 1200 mhz
snappie?
Dan heb je een realistisch beeld.
want ik heb alle nieuwste drivers
via 4in1 versie 4.31
directx 8.1
detonator 12.20
sscores 2000: 4800
scores 2001 : 2390
deze heeft geen glide!!!!
Verwijderd
Je hebt gelijk, is ook pure bullshit.......Op woensdag 23 mei 2001 21:21 schreef DAVY17 het volgende:
ik denk dat die scores bullshit zijn
want ik heb alle nieuwste drivers
via 4in1 versie 4.31
directx 8.1
detonator 12.20
sscores 2000: 4800
scores 2001 : 2390
www.x3dfx.com voor de laatste drivers.
voor de wat "lagere", <800 mhz systemen is dit een leuk kaartje.
Ocen wil ook lekker als je memsinks gebruikt heb gevallen gezien van 166/166@206/206
Ik heb ook tijden een v5 5500 gehad (toen ie net uit was had ik em gelijk gekocht)
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
ikke had iets van 1500 op 1024x786x32 bij 3d-mark 2001
Tb800, V5500, 256MB...
Verwijderd
Die TB800 lijkt me goed geschikt...........Op woensdag 23 mei 2001 21:32 schreef Digital-DNA het volgende:
Wat is btw een goed systeempje om de V5500 heen?
Wat voor mobo enzo?
duh weet ik ook wel! Het was een aanvulling op hetgeen Sharkbyte zei.Op woensdag 23 mei 2001 21:24 schreef DAVY17 het volgende:
hoe kan ik nou glide doen met een gefoce 2 mx 64mb
deze heeft geen glide!!!!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
ik zelf had een duron 650@866... v5 liep ruig alle spellen op 1280x1024 HIGH... 3dmark was wel een beetje laag.. maar dat boeit mij niet... zolang de games het maar doen!
zo nee waar is ie lekker goedkoop??
grt dave
Verwijderd
de hercules geforce2 mxII 64mb die ik nu heb
of een voodoo5 5500 die is wel lekker goedkoop
?????????????
ik wil er vandaag nog uitkomen!!
Wat doe je ermee?
Verwijderd
Mijn geforce 2 mx 32 mb is beter als de voodoo 5 5500 agp, dus dan zou jouwnes met 64 mb ook wel beter zijn .Op donderdag 24 mei 2001 08:28 schreef DAVY17 het volgende:
Welke is nou gewoon beter
de hercules geforce2 mxII 64mb die ik nu heb
of een voodoo5 5500 die is wel lekker goedkoop
?????????????
Hou gewoon deze kaart .
En stel dat die voodoo 5 toch iets sneller is in verhouding met jou cpu, dan maken die paar fps''jes toch ook niet meer uit .
Ben je topic start geil ofzo?Op donderdag 24 mei 2001 08:57 schreef DAVY17 het volgende:
meer reacties please
ik wil er vandaag nog uitkomen!!
ALs het zo belangrijk is voor je, zou je eerst eens ff de SEARCH kunnen gebruiken en dan zoeken naar voodoo / 3dfx.
Voor benchmarks e.d. surf je ff naar www.anandtech.com e.d en search je daar naar voodoo / video cards. Was dat nu zo moeilijk ?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
HARDSTIKE BEDANKT MANNEN!!!!!!!
Verwijderd
FF over die benchmarks.
3Dmark2000 en 2001 zijn echtte gkracht benchmark programma''s, je zult zien dat een gkracht altijd daarin sneller. In ee D3D zul je zien dat de prestaties van een V5 tussen MX en GTS ligt, zoals gezegt. Maar als je kijkt naar Glide/OpenGl tegenover een GTS, zal het heeel weinig schelen, en op FSAA knal een V5 een GTS er wel uit. FSAA 4x is zeer :P:9. Bovendien is de beeldkwaliteit van een V5 veel beter dan een gkracht.
Ik zou gewoon voor de V5 gaan. (bij alternate het goedkoopst, ik raad je wel aan om te BELLEN en niet de SITE te gebruiken)
Okay, nou kan er wel een slotje op want meer valt er niet te vertellen
Ben je hardleers ofzo?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
op slot die hap
Verwijderd
anders moet je die mx houden
Verwijderd
ROFLMAO, als jouw vragen beantwoord zijn mag het hele forum dicht ? Hoe is dat eigenlijk, een leven leiden waarin je ALLES aan anderen moet vragen daar je zelf nog niet kan zoeken ?Op donderdag 24 mei 2001 17:04 schreef DAVY17 het volgende:
dit forum is beindigd
op slot die hap
edit : typ0
Verwijderd
Op donderdag 24 mei 2001 18:00 schreef HaTeWaY het volgende:
[..]
ROFLMAO, als jouw vragen beantwoord zijn mag het hele forum dicht ? Hoe is dat eigenlijk, een leven leiden waarin je ALLES aan anderen moet vragen daar je zelf nog niet kan zoeken ?
edit : typ0
op een 1,2 ghz is een voodo 550 echt wel sneller als die mx van jou...leipo...Op donderdag 24 mei 2001 09:29 schreef mRNiCeGuY het volgende:
[..]
Mijn geforce 2 mx 32 mb is beter als de voodoo 5 5500 agp, dus dan zou jouwnes met 64 mb ook wel beter zijn .
Hou gewoon deze kaart .
En stel dat die voodoo 5 toch iets sneller is in verhouding met jou cpu, dan maken die paar fps''jes toch ook niet meer uit .
ik geef toe dat mijn maat met een mx op een pIII 450 snller gat dan ik...
maar een voodoo 5500 scaled heel mooi mee, en begint vanaf 800 mhz lekker te lopen..
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
staat nog tegen over dat je "gratis" fsaa kan aanzetten zonderr een framerate dropOp donderdag 24 mei 2001 19:38 schreef qrazi het volgende:
ik geef toe dat mijn maat met een mx op een pIII 450 snller gat dan ik...
maar een voodoo 5500 scaled heel mooi mee, en begint vanaf 800 mhz lekker te lopen..
Is niet waar. De performance drop is echter wel veel kleiner dan bij een GF2 GTS.Op donderdag 24 mei 2001 22:42 schreef bombadil het volgende:
[..]
staat nog tegen over dat je "gratis" fsaa kan aanzetten zonderr een framerate drop
Verwijderd
Voor dat je gaat overklokken, haal dan ff de fans er af en verwijder de lijmlaag.
Gebruik je eigen koelbagger !!!
Ik had de mijne 8% oc''d en een dag later was die naar de haaien (1 processor kaduuk).
(FSAA van Voodoo is super, daar kan (en gaat hoop ik) NVidia nog wat van leren)
Verwijderd
* Kleuren zijn prachtig. (beter dan gf2 (moeilijk))
* FSAA is VERRE weg superieur
* FSAA performs beter dan elke andere kaart
* Ondersteuning voor glide
* GIGANTISCH GOEDKOOP!
Nadeel
* amper nieuwe drivers meer, huidige zijn echter geheel niet slecht
* geen T&L dus veel cpu power nodig om in games met veel polygons goed te presteren.
voor alle race en flight sims, is de voodoo5 ultiem qua prijs/performance.
voor diablo2 ultiem goed! met een gf2 haalde ik 70-120FPS, met een voodoo5 haal je 200FPS
als je twijfeld tussen een mx en een voodoo5. voodoo5 nemen.
de performance drop is kleiner bij snelle cpu''s. mijn cpu zou in theorie aan een voodoo 4 genoeg hebben. de voodoo 5 staat dus vaak te niksen, en ik heb echt 2xfsaa zonder performance verlies. echt waar; ik heb het gebenched.Op vrijdag 25 mei 2001 01:54 schreef Frits Bolkestein het volgende:
[..]
Is niet waar. De performance drop is echter wel veel kleiner dan bij een GF2 GTS.
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Verwijderd
wat een onzin.jij ziet echt geen verschil tussen 70 en 200 fps hoor.Op vrijdag 25 mei 2001 23:08 schreef Peltier het volgende:
voor diablo2 ultiem goed! met een gf2 haalde ik 70-120FPS, met een voodoo5 haal je 200FPS
Klopt, maar dan kan je de resolutie en kwaliteit hoger zetten en nog steeds evenveel fps hebben.Op zondag 27 mei 2001 14:44 schreef Emperor het volgende:
[..]
wat een onzin.jij ziet echt geen verschil tussen 70 en 200 fps hoor.
[disclaimer: ik ken Diablo2 niet]
Is in de buurt van Maastricht geen winkel die een Voodoo 5 betaalbaar (onder de 500,- dus) heeft liggen ? Bij de Regenboog bvb. vragen ze nog altijd 650,- !!
is wel online...
299,-