[BC3] EIZO <VS> SONY

Pagina: 1
Acties:

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Een nieuwe monitor. Mijn needs, 1600x1200 85hz en dus 19" scherp!! geen geklooi!!

Keuze uit:

Sony cpd-g400
http://www.sonystyle.com/vaio/displays/cpd_g400_specs.htm

Eizo FlexScan T761
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/crt/t761/spec.html

Weet iemand nog andere type die voor my in aanmerking komen. Prijs maakt trouwens niet zoveel uit. Toch inkoop!!:)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
de eizo, hogere refeshrate op dezelfde resolutie....

• Zware Unit
Heb je ervaring met de eizo of je leest alleen de specs? Want het gaat mij om mensen die er ervrign mee hebben. Kan namelijk 2 sony`s kopen voor de prijs van een eizo!!!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:47

IQM

Een EIZO is echt een dijk van een monitor. Heel hoge resoluties bij een stevige refresh rate. Mijn F67 (wel 19" maar geen trinitron)gaat zelfs tot 2048x1536@60 hz. Ook heeft een Eizo een gadget auto-sizing. Eén druk op de knop en alles staat goed. De ingebouwde USB hub met 4 aansluitingen, waarvan 1 aan de voorkant is ideaal voor bv een scanner. De beeldkwaliteit is echt vreselijk goed. De mijne is nu een jaar of 3 oud maar ik heb nog steeds een monitor die op 1280x1024 of 1600x1200 een prima werkbaar beeld geeft.

Maar eerlijk is eerlijk, het is een vreselijk dure monitor. Gelukkig kon ik hem voor 1000 piek overnemen van iemand toen hij een half jaar oud was. en ik heb nooit spijt gehad van de aankoop. Als je het kunt betalen zou ik het zeker in overweging nemen. Anders kun je altijd nog naar een mooie Iiyama 19" flattron kijken.

Verwijderd

en een LG???
ben er zelf supertevreden van , maar eizo is idd wel beter

• Zware Unit
Lees veel problemen met iiyama op het moment. Dat wil ik absoluut niet hebben!! zat eerst namelijk te denken aan de iiyama 902 (1000 pieken vs eizo 2000) maar wordt door veel mensen afgekraakt. Das niet goed.

Het is wel veel geld voor een 19", dus daarom dit topic ook. Heeft er iemand ervaring met een sony g400. Zit ook een triniton beeldbuis in en scheeld weer 600 gulden.

Andere merken mogen ook mensen. Heeft iemand een 19" iiyama tip?? Mijn vriendin heeft een 17" iiyama en ik moet zeggen. Mooi ding (monitor en vriendin:))

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Mij is verteld dat die Eizo T761 maar tot 1280 x 1024 @ 85 hertz maximaal kan.

Dus ik vind de Sony ietsje beter eerlijk gezegt.

Kijk anders naar mijn topic : welke is nou de beste 19 inch monitor.

Daar hebben veel aardige gasten een zinnetje neergezet over allerlei monitors.

Kijk maar en vertel maar welke je neemt.
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem welke ik wil nemen.

Good Luck!!

Verwijderd

Die EIZO is inderdaad de betere monitor, maar ook stevig geprijsd! Na 2 weken vergelijken tussen de EIZO en de Iiyama, heb ik toch maar voor de iiyama gekozen. 2 voor de prijs van 1, en omdat ik er 2 nodig heb...

Het probleem bij de iiyama is dat de default instellingen gewoon brak zijn. Je bent best wel even zoet voor je de juiste instellingen gevonden hebt, maar dan is het ook een heerlijke monitor. Ik draai nu op 1600x1200@70Hz en ben erg tevreden.

• Zware Unit
De eizo is een 19" monitor die in de prijswatch voor 2311,-. Dit is geen prijs voor een monitor die 1280 x 1024 @ 85 hertz trekt. Volgens mij moet je effe op de url kijken!!

Wat vinden jullie trouwens van de sony g-420
http://www.sony-cp.com/eng/displays/fd-trinitron/g-series/g420/specs-g420_e.html

• Zware Unit
Mannen, ik weet dat het lekker weer is!! Heeft iemand iets te melen over de sony g420??

Misschien een iiyama dan toch maar...?

Hoe komt het dat deze iiyama zo wordt afgezeken?? Een iiyama 22" vind ik weer te groot. OHOHOH wat een moeilijke keuzen....:?

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 15:34 schreef vries335 het volgende:
Mannen, ik weet dat het lekker weer is!! Heeft iemand iets te melen over de sony g420??

Misschien een iiyama dan toch maar...?

Hoe komt het dat deze iiyama zo wordt afgezeken?? Een iiyama 22" vind ik weer te groot. OHOHOH wat een moeilijke keuzen....:?
Iedereen op tweakers (ik ook ) is iiyama fan :). Zodra er een duurdere monitor ter sprake komt, is iedereen angstvallig stil :). Kijk maar naar mijn topic [topic=185020] , ook bijna geen reacties :P

Verwijderd

Ik heb de sony cpd-g400p en ik kies volgende keer weer voor sony.

Ding is haarschep op 1600x1200@86Hz met mn Radeon..

Volledig vlak beeld is ook heerlijk

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Stop die 600 piek in je zak en ga voor de Sony. Er is niks mis met een Eizo, alleen worden deze hier altijd behoorlijk overschat; heb ook 19" testen gelezen waarin twee Eizo''s gewoon als middenmoters uitkwamen en waar de Sony''s en zelfs Iiyama''s beter waren (en dan niet op prijs/kwaliteit verhouding, maar op beeld en overige eigenschappen). Sony maakt geen rommel (prima ervaringen mee op het werk) en Eizo gebruikt dezelfde beeldbuis, en neem maar van mij aan dat daar niet voor 600 piek betere techniek achter zit.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

[kindse modus]
Nou, en waarom reageren we dan niet op mijn topic :? Ik wil ook wel graag weten wat jullie van deze [topic=185020] monitor vinden :)
[/kindse modus]

;)

• Zware Unit
Dus het gaat een sony g-420 worden? Iedereen mee eens??

Of zijn er nog klachten over sony (op de strepen na dan)?

1741,- in de pricewatch is te doen! Bestel hem morgen wel!:9

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 20:31 schreef vries335 het volgende:
Dus het gaat een sony g-420 worden? Iedereen mee eens??

Of zijn er nog klachten over sony (op de strepen na dan)?

1741,- in de pricewatch is te doen! Bestel hem morgen wel!:9
Niet iedereen is t er mee eens, anders had je veel meer reacties gehad :P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
doe dat

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

DOEN!! (ik ga het ook doen :))
Pagina: 1