Wat wil je hier nu mee zeggen

(ah je hebt nu uitleg gegeven)
Dat ik geen Radeon wil ?
Ik vind de FSAA van de radeon vreselijk. De 16 bits is om te janken. De snelheid is goed maar de features te exotisch en te eigenzinnig waardoor er geen draagvlak voor is. Ze moeten gewoon het openGL platform en de DirectX volgen en niet zelf allerlei dingen verzinnen.
Maar nogmaals dit is speculatie wanneer het om de Radeon 2 gaat. Ik heb geen idee wat je daarvan kan verwachten. Dus laat staan dat ik daar op zou gaan wachten.
Ik vind FSAA en aniso zeker de moeite waard op een hoge resolutie en 32bits kleur. Ik ben geen NVzealoot ofiets dergelijks (heb nu een V5 5500 en verwacht toch binnen enkele dagen een Elsa 920) ik ben alleen geinteresseerd in techniek.
Het gebruik van FSAA is voor mij een must geworden. Op de V5 gaat het eigenlijk nog niet goed genoeg omdat de kaart hier te langzaam is. Alleen oude spellen lenen zich ervoor, maar die speel ik niet. Ik heb ook alleen uit interesse voor FSAA de V5 gekocht. En heb gezien dat dat echt de moeite waard is en onmisbaar. Ook het diepte effect dat Anisotropic filtering mogelijk maakt verhoogt de kwaliteit van het beeld. Het probleem bij de oude filter methodes is dat men gewoon geen rekening hield met de vorm waardoor je altijd verstoringen hebt. Kijk maar eens naar vloer oppervlaktes wanneer je geen Aniso gebruikt. De GF2 en Radeon ondersteunen ook Aniso maar niet op een hoog genoeg niveau om het speelbaar te houden.
Wat bumpmapping betreft, DOT-3 wordt o.a. gebruikt in Giants. Probeer dit maar eens op een GF2 in een hoge resolutie. Omdat de GF3 hier veel sneller is is dit ook veel bruikbaarder geworden.
Wat de T&L betreft, dat is niet het belangrijkste voor mij.