[BC3] Problemen Eizo Flexscan F980 <-> GF2 ???

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Gegroet lieden!

Nou, zoals jullie in m''n signature wel kunnen lezen ben ik sinds kort de
trotse eigenaar van een gloedjenieuwe Eizo Flexscan F980.
Het was een rib uit m''n lijf, maar ja, je hebt ''t er voor over of niet! :)

Let''s get to the point:
Volgens sommige mensen is het niet raadzaam om op zo''n grote dure monitor een videokaart aan te sluiten als een Geforce. (Ik heb dus een Geforce II Gts van Hercules)
Dit zou de kwaliteit van het beeld negatief beïnvloeden. Sommige mensen beweren dan dat een Ati of Matrox veel beter zou zijn.

Hamvraag: Ben ik nou dom geweest om deze monitor hier op aan te sluiten :?

Alvast heel erg bedankt!

Emerge

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:15
hangt ervan af
als je een noname vidkaart hebt is t mischien wel zonde
is t een goed merk als asus of hercules
dan zal t meevallen afhankelijk van de resolutie die je draait

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Nou... nog wat additional info:

- Het is een Hercules 3D Prophet II Gts met 64 MB. Dus dat zit wel snorrr.
- Ik doe weinig 2D werk, vooral gamen...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 22 mei 2001 20:20 schreef Emerge het volgende:
Nou... nog wat additional info:

- Het is een Hercules 3D Prophet II Gts met 64 MB. Dus dat zit wel snorrr.
- Ik doe weinig 2D werk, vooral gamen...
Voor gamen WIL je gewoon een GF, geen matrox of ati, dus dat zit wel goed hoor. Het wordt ook sterk overdreven: dat die 2D kwaliteit van de GF-jes kut zou zijn...

Maar ik denk dat je, als je je best doet, best kunt zien dat de GF2GTS het beeld in negatieve zin beïnvloedt :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Waarom dan? (ja ik weet het: irritant, net een kleine blaag)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 22 mei 2001 20:28 schreef Emerge het volgende:
Waarom dan? (ja ik weet het: irritant, net een kleine blaag)
Wat "waarom dan?" ???

Het filter dat op je videokaart zit schijnt het grote probleem te zijn. Dat is bij nVidia gewoon bagger afgewerkt. Enkele merken hebben er wat aan gedaan, anderen niet... Dat hangt dus af van welk merk. Bij Hercules zat het geloof ik wel goed, maar ik weet het ook allemaal niet hoor :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Zo wel zonde zeg op zo''n mooie monitor dat het ding niet helemaal tot zijn recht komt met bijv een geforce kaart.Vraag mij af hoe het is met bijvoorbeeld een Geforce3 Ultra .

Ik denk ook dat dergelijke monitoren gebruikt worden voor speiale doeleinden zoals CAD en nog meer van dit soort grappen.Dus niet echt om mee te gamen.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook al een hele tijd aan twijfelen bent of ik deze monitor ook ga kopen,maar nu zag ik dit draadje staan dus ik krab mijn eigen nog wel een paar keer achter de oren voordat ik zo''n ding aanschaft.Ik hoop echt voor je dat het goed komt dat je met alle tevredenheid straks kunt gamen.Mijn bedoeling is om of een F980 of F930 of de Eizo T961 T962 te kopen.Maar dan met een Geforce3 Ultra.

Mocht het goed komen met je beeld kwaliteit in combinatie met je geforce kaart dan hoor ik dat graag.

Gegroet :)

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 07-08 21:22
ik heb een eizo f77 en had voor mn ati een hercules 2 gts 64mb en ze doen/deden het allebei perfect! :)

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gefeliciteerd ! Heb je goed aan gedaan hoor. Zo''n monitor overleeft wel een paar computers.
Heb zelf een 19 inch EIZO (F67) met zo''n USB hub erin en een USB aansluiting aan de voorkant. OK boeie maar het beeld is in ieder geval fantastisch.
Ik kan je aanraden om een goede BNC kabel te kopen, ben je eigenlijk wel verplicht na zoveel geld aan een monitor uitgeven.
Wat die Geforce betreft, tja heb zelf een G400 maar dat is wat gamen betreft (en belangrijker in 3D MAX waar ik steeds meer mee werk) echt een beetje knudde aan het worden.
Maar goed zoals ik al zei die monitor gaat een tijdje mee dus straks heb je gewoon een GF3 of GF4 erin.
In de tussentijd als je niet bang van soldeerbouten bent moet je hier eens kijken...
Pagina: 1