[BC3] Probleem met de Hercules 3D Prophet 4500 64MB (Oem

Pagina: 1
Acties:

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58
Ik heb deze videokaart net binnen gekregen van Breet computers.
De installatie werkt allemaal perfect en hij werkt ook goed in Windows maar in Counter-Strike werkt hij niet of hij werkt niet goed.
Ik zal hieronder even wat meer uitleg geven.

Ik heb een Celly 600 op een Asus Cu4x zitten met 320 mb ram.
Ik draai als main os Windows XP beta 2 build 2465 maar ik heb op een andere partitie Windows ME staan.

Ok nu de problemen van de videokaart.

De installatie van de kaart is dus geen probleem en hij loopt in beide Windows versies perfect, maar als ik in Win XP in CS de kaart op een resolutie zet van 1024*768 in d3d of opengl dan doet ie erg vreemd als ik een spel join. Hij laat mijn console scherm niet meer zien, ik zie alleen maar loading knipperen en zodra het laden klaar is hoor ik wel geluiden van het spel maar ik heb geen beeld.

In Win ME is het een ander verhaal hier krijg ik in d3d en opengl wel beeld maar het stoort verschrikkelijk en ik kreeg een timeout binnen 5 sec terwijl ik aan het spelen was terwijl ik dit anders nooit heb.

Ik heb de detonator drivers geprobeerd te installen maar aangezien deze mijn videokaart niet ondersteunen kan ik ze niet installeren.

Ik heb de memory size in de bios op 64 MB gezet, siteband kon ik niet vinden dus hier heb ik niks mee gedaan en ik heb um op agp 2x gezet omdat deze kaart niet verder gaat.

Ik hoop dat 1 van jullie een oplossing of een tip heeft om dit te veranderen want ik wil graag snel genieten van mijn kaartje.

Als er nog meer vragen zijn stel die dan gerust, ik ben vast weer eens wat vergeten te melden.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
sorry heb geen oplossing, maar klikt echt als een "normaal" driver probleem...

ff kijken of je op www.powervr.com (of een andere site) nieuwe drivers kunt vinden.

edit:
Lees net op Paraknowya dat er meer prob zijn met CS, in een nieuwe driver
update moet dit verholpen zijn

"With Counterstrike we have added a game setting which corrects the flashlight problem "EnableMultitexture"="0", this is currently only in the cstrike.exe profile which will work for people how have bought the standalone counterstrike edition. If you already have Half-life and have upgraded to CS then you will need to add this game setting yourself to the hl.exe profile. Future drivers will have an updated hl.exe profile."

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Remi
Tja het vreemde is dat de kaart bij een maat van mij wel meteen goed werkte al moet hij CS wel in d3d draaien omdat opengl niet goed werkt.

Maar ik zal de nieuwe drivers even proberen en dan houd ik jullie wel op de hoogte.

• Remi
Ok ik heb alle drivers geprobeerd van PowerVR voor alle Windows versies maar het veranderde niks aan het probleem.

Ik ga zometeen ff de nieuwe windows xp build installen, misschien dat het wat uit maakt.

O ja ik heb net mijn win ME direct x geupgrade naar 8.0-a maar nu kom ik ME niet meer in |:(

Ik krijg steeds meer het idee dat ik hier een maandagmorgen produkt in me handen heb.

• dizzytal
  • Niet online
Als ik jouw was zou ik Win 98SE ofzo installeren, XP is toch nog een beta en ME staat niet bekend om zo''n geweldige game prestaties..

Ik heb tot op heden nog geen probs onder vonden met mijn kaart (UT, 3D Mark 2000/2001, Serious Sam, B&W, Sacrific, Project IGI) loopt allemaal als een zonnetje.

"nogmaals" t probleem zal eerder aan de drivers liggen dan aan de kaart zelf...

Heeft CS ook een soort safe mode (zoals UT)??

• Remi
Nou ja ik ga XP toch alweer vervangen dus dan install ik gelijk wel ff ME opnieuw.

Nee ik ga niet naar 98 terug die zoog pas echt bij mij. En trouwens die maat van mij heeft dezelfde drivers, windows versie en cs en bij hem loopt alles wel goed.

Maar kan ik ook iets uit of in schakelen bij de beeldeigenschappen van deze videokaart?

• Remi
Heel vreemd allemaal ik kon nu opeens weer in ME komen ik start CS weer op met die nieuwe drivers en verrek hij doet het ook nog, alleen ik ben niet te vreden over de fps.
Hij haalt op 1024*768 32Bit zo''n 50-60 fps, ik dacht dat deze videokaart wel hoger kon komen.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Counter strike is gebaseerd op de half life engine hetgeen betekend dat je max 16 bit kleurendiepte hebt.

De Kyro II komt pas goed tot zijn recht in 32 bit.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• dizzytal
  • Niet online
Op woensdag 23 mei 2001 10:48 schreef Remi het volgende:
Heel vreemd allemaal ik kon nu opeens weer in ME komen ik start CS weer op met die nieuwe drivers en verrek hij doet het ook nog, alleen ik ben niet te vreden over de fps.
Hij haalt op 1024*768 32Bit zo''n 50-60 fps, ik dacht dat deze videokaart wel hoger kon komen.
Das toch mooi?? Jij ook weer helemaal blij. Maare de Kyro is ook nog al afhankelijk van je CPU, misschien dat "daar" het probleem ligt?? (ach en 56-60 fps is ook leuk)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:09
Op woensdag 23 mei 2001 10:48 schreef Remi het volgende:
Probeer je celly is wat op te pompen, waarschijnlijk zie je je fps mee omhoog gaan.

• Remi
Op woensdag 23 mei 2001 13:19 schreef [TLT]Lynx het volgende:

[..]

Probeer je celly is wat op te pompen, waarschijnlijk zie je je fps mee omhoog gaan.
Nee dat doe ik liever niet, mijn celly is volgens mij wat overgevoelig voor oc''en.

En trouwens mijn P4 systeem is bijna klaar en daar komt de kaart uiteindelijk in.

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52
4 in 1 drivers wel goed geinstalleerd??
dit probleem had ik onder win2k.. met rot ge-installeerde via drivers..

download versie 4.31 eens en install die...

en zorgen dat je 7.89 drivers instalt..
maar als het goed is zitten die bij je kaart..

Hopelijk heb je er wat aan..

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Probeer de AGP memory share size niet op hetzelfde getal te doen als je videokaart , dat levert soms ook wel een problemen., Verder snap ik niet helemaal waarom iedereen het over detonator drivers heeft voor een kyro kaart ? , of is het te vroeg voor mij :P

• Remi
Dat van die 4 in 1 drivers is een goed idee dat zal ik zometeen doen.

Ik heb de agp memory dinges in de bios al op alles standen gezet maar dat heeft helemaal niks mogen uitmaken.

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 19:49

Wiebbe

<none />

hmmmm
als ik dit zo lees komt het mij bekent voor..
in cs zit ik ook op de 50/60 fps..
en men procje loopt als een tierelier (duron 700@900) En cs kan wel in 32 bit :)
gewoon -32bpp toevoegen aan command line.
maaruh ik had ook verwacht dat die meer kon dan dit..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Vaag ik heb nergens last van... behalve met flashlight en nightvision (denk dat dat het probleem is wat hierboven beschreven word) dan gaat ie namelijk van 80-100 naar 10-25 fps... beetje grote drop...

Ik moet cs nog een beetje tweaken, zodat ie bijna constant 100 fps haalt... :) kan kaartje makkelijk

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 22 mei 2001 20:20 schreef Dizzytal het volgende:
"With Counterstrike we have added a game setting which corrects the flashlight problem "EnableMultitexture"="0", this is currently only in the cstrike.exe profile which will work for people how have bought the standalone counterstrike edition. If you already have Half-life and have upgraded to CS then you will need to add this game setting yourself to the hl.exe profile. Future drivers will have an updated hl.exe profile."
WTF bedoelen ze hiermee.. ?? Ik heb HL+CS moet ik dat dan in config.cfg zetten of wat?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 13:53 schreef Kerstmanneke het volgende:

[..]

WTF bedoelen ze hiermee.. ?? Ik heb HL+CS moet ik dat dan in config.cfg zetten of wat?
Eerlijk gezegd geen idee, ik heb CS zelf niet. Maar zag het staan en dacht "ik post het even, misschien dat iemand er iets aan heeft"

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 13:53 schreef Kerstmanneke het volgende:

[..]

Op http://www.3dspotlight.com/tweaks/cstrike/cstrike-4.shtml staat dat : gl_texsort "1" invoegen in je config.cfg file multi-texturing enabled. gl_texsort 0 disabled multi-texturing.

Deze kan je ook in de console invoeren als :/gl_texsort 1 of als:/gl_texsort 0.

Ik zou ff proberen of het aan- of uitschakelen van multitexturing je probleem met flashlight verhelpt.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op donderdag 24 mei 2001 00:55 schreef Roger Beurskens het volgende:
4 in 1 drivers wel goed geinstalleerd??
dit probleem had ik onder win2k.. met rot ge-installeerde via drivers..

download versie 4.31 eens en install die...

en zorgen dat je 7.89 drivers instalt..
maar als het goed is zitten die bij je kaart..

Hopelijk heb je er wat aan..
LOL beurskens maar het is een KYRO II chip geen nvidia chip detonators werken dus niet |:(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

hehe :P
hij heeft het toevallig niet over detonator drivers..
eerst heeft hij het over de VIa 4 in 1 drivers..
en daarna over de Kyro2 drivers..
op de cd staat 7.89 ja..
en die nieuwe drivers 7.103 die doen het gewoon nie geod volgens mij.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 12:54 schreef Wiebbe het volgende:
hmmmm
als ik dit zo lees komt het mij bekent voor..
in cs zit ik ook op de 50/60 fps..
en men procje loopt als een tierelier (duron 700@900) En cs kan wel in 32 bit :)
gewoon -32bpp toevoegen aan command line.
maaruh ik had ook verwacht dat die meer kon dan dit..
Ik wil niet lullig doen maar de CS engin kan maximaal 60FPS aan tenzij je de v-sinc uit zet, dan kom je aan 100 FPS. Zelfs een GeForce Ultra zi in CS aan de 60 FPS :) sta je dan even raar te kijken.

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

ik weet niet zeker of dat wel waar is..
als je net_graph op 3 zet, en kijkt naar je fps, staat/stond die bij mij (met een tnt2) toch echt op 99. (op 512/468 ofzo). Kan zijn dat de net_graph niet klopt. Maar 100 fps zie ik echt vaak staan, op Cpl Holland op die pcs, stond dat er toch ook echt..

Verwijderd

Celly 600 op een Asus Cu4x en dan via chipset:?

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 16:43 schreef Wiebbe het volgende:
ik weet niet zeker of dat wel waar is..
als je net_graph op 3 zet, en kijkt naar je fps, staat/stond die bij mij (met een tnt2) toch echt op 99. (op 512/468 ofzo). Kan zijn dat de net_graph niet klopt. Maar 100 fps zie ik echt vaak staan, op Cpl Holland op die pcs, stond dat er toch ook echt..
Dan staat je v-sinc toch echt uit. Op een GF2 MX haal je 60 FPS en met een GF2 GTS ook. Heb het zelf aan schouwd. Zet je de v-sinc uit, dan haal je opeens 99 a 100 FPS ja. Waarom weet ik niet, maar de die hard CS''ers weten het wel. Vraag het anders maar aan een paar SoD mannen, die zullen het beamen.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Je kan ergens in de config "max fps99" instellen, verder kan je als command optie
-bpp32 of -32bpp? instellen om in 32 bits kleur te spelen, niet dat dat bij de kryro veel scheelt;)

Niet op voorraad.

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

inderdaad ja..
als je instelt max_fps 99
komt mijn fps toch echt op 99..
Met Vsync aan,
heb het trouwens aan members van Bar, Sterf, en DEU gevraagt, allemaal zeggen ze dat: 1. nog nooit gehoort hebben van vSync. en 2. Ze allemaal op 99 fps draaien (nou bijna allemaal) het lijkt dus dan erg sterk dat bij hun allemaal! vsync uistaat..

• Remi
Op vrijdag 25 mei 2001 16:45 schreef OFfSpRINgEr het volgende:
Celly 600 op een Asus Cu4x en dan via chipset:?
Dat is correct, u gaat door voor de hoofdprijs van FL. 20.000 ;)

Nee even serieus, wat is hier mee?
Pagina: 1