[BC3] Automatische restart door warme videokaart!!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi mensen,

Tijdje geleden wat nieuwe zooi gekocht. Abit kt7a-raid, Tbird 900 op 1062, Nvidia TNT2 Vanta 16Mb.
Die laatste kaart zorgt denk ik voor nogal wat probleempjes. Met het warme weer stijgt de temperatuur op mijn kamer ook vrij veel! Normaal blijft mijn mobotemp zo ron de 25 graden. Met dit weer wordt het nogal snel een graad of 30-35. Bij deze temperaturen gooit mijn videokaart de pc steeds plat.
Ik kan de snelheid van mijn pro wel terug zetten, maar dit schaadt mijn waardigheid als tweaker.
Hij wordt vooral warm als mijn tv-kaartje ''aan'' staat.
Ik heb mijn computer al uitgerust met menig extra fannetje: Blowhole boven (in), fan aan de voorkant (in), slotcooler (uit), hdd cooler (in), enermax voeding 2*fan (uit) en een chipcoolertje op videokaart.
Zijn er oplossingen om de videokaart bijvoorbeeld op softwarematige manieren cool te houden?
Natuurlijk sta ik ook open voor nog een extra fannetje, mijn kast stijgt toch al op!

Wie wat weet, weet nu, dat wat hij weet, ik ook wil weten!

PS: Ik weet dat Vanta een kut-kaart is!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Denk dat je beter ff kunt kijken ipv domweg een aantal fannetjes te plaatsen, probeer een lucht gang te creeren, een goede aanvoer en een goede afvoer, en dan zo dat de heetste plekken gekoeld worden, denk ook om de kabel wirwar die eventueel alles nog kan verschoppen!

persoonlijk heb ik zelf geen hoge dunk van die vanta kaartjes.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BC3 Victim
De luchtstroom zit wel goed....Ik heb mijn harses hierop wel een tijdje laten werken. Ook veel in de kast gelegen, enzo....Welke onderdelen van de videokaart moeten eigenlijk gekoeld worden? D''r zit wel zo''n nep coolsinkje op maar da werkt dus ook niet!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik vind het raar dat je pc reboot door je videokaart temp......normaal zou''ie wel vastlopen door videokaart ofsow.

komt het echt niet ergens anders door???

• BC3 Victim
Ik heb laatst nog wel mijn tv-kaart verplaatst! Ik denk dat ie nu irq shared met ACPI. Ik heb het probleem wel als het warm is.
Ik heb nog wel die standaard cooler die op het moederbord (abit kt7a-raid) zit. Is maar een klein coolertje, maar moet toch wel genoeg zijn? Probeer de air-flow wel wat aan te passen, zodat deze ook voldoende lucht krijgt!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Probeer anders eens een fan direct op je vid kaart(heatsink) te monteren. Dit heb ik ook gedaan bij mijn Asus Tnt2:) Hiermee koelde ik de GPU én de RAM8-)
Je kunt ook es proberen te kijken of je die heatsink niet kunt vervangen door een blorb en fatsoenlijke pasta.

Goedluck, P.
Pagina: 1