De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Quake 3 > 32bit kleurdiepte > Ati Radeon VEEL mooier
De Radeon heeft veel meer 3D features dan de Geforce2, w.o. Environmental Bumpmapping (EMBM)
Dat weet ik uit ervaring...ben zelf overgestapt
Photoshop en Corel > Proc. en RAM boeit daar veer meer dan de videokaart (weinig verschil tussen de GF2 en Radeon). Koop 256 of 384MB er bij
Overigens: Zoals eerder vermeld is de 2D kwaliteit van de Radeon een stuk beter, en dat speelt uiteraard wel een rol bij deze proggies...
Als je voor snelheid in 16bit kleurdiepte gaat, en/of voor FSAA (Anti-Aliasing) zou ik voor de Geforce2 kiezen.
Ga je voor zeer goede 2D en 3D beeldkwaliteit (vooral in 32bit) zou ik voor de Radeon gaan. De performance in 32bit is ongeveer gelijk. De Radeon is overigens wel beter DirectX8 compatibel dan de GF2.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Verwijderd
Maar de GeForce 2 PRO is zeker sneller dan de Radeon. geloof me, neem de PRO.!!
In 16bit > JaOp maandag 21 mei 2001 18:31 schreef Procyon for life het volgende:
de Radeon <> GeForce 2 GTs zijn even snel...
Maar de GeForce 2 PRO is zeker sneller dan de Radeon. geloof me, neem de PRO.!!
In 32bit t/m 800x600 > Ja
In 32bit boven 1024x768 > Nee!
1024x768 is het zogeheten Break Even Point. Daarboven is de Radeon sneller!
Bovendien, snelheid is lang niet allez. DVD-playback, Beeldkwaliteit en toekomstperspectieven (DX8) spelen voor mij persoonlijk in ieder geval wel een grote rol...en dan heeft de Radeon gewoon betere papieren dan de GF2 Pro.
En hij is ook nog een stuk goedkoper dan de vergelijkbare ASUS V7700 Deluxe Pro (met 64MB ram)
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Verwijderd
Dat break even point klopt niet helemaal, maar qua prestaties ontlopen ze niet veel (32 bits dan).Op maandag 21 mei 2001 18:38 schreef FirefoxAG het volgende:
[..]
In 16bit > Ja
In 32bit t/m 800x600 > Ja
In 32bit boven 1024x768 > Nee!
1024x768 is het zogeheten Break Even Point. Daarboven is de Radeon sneller!
Bovendien, snelheid is lang niet allez. DVD-playback, Beeldkwaliteit en toekomstperspectieven (DX8) spelen voor mij persoonlijk in ieder geval wel een grote rol...en dan heeft de Radeon gewoon betere papieren dan de GF2 Pro.
En hij is ook nog een stuk goedkoper dan de vergelijkbare ASUS V7700 Deluxe Pro (met 64MB ram).
Daarentegen is zoals FirefoxAG het al zegt het toekomstperspectief van de Radeon veel beter.
Ik wil iedereen bedanken voor de replies, daar heb ik veel van opgestoken.
Nog een paar nachtjes slapen en hij is van mij.
Trouwens moeilijk te krijgen, bijna overal is hij niet meer op voorraad.
gegroet
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De Radeon heeft een beter toekomstperspectief (jaja) dan de geforce 2, dit door de verschillende nieuwe features die erop zitten. Let maar op, over een jaar zijn al die geforce 2 kaartjes bagger, terwijl de radeon het nog behoorlijk goed doet doordat hij optimaal gebruik maakt van al die features, die dan dus ook daadwerkelijk benut worden, wat nu niet het geval is. Verder geeft de Radeon naar mijn id een beter beeld weer.
Oh ja... dit is al zoooooo vaak aan bod geweest --> UTFS...
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
Geforce dus.
:?:?Op woensdag 23 mei 2001 00:59 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Wie wil er nou een ATI, straks komt win XP om de hoek en dan kun je weer niet overstappen omdat meneer ATI het eerste jaar nog geen drivers klaar heeft.
Geforce dus.
Hallo, tis half 2001 hoor
ATI brengt zat drivers uit
It seemed like a good idea at the time
FOUT!!!Op woensdag 23 mei 2001 00:59 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Wie wil er nou een ATI, straks komt win XP om de hoek en dan kun je weer niet overstappen omdat meneer ATI het eerste jaar nog geen drivers klaar heeft.
Geforce dus.
ATI HEEFT al WinXP drivers.
Ik draai namelijk WinXP build 2474 met speciale Windows XP drivers, gemaakt door ATI.
Dat kan ik van geforce kaarten niet zeggen dat die al speciale WinXP drivers hebben.
ATI Radeon Rulez gewoon.
heb net nieuwe demo gedownload waarin je Radeon''s EMBM en Pixel Shaders (GF3 heeft dat ook) (btw zit alleen nog in beta drivers) worden gebruikt. ziet er vet uit.
Er zijn ook speciale screensavers en winamp plugins and sh*t gemaakt voor Radeon. best look dingetjes
verder is 3d kwaliteit echt een beauty.
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...
Lekker in de winkel laten.... W98 voldoet nog prima...
Brainwashed follower
maar er is mij verteld dat ik beter mijn v7700 gts kon houden zelfs die schijnt sneller te zijn dan die kaart van leadtek
nu weet ik wel dat upgraden van een v7700 gts betje dom is maar ik wou voor een 2e pc wel een snellere kaart
ik ga dus ook voor ATI
voor hetzelfde geld van een niewe vivo koop je een leadtek gf2 64mb pro
zie maar :
------------------------------------------
Asus V7700 GeForce2 Pro 64 MB TV-Out FL 755,-
ATi Radeon ViVo 64MB (Retail) FL 645,-
Leadtek GeForce2 Pro 64MB TV-Out (Retail) FL 469,-
-------------------------------------------
leadtek is goed kopen maar ait presteert veel beter , ik ben al dik 4 weken reviews aan het zoek en lezen en tot dusver geen goed score voor leadtek , PRO is natuurlijk veel sneller maare ati presteert ook neit echt raar voor die prijs
hoop dat jij ook een ati kiest
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
O, en volgensmij doet ie het niet via de link... anders mot je maar ff naar de site zelf toegaan.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Yup heb ik ook gedaanOp woensdag 23 mei 2001 09:21 schreef funkflex het volgende:
hoop dat jij ook een ati kiest
Krijg hem vrijdag
gegroet
Was nie helemaal waar:Op woensdag 23 mei 2001 16:40 schreef f00l het volgende:
[..]
krijg hem vrijdag
Ik had em maandag bij Roas besteld maar toen was ie niet op voorraad hij kwam vandaag pas bij de leverancier binnen. Het probleem is dat ik werk dus ik kan em nie ontvangen van de post.
Maar dat was geen probleem bij Roas ze zouden hem gewoon vrijdag avond eventjes langs brengen hij was toch in de buurt (superservice!!).
Maar ik kreeg net een mailtje binnen dat hij in de buurt was en hem well ff wou langs brengen. Zo gezegd zo gedaan Ik heb hem net ontvangen, erg relaxte gozer moet ik zeggen.
Nu nog wachten tot mijn athlon gemaakt is(zou vandaag klaar zijn grrrrr) en dan kan ik em eens goed gaan testen.
gegroet
Linkje?? PlzOp woensdag 23 mei 2001 02:09 schreef AngryAngel het volgende:
[..]
FOUT!!!
ATI HEEFT al WinXP drivers.
Ik draai namelijk WinXP build 2474 met speciale Windows XP drivers, gemaakt door ATI.
Dat kan ik van geforce kaarten niet zeggen dat die al speciale WinXP drivers hebben.
ATI Radeon Rulez gewoon.
heb net nieuwe demo gedownload waarin je Radeon''s EMBM en Pixel Shaders (GF3 heeft dat ook) (btw zit alleen nog in beta drivers) worden gebruikt. ziet er vet uit.
Er zijn ook speciale screensavers en winamp plugins and sh*t gemaakt voor Radeon. best look dingetjes
verder is 3d kwaliteit echt een beauty.
Enne Radeon roeleert zwaar! ATi heeft eindelijk een echt goede beeldplank gebouwd.
Verwijderd
Heb het wel gehad met die nvidia kaarten, word helemaal gek van die drivers.
Heel goedOp woensdag 23 mei 2001 22:48 schreef Fl3xx het volgende:
* spok9 gaat over een maand of 2 ook een Radeon kopen.
Heb het wel gehad met die nvidia kaarten, word helemaal gek van die drivers.