[BC3] Matrox G450 eTV

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om dit gecombineer video/TV-tuner kaartje aan te schaffen. Is dit een goed kaartje? Ik doe niet aan games, dus 3D zal me een zorg zijn, 2D is wél een issue voor mij.

Zit hier ook al een coax-kabel bij om hem op de CAI aan te sluiten, of moet je die er nog los bijkopen?

Virussen? Scan ze hier!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
mijn pa heeft de Marvel G400.

die is bijna hetzelfde als deze, maar de 400 heeft hardwarematige mpg capturing.
Wil je dat met deze doen, dan heb je een flinke PC nodig (866+ mhz ofzo)

maare, die G400 is echt super !

heel erg goede kwaliteit, mooi strak beeld :)

wat erbijgeleverd wordt weet ik niet, maar het zal wel goed compleet zijn :)(mag ook wel voor die prijs.., die marvel van m''n pa heeft f 800 gekost..)

succes

• wildhagen
  • Niet online
Wil je dat met deze doen, dan heb je een flinke PC nodig (866+ mhz ofzo)
Dat zal geen probleem zijn, zit hier op een Thunderbird 950 te werken met nu nog 256 MB, maar vanaf vrijdag 512 MB.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Hmm... nu kom ik ook de ATI Radeon All In Wonder tegen... welke van de 2 is nu de beste? Ik weet het niet meer, keuze maken is wel moeilijk zeg...

Virussen? Scan ze hier!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Ik heb hier de eTV in mn pjoeter hangen.

Bevalt me prima, goed strak beeld (as usual bij matrox), goeie tv-out (leve de divx) en goed capturen. (goeie software erbij)

Hij heeft idd een coaxplug, echter geen kabel. Maar goed, wat boeit een coaxkabeltje van 6,95 op de prijs van een Matrox? :?

Capturen naar AVI gaat perfect, 0 frames dropped. Capturen naar MPEG2 gaat ook prima, laat alleen wat frames vallen als ik tijdens capturen een proggie opstart :)
maar goed, dat mag ook wel dan..

2 minpunten:
Realproducer / Windows Media Encoder werken niet samen met de drivers.. oftewel: kan deze proggies (nog) niet gebruiken..... :(
Win2k dan, hoe de win9x drivers zijn weet ik niet.

Daarnaast is het probleem dat de G400 had bij tv-out (Beeldresolutie MOET meervoud van 32 zijn, anders geen overlay) nog niet opgelost... iig niet door Matrox zelf. Zijn wel workarounds voor inmiddels.

Hoe de Ati AIW zich verhoud tot de matrox, geen idee, heb die nog niet geprobeerd.

• wildhagen
  • Niet online
Hij heeft idd een coaxplug, echter geen kabel. Maar goed, wat boeit een coaxkabeltje van 6,95 op de prijs van een Matrox?
Die kosten is idd niet relevant nee, maar nu ga ik ff een hele blonde vraag stellen: waar kan je zo''n coax-kabel wel kopen?

Virussen? Scan ze hier!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 12:44 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Die kosten is idd niet relevant nee, maar nu ga ik ff een hele blonde vraag stellen: waar kan je zo''n coax-kabel wel kopen?
Als je met coax-kabel de kabel tussen TV aansluitpunt en je Marvel G450 eTV bedoel, bij elke audio/videozaak zo''n beetje (Megapool, Expert, Scheer&Foppen enz....)

De doe-het-zelf zaken hebben ze ook wel

(waar kun je ze eigenlijk niet kopen ;) )

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• wildhagen
  • Niet online
Tnx allen voor het mee willen denken!

Ik heb zojuist bij Informatique de G450 eTV besteld en ik ga hem a.s. vrijdag ophalen en inbouwen :)

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1