Toon posts:

[BC3] beeldscherm ''faken'' ???

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan je een connector maken die een beeldscherm faked?? door een paar pinnetjes met elkaar te verbinden ofzo.. (ben ik eindelijk van het beeldscherm van de server af :) )

Verwijderd

Waarom, al mijn computers starten zonder problemen op zonder monitor...

Verwijderd

Topicstarter
ook HP netservers met zuig biossen waar je zelfs de boot secuense (hoop dat ik het goed gespeld heb) niet kan instellen :(

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Wildfire

Joy to the world!

<off-topic> Bagger3001, je spelt het verkeerd... >:) Het is ''sequence''... :) </off-topic>

<on-topic> De meeste computers hebben in het BIOS een optie waarmee je errors tijdens het opstarten kunt laten negeren. Maar in het algemeen maakt het niet uit of je er een monitor aan hebt hangen of niet. Een PC merkt toch niet of er iets aanhangt of niet. Alleen een missende videokaart wordt opgemerkt... </on-topic>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Missende monitor geeft ie bij mij anders ook aan hoor... ABIT KT7 + Diamond Viper 770.
Ik kan het ook nie uitzetten... Maarum... Ik denk dat ie dat met iets van stroompjes controleerd, kweet nie of je die kan krijgen met een simpel stekkertje met wat pinnentjes aan elkaar =)

Zou wel kewl zijn =)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
bij mij ook altijd: PIEIEIEP, PIEP, PIEP, PIEP ofzow en dan start ie gewoon door.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

ehm
heb ook een v770 (en k7t-tur)
maar opstarten zonder monitor is geen probleem !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bios: Halt/No abort on Errors
Windows: Standaard Beeldscherm

En er zit geen controle op monitor bij mij...

http://www.hwb.acc.umu.se/co_VGAVesaDdc.html

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

bij een svga connector zijn pin 11 en 12 gereserveerd om info van het scherm naar de videoplank te sturen:

Pin 1 -Red
Pin 2 - Green
Pin 3 - Blue
Pin 4 - ID Bit
Pin 5 - N/C
Pin 6 - Red Return
Pin 7 - Green Return
Pin 8 - Blue Return
Pin 9 - No Pin
Pin 10 - Ground
Pin 11 - ID Bit
Pin 12 - ID Bit
Pin 13 - Horizontal Sync
Pin 14 - Vertical Sync
Pin 15 - N/C

je kan eens wat proberen te knoeien met deze lijnen! >:)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Als ik m''n monitor uitlaat bij opstarten, vind windows altijd een standaard 640x480 monitor:(. Dus te laat aandoen -> ff rebooten...
Mijn andere pc heeft gewoon een standaard VGA 800x600 monitor volgens windows, en die kan gewoon uitblijven tijdens opstarten.

Ik denk dat je in je config van windows gewoon even moet instellen dat je een of andere bagger standaardmonitor hebt.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

nergens problemen mee als ik zonder monitor boot. Kwestie van bios halt on no error, en win2000 auto-login.

Makkelijk voor fileserver pc. O ja, tnt2vanta 16MB

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op zondag 20 mei 2001 19:29 schreef Varienaja het volgende:
Als ik m''n monitor uitlaat bij opstarten, vind windows altijd een standaard 640x480 monitor:(.
Als je dit hebt moet je gewoon naar systeem-->apparaatbeheer-->vernieuwen.

En voila je kan weer je refreshrate en resolutie instellen ;)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het is een van de ID bits die je met ground moet verbinden, maar ik weet zo gauw even niet welke.
Je kunt dat zo even proberen, een van de ID-bits met ground verbinden en dan moet ''ie zonder foutbeeps opstarten.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:49
Nou, een "fake monitor" (dus iets van een vga-connectortje met een paar weerstandjes) zou ik toch wel handig vinden.
De tv-out van mn "hercules 3d prophet fdx 8500 le" wil namelijk alleen werken als ik ook een monitor op de vga-uitgang heb aangesloten.
Ik heb ooit een artikeltje gelezen op internet over zo'n oplossing voor een laptop met hetzelfde probleem, maar ik kan het niet meer vinden. Ik meen dat ze toen bep. weerstandjes zetten tussen de rgb-pinnetjes".
Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Psst... dit topic is een jaar, 7 maanden, en 6 dagen oud ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
/oude }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Pollewob op 29-12-2002 17:19 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.