Hey all,
Ik ben voor een collega (student) een pc aan het samenstellen en ga het natuurlijk ook bouwen
Zijn budget is zo''n 3500. Hij gaat de pc voornamelijk voor Autocad 2000 en games gebruiken. Daarom zat ik te denken aan een Radeon als videokaart, of is dat een slechte beslissing 
Nu heb ik ff in de pricewatch gekeken en ik snap geen tiet van die Radeons...
Wat zijn de precieze verschillen tussen de OEM en Retail versies? Is het alleen maar een gamepakketje en een doosje, of schuilt er meer achter? Zijn de OEMS soms soort MX versies? En wat is het verschil tussen de Radeon en Radeon VE?
Eindvraag: welke kan ik het beste kiezen
Alvast bedankt
Ow ja, dit wordt het systeempje. Ik heb de winkels al uitgezocht (Eynstein, Gistron en CTW). Alleen de videokaart weet ik nog niet zeker...Daar is dit topic natuurlijk voor
Ik ben voor een collega (student) een pc aan het samenstellen en ga het natuurlijk ook bouwen
Nu heb ik ff in de pricewatch gekeken en ik snap geen tiet van die Radeons...
Op deze Radeons is mijn oogje dus gevallenATi Radeon 32MB DDR (OEM) FL 439,-
ATi Radeon 32MB DDR (Retail) FL 536,-
ATi Radeon VE (OEM) FL 287,-
Ati Radeon VE (Retail) FL 349,-
Wat zijn de precieze verschillen tussen de OEM en Retail versies? Is het alleen maar een gamepakketje en een doosje, of schuilt er meer achter? Zijn de OEMS soms soort MX versies? En wat is het verschil tussen de Radeon en Radeon VE?
Eindvraag: welke kan ik het beste kiezen
Alvast bedankt
Ow ja, dit wordt het systeempje. Ik heb de winkels al uitgezocht (Eynstein, Gistron en CTW). Alleen de videokaart weet ik nog niet zeker...Daar is dit topic natuurlijk voor
Onderdelen
CPU:AMD Athlon Thunderbird 1000 --> 498
Motherbord:Asus A7V133 --> 392
Memory:256MB PC133 SDRAM (CAS2, Dane-Elec) --> 290
Videocard:ATi Radeon 32MB DDR (OEM) -->449
Monitor:Iiyama 17" A702HT Vision Master Pro 410 --> 885
Harddisk Drive:IBM 30GB (DTLA-307030, 7200rpm, 2MB) --> 385
CD-Rom Drive:LGE 52x --> 95
Soundcard:Creative SB Live 12860
Speakers:Jazz Nevo 2.1 J791394
Case:Target Trg-t5ad ATX full tower 300W --> 161
Floppy Drive:Floppy Drive 1.44 --> 39