Toon posts:

[BC3] Asus 7100 Gf2 MX cdl --> tv-out op beamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, eigenlijk voor degenen die net als ik de tv-out van bijv. een GF2 gebruikt en eens goed naar de kwaliteit kijkt... ik vind tot nu toe de kwaliteit maar matigjes.

Wie heeft er ook een beamer op hangen ? Wat vind je van de kwaliteit die de GF2 doorgeeft ? Bij mij is het zeker niet super, heb natuurlijk niet het duurste van het duurste hier staan, het is een Sharp XV-320P (max. 640x480), maar goed het is leuk om wat mee te proberen.

Klopt het nou dat ik de beeldkwaliteit niet hoger kan krijgen dan dat ik nu een beetje probeer te omschrijven : ik kan op 640x480 met ware kleuren de tekst met ZEER VEEL moeite lezen, de kleuren zijn best zwakjes, en divx is vrij wazig.

Natuurlijk gebruik ik een afgeschermde S-VHS kabel (na compostite te hebben geprobeerd wat minder was), 10 meter lang, moet ook kunnen dacht ik.
Volgens mij is de enige beperkende factor hier gewoon de tv-out van de videokaart, wat denken jullie ?

Oh ja, ik weet dat de Matrox-en betere tv-outs hebben, maar die heb ik nu eenmaal niet. Ik heb die kaart niet voor prof. doeleinden gekocht, meer om een beetje mee te spelen.

Reacties van mensen met ervaring ?
:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
TV-out kwaliteit van Geforce gevallen is niet om over naar huis te schrijven. Ik heb een Geforce256 met TV-out en als ik op 800x600 op mijn Phillips 100Hz breedbeeld de verkenner open, dan kan ik de lettertjes lezen omdat ik ongeveer weet wat er moet staan :'(

Met films is het een heel ander verhaal. Daar is de kwaliteit wel aardig van.

In het kort, mijn ervaring...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op verzoek >> [url="/listtopics.php/8"]Videoplanken & Beeldkanonnen[/url] :)

• BC3 Victim
Volgens mij kan het heel goed aan de kabel liggen, als je 10 meter kabel hebt, wordt het signaal steeds zwakker (tenminste met een hele dunne kabel), ik heb ook tv-out op mijn geforce2mx en heb een hele dikke tulpkabel gekocht van 70 piek, ook 10 meter. Beeld werkt echt perfect, je moet alleen niet verwachten dat je dingen goed kan lezen omdat je tv dat simpelweg niet aankaan. En je kijkt toch alleen maar divx''jes via je tv-out :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor reactie zover.

Ok, de kabel. Nader gespecificeerd : 10 meter lang dus, zwart, afgeschermd en vergulde pluggen. Merk : Pro 1.

Bekend merk ? Ervaring mee ?

En tja, ik vind het beeld ook voor divxjes en alle andere dingen die je eroverheen bekijkt dus best tegenvallen, jammer. Nu alleen maar hopen dat de Hollywood+ die ik heb besteld bij mijn DVD-speler een strakke out-functie heeft voor de films. 8-)

• BC3 Victim
Monitor: 1024x768
TV(pal): 320x240 [352x288]
Beamer: 640x480

En dan verwacht je dat de letters even scherp zijn?

Er word zover ik weet een interscan van je monitorbeeld (byv.1024x768) gedaan, en omlaag geschaald naar TVformaat (320x240). Als jij er een beamer op aansluit die de output weer opschaalt naar 640x480 is het resultaat dat het beeld daardoor 2x2 = 4x onscherper is geworden...
Als de beamer direct op de VGA aansluiting is aangesloten heb je al die up/down scaling niet, en heb je haarscherp beeld...

De ene kabel is de andere niet, zo heb ik dezelfde kwaliteit bij 5 meter SVideo/SVHS of een Coax/Tulp. Ga ik boven de 5 meter, dan heb ik beter resultaat met een dikke coaxkabel ipv de SVideo/SVHS. Zelf heb ik ongeveer 25 meter tussen pc en tv met een coaxkabel tulp----tulp aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. ja, ik zet de resolutie van de output natuurlijk wel op 640x480, maar de conversie naar PAL en weer terug naar 640x480, tja daar kan je natuurlijk niets "tegen doen".

Dus het is sowieso 2x onduidelijker vanwege de conversie en weer terug, daar had ik inderdaad nog ff geen rekening mee gehouden.
Pagina: 1