[BC3] Wegens omstandigheden I740 op ME ?

Pagina: 1
Acties:

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Hey mensen, ik heb wat te snel mijn Geforce verkocht en heb nu mijn oude VGA kaart zolang in de PC gezet.

Dat is op dit moment een intel 740, maar die krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat onder ME, dus ik denk dan maar zolang ff 98 installeren.... werkt niet, ik kijg geen fatsoenlijk beeld.

De drivers zijn het probleem dat weet ik zeker, kan iemand mij een URL geven waar ik ze voor Windows Millenium kan downloaden ?

Op driverguide.com kan ik geen drivers vinden, degene die ik daar heb gedownload voor 98 werken niet. (ook niet voor 98)

Freelance tweaker

Verwijderd

nee hij word niet meer ondersteunt door intel maar de laaste versie is 4 bij www.intel.com moet je maar even zoeken

• D-Devil
Nog een vraagje, ik heb alle kaarten uit mijn PC gehaald behalve de VGA kaart en mijn SCSI kaartje van ADVANSYS (adaptec kloon 2904)

Nu installeer ik daarop Win2K en nadat alles met succes is geinstalleerd, dan gaat die rebooten. Als windows aan het laden is geeft ie aan het einde van deze voortgangsbalk een BLUESCREEN, en reboot meteen weer. enz enz.

Ligt dat aan die I740 ?

Ik heb een ASUS A7V met Bios 1.04d

Freelance tweaker

Verwijderd

ja aan de intel i740 zo goede drivers heeft hij niet allemaal beta''s persoonlijk zal geen windows2000 draaien samen met een i740 maar goed dat moet je zelf weten

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:54
Intel i740 op een VIA chipset? FORGET IT!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Probeer eens NT4 (geen plug en play shit)
Of probeer eens wat BIOS instellingen aan te passen. Of koop via via een ander kaartje (ATI 3D charger is bijvoorbeeld 2e hands precies f25). Of koop een mx/200 voor f200.
Suc6

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• D-Devil
Op zondag 20 mei 2001 11:04 schreef _JGC_ het volgende:
Thanx das duidelijk, want als ik in safemode boot dan werkt het...

Ik wil niet extra geld uitgeven er moet een Geforce 3 in, dus dan W8 ik wel nog heel ff, ik heb als 2e pc een Pentium III 866, dus het is geen Ramp.

Freelance tweaker

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 20 mei 2001 11:04 schreef _JGC_ het volgende:
HAHAHAHHAHAHAHAHHAHA wat een onzin is dit zeg hahahaha ik lig dubbel van het lachen, poehee ik heb in tijden niet meer zo hard gelachen.
Even een vraagje snel tussen door: heb je dat zelf eens ondervonden of heb je dat maar verzonnen?

ontopic]
Okee volgens 1 persoon kan dit dus niet, nou dat is dus onzin want anders zit ik zit namelijk ook op dit moment met een I740 videokaartje te kloten, reden: videokaart van me moeder''s pc is stuk en heeft nu mijn radeon, anders kan ze Heroes 3 niet spelen :)
En ik moet nog eventjes wachten op me Geforce 3 kaartje.

Maare gewoon naar intel.com gaan en daar de meest "recente" drivers downloaden, eventueel kan ik ze wel naar je opsturen.
Maare verwacht niet dat je een lekkere fps haalt in spellen ;)

39

Verwijderd

Echt jofel zag het 3D-beeld er bij mij niet uit, maar de 740 deed het in ieder geval wel op mijn VIA-bordjes. Maar de kaart staat wel bekend om z''n incompatibiliteit met bepaalde mobo''s en/of monitoren. Ik heb ook een mobo gehad dat je 10x moest aanzetten voordat ie beeld gaf, en als je een keer resette had je ook geen beeld meer (kreeg zo''n mooi fel rond lichtje in het midden van mijn monitor... foute boel, is NIET GOED voor je scherm!).

Gebruik de laatste drivers, V4.0_9, en flash de laatste bios, 2.39. Of, als je een heel goedkope kloon hebt zonder flash-bios (met een EPROM), kun je de TSR gebruiken die ik voor de 2.39 bios gemaakt heb, je zet dat progje in je autoexec en voila! je hebt de nieuwe bios in shadowram!

Zie mijn (niet erg gevulde) i740-pagina voor de links.

• D-Devil
Op zondag 20 mei 2001 17:13 schreef Homedisc het volgende:

[..]

HAHAHAHHAHAHAHAHHAHA wat een onzin is dit zeg hahahaha ik lig dubbel van het lachen, poehee ik heb in tijden niet meer zo hard gelachen.
Even een vraagje snel tussen door: heb je dat zelf eens ondervonden of heb je dat maar verzonnen?

ontopic]
Okee volgens 1 persoon kan dit dus niet, nou dat is dus onzin want anders zit ik zit namelijk ook op dit moment met een I740 videokaartje te kloten, reden: videokaart van me moeder''s pc is stuk en heeft nu mijn radeon, anders kan ze Heroes 3 niet spelen :)
En ik moet nog eventjes wachten op me Geforce 3 kaartje.

Maare gewoon naar intel.com gaan en daar de meest "recente" drivers downloaden, eventueel kan ik ze wel naar je opsturen.
Maare verwacht niet dat je een lekkere fps haalt in spellen ;)
Pas je Sig ff aan... ;)
Fps met I740 zijn :r

Ik w8 ook op die Gf3
Volgende maand nieuw mobo + athlon.

Freelance tweaker

Pagina: 1