[BC3] Hoe zet je in je bios een videokaart primair?

Pagina: 1
Acties:

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Zie titel

Ik heb een oude stealth II s220 als pri
en een S3 trio 64V2 als sec

Deze opstelling werkt in w98 wel maar in w2k niet :(
ik krijg in device manager de fout :

This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)

heb ik een beetje rondt gezocht en vondt dit:

Most older ATI and S3 video cards won''t work as secondary on Windows 2000.

If you are only using one such card, there is a workaround: set it as primary in the BIOS. If you want to use another card as primary in Windows 2000, simply change it in Display settings. The ATI or S3 only needs to be primary during booting.

maar hoe doe ik dit moet doen :(

Verwijderd

ik weet niet of het op jouw van toepassing is, in verscheidene biossen kun je inderdaad primary VGA card instellen, (set primary VGA) maar dat is een keuze tussen AGP en PCI,dus moeten het een PCI en een AGP kaart zijn...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
"Init AGP first" kan het ook nog zijn....

Je moet in ieder geval in de Bios zijn, bij de Advanced Chipset options.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

inderdaad, ik hoop niet dat je twee PCI kaarten hebt, want dan weet ik het niet, maar als je een AGP en een PCI kaart hebt, moet je in je BIOS gaan rondneuzen. Standaard checked je BIOS eerst je PCI en daarna de AGP slotjes voor videokaartjes. Als je nou "Init AGP first" aanzet in je BIOS, dan kijkt ie helemaal niet naar je PCI, en pakt ie dus ook nooit je PCI kaart om in het begin (om in win2k te komen) te booten, als je er ook twee beeldschermen aan hebt hangen (neem aan van wel) check dan eens (als je twee pci kaartjes hebt) op welke voor het eerst beeld verschijnt, als dat de verkeerde is, moet je ze ff omdraaien, net zolang totdat je op je goeie videokaart (met beeldscherm 1 eraan) beeld krijgt, en niets op beeldscherm 2, totdat je in win2k bent ingelogged.
Hoop dat je er wat aan heb.
Mzzls,
Liam

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.