[BC3] 2ehands prijs GF2 Ultra -=URGENT=-

Pagina: 1
Acties:

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
ik sta op het punt 2ehands van een gast een geforce 2 ultra te kopen, hij belt zo terug over wat voor ding het PRECIES is qua hoeveelheid ram enzo (tis iig een A-merk) maar hoeveel is voor mij nou een gunstige prijs om te kopen?
ik wilde mijn oude Hd (quantum fireball 8,4 gig) en mijn oude grafische kaart (Stealth III 32mb met doos en alles nog) inruilen en dan moet ik nog 300 piek bijbetalen zei hij.

IS DAT EEN GOEIE PRIJS of kan ik dat beter goedkoper doen?

hij belt namelijk waarschijnlijk binnen een uur terug....

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20

Sick Nick

Drop the top!

Gewoon doen, een beetje GF2 Ultra kost nu iets van 700 piek of meer. Die Quantum HD is nu misschien nog 150 tot 200 piek en die stealth III ongever 150. Simpel rekensommetje is 150+200+300=650
ben je iig goedkoper uit als nieuw, en als je die hardware toch niet meer gebruikt is het een zeker goede deal.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Let er wel op dat een Ultra ALTIJD 64 MB heeft... als hij zegt dat het 32 is wordt je genept. De snelheid van het geheugen moet ongeveer 4 ns DDR zijn, dan is het zekerweten een ultra. Krijg je er trouwens ook een doos/kabels enzo bij?

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
gééén idee, ik zal eens vragen ofik er kabels en alles bij krijg

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Test dat ding eerst ff als het mogelijk is (desnoods met die knakker erbij) je weet het echt nooit tegenwoordig. Straks nept ie je en is dat ding overleden.
Dan voel je je mooi in je zak gescheten |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Absoluut eerst controleren op werking en of het geen GTS of Pro 64 Mb geforce 2 is!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
het is een powercolor hoor ik nu
voor diezelfde prijs nog steeds.
hij zegt dat de doos en kabels enzo er bij zitten...

is Powercolor geen KUT-merk?
want da''lijk doe ik door dat cheap@$$ merk een miskoop :(

• Pollewob
  • Niet online
Powercolor maakt volgens mij (en de pricewatch) helemaal geen Ultra''s!!!

Niet doen dus :)

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
hoe kan ik dat goed (en snel) controleren?
ik kan hem natuurlijk installen en kijken oftie gf2 ultra drivers pakt, maar dat is natuurlijk geen garantie.
en de fan+heatsink (of op zijn minst een heatsink) er af rukken is ook niet zo''n goed idee.

hoe kan ik dat goed zien?
door een diagnostics proggie dat daarnaar kijkt?? (en dan bedoel ik niet door te benchmarken)
of is dat aan de kaart zelf (behalve op chip) te zien!?!?

Verwijderd

powercolor is wel een van de goedkopere merken, maar ik heb al diverse berichten gezien van gebruiker die ''m wel ok vonden...

Verwijderd

oopz....

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
ik check ff de kracht-kleur site of daar staat dat ze ultra''s maken....

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 21:29 schreef jjwa het volgende:
het is een powercolor hoor ik nu
voor diezelfde prijs nog steeds.
hij zegt dat de doos en kabels enzo er bij zitten...

is Powercolor geen KUT-merk?
want da''lijk doe ik door dat cheap@$$ merk een miskoop :(
Volgens mij heeft powercolor geen ULTRA maar alleen pro''s of ik ben scheel en het staat wel op hun site maar ik zie hem niet!!!

In de pricewatch staat ie ook niet

Maar misschien heb ik het wel mis :(

• Pollewob
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 21:33 schreef jjwa het volgende:
ik check ff de kracht-kleur site of daar staat dat ze ultra''s maken....
Op de site (http://210.66.3.2/web/product.asp) zie ik ook nix over ultra''s staan...

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 21:34 schreef -.STEFAN.- het volgende:

[..]

Volgens mij heeft powercolor geen ULTRA maar alleen pro''s of ik ben scheel en het staat wel op hun site maar ik zie hem niet!!!

In de pricewatch staat ie ook niet

Maar misschien heb ik het wel mis :(
Afbeeldingslocatie: http://210.66.3.2/web/images/pcpro/GTS2.jpg

Dit is trouwens de pro :( maar ik zie toch duidelijk GTSstaan op de chip :(

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
op de site van powercolor staat ook GEEN ultra, wel eentje met deze chip:
"nVIDIA GeForce 2 GTS PRO"
hmmz, GTS PRO
ach ja, ze verkopen zeker ook pentium 1''s als:
pentium 1-2-3-celeren 1-celeron 2-pentium 4
weirdo zooi.
is het nou een gts of een pro?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
mmm hij kan een 64MB GF2PRO ghebben gekocht, en daar het bios van een ultra hebben ingeflasht.

Dus gewoon overklokt...

Ik zou dus ook een beetje op de temp letten..

succes :)

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
dat wordt dus GEEN Powercolor voor mij gok ik, want dit is allemaal wel erg wazig.
nou ja, ik moet nou kappen met internetten van men ma :( dus zie ik morgen wel verder

• Pollewob
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 21:38 schreef jjwa het volgende:
op de site van powercolor staat ook GEEN ultra, wel eentje met deze chip:
"nVIDIA GeForce 2 GTS PRO"
hmmz, GTS PRO
ach ja, ze verkopen zeker ook pentium 1''s als:
pentium 1-2-3-celeren 1-celeron 2-pentium 4
weirdo zooi.
is het nou een gts of een pro?
Een GTS is een GeForce2 die op 200/333 MHz draait, een Pro draait op 200/400 en een ultra op 250/460. Maar powercolor verkoopt PRO''s met een snelheid van 200/365 geloof ik, daarmee wordt je dus ook al een beetje genept :(

• BC3 Victim
Powercolor verkoopt inderdaad geen ULTRA''s...

Powercolor verkoopt alleen Geforce2 GTS plankies onder de naam:
Model No.:
CGTS2 PRO 32MB DDR
CGTS2 PRO 64MB DDR
CGTS2 PRO TV 64MB DDR
Dit zijn dus gewoon GTS plankies die PRO''s worden genoemd..... maar die helemaal geen PRO zijn...

Ze worden verkocht als pro''s maar hebben de core en clock speed van een normale GTS, dus 200/333, vandaar dat ze ook zo cheap zijn....

Ik heb een Videal GeForce2 GTS PRO 64 MB DRR + TV-out.... en die loopt op 250/400.... :)

Dus +/- 650 voor een tweedehands Powercolor GeForce2 GTS (64MB neem ik aan?) NEP-PRO is nogal duur, heb mijn plankie nieuw voor F579,- inc. verzendskosten....

Zal nog ff verder kijk als ik jouw was....

• Pollewob
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 21:53 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Ik heb een Videal GeForce2 GTS PRO 64 MB DRR + TV-out.... en die loopt op 250/400.... :)
Die heb ik ook! Zou je je geheugen niet even verder overclocken ipv je core (dat heeft toch nauwelijks nut)... die van mij haalt 255/465 :9

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
jammer, no cheap hardware 4 me dus :(
wel cheap, maar dan heb ik nog niks :(

Verwijderd

Powercolor maakt geen Ultra''s. Het moet of een Hercules, of een Elsa zijn. Als je pech hebt is het nog een 2Mx ook van 64 mb en dan "ultra overclocked" op 200/215
Pagina: 1