Toon posts:

[BC3] Matrox versus GF2 MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij gaat binnenkort een nieuw systeem kopen, nu twijfelt die een beetje over de videokaart. Of een Matrox of een GF2 MX, hij speelt vrij weinig games en dus raadde ik ''m de Matrox aan. Ik hoor jullie altijd zeggen dat die 2D veel beter is dan de Geforces. Maar hoe snel zijn die Matrox kaarten 3D? Sneller dan een TNT2, toch wel?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik neem aan de Matrox G450?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Matroxen zijn niet sneller dan een TNT2.

Is een Radeon niet leuk ? Zeer goede 2D, Hardware matige MPG/DVD decoder en is goed in 3D.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:12
ik zou idd voor een radeon gaan :)

snel, en goede 2D :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
matrox natuurlijk op hun website kun je nog een handige internet tool downloaden die alleen kan worden gebruikt door de g400 en g450 verder embm en dualhead en goede support op beide via de website en je kunt je tv erachter gooien via tulp kabel

members.home.nl/ppielage/matrox1.bmp
members.home.nl/ppielage/matrox2.bmp
members.home.nl/ppielage/matrox3.bmp

verder ben ik nog geen spellen tegen gekomen waar mijn g400 het niet bij doet

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Als die gast geen spellen speeld zou ik de Matrox aanraden. Als ie weinig "zware" spellen draaid ook.
Als hij af en toe gamed (wat nieuwere spellen) zou ik toch voor de Radeon gaan.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 18 mei 2001 18:19 schreef yGiDoRp het volgende:
Matroxen zijn niet sneller dan een TNT2.

Is een Radeon niet leuk ? Zeer goede 2D, Hardware matige MPG/DVD decoder en is goed in 3D.
ik heb juist een g400 genomen omdat die volgens een pc blad sneller was dan de tnt2 op dat moment

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:29
Het ligt eraan wat voor systeem het wordt natuurlijk. Als het een systeem is met een 17" beeldscherm of kleiner van hmm.. hoe zal ik het zeggen niet uitmuntende kwaliteit dan maakt het ook niet uit wat voor videokaart je erin stopt. Veel mensen zien trouwens zowiezo geen enkel verschil tussen de GeForce 2MX en Matrox G4xx beeldkwaliteit in 2d. Dusse ik zou zeggen kies de goedkoopste ze zijn toch beide goed. Overigens is de 3D van Matrox welliswaar niet zo goed als die van de GeForceMX, maar kan de Matrox toch best meekomen met games hoor. Quake 3 met instellingen op normal draaiend op mijn Duron 700@1000Mhz met Matrox G400 haalt met demo001 toch wel 93 fps dus dat is wel speelbaar. Maar het is natuurlijk erg systeem afhankelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, een Radeon is eigenlijk wel een goed alternatief.

Hij wil een aardig systeem, maar zal niet heel veel games spelen. Toch vind ikzelf dat je een aardige videokaart moet zetten omdat je niet wilt dat op je nieuwe systeem dingen slecht draaien. Ik wist niet dat die Matrox niet sneller is dan een TNT2 en die vind ik al niet al te snel. Dus een Radeon is eigenlijk wel een goede, ja.

Nogmaals bedankt.
Pagina: 1