[BC3] Welke 19" Flatscreen??

Pagina: 1
Acties:

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik heb een budget van ongeveer 1000 gulden (+/- 100). Ik heb zelf al een beetje rondgekeken (eerst naar een 15" LCD, maar die krijg je niet voor dat geld). Ik heb nu de Iiyama MA901U op het oog.

Is dit een beetje goed scherm (kan hem voor 1039 halen in Den Bosch, dus geen verzendkosten en makkelijk bij garantieprobs) of kan ik beter een Philips of LG nemen:?

Ik heb nu ook een 19", en ben niet van plan kleiner te nemen (behalve LCD dan;)). Maar wat ik nu heb is een Lifetech en die heeft last van image-strepen (oftewel magnetische golven op het scherm). Flatscreen is ook een pré.

• Postman
Niemand commentaar of een betere?

Ik zat ook te denken aan de A902MT omdat ie ook 100Hz op 1284 aan kan.

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

CTX!!!!!! :)

http://www.ctx.nl

Verwijderd

...CTXAfbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/rough/rocketwhore.gif die dingen zuigen echt. na een jaar worden errug onscherp, ik spreek uit ervaring.... kijk eens bij NEC of Iiyama, over het algemeen zijn dit toch wel de betere ( en betaalbare )....

• Postman
Ik ga nu toch maar eens kijken voor een Philips. Ik schrok echt toen ik zag dat er zoveel reacties waren (met de helft daarvan ''nieuwe'' fouten).

• Postman
Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/rough/rocketwhore.gif LOL :)
Idd geen CTX, heb er wel geen ervaring mee, maar het is een minder merk (heb nu een Lifetech en wil iets goeds). Ik wil dus een Iiyama, Philips of LG (v.l.n.r. in voorkeur).

Verwijderd

...als ik jou was, zou ik iets meer uitgeven voor een monitor, want je moet er toch minimaal een jaar of 5 mee kunnen doen. ik heb een Iiyama Vision Master Pro 451 ( A902MT ), en ben errug tevreden. deze is errug scherp, errug contrastrijk, naar mijn menig errug goed. ik heb wat problemen gehad met mijn monitor (hij is tot twee maal toe omgeruild ivm kleine problemen ), maar dit is nu opgelost en ik zou absoluut voor geen ander merk dan Iiyama willen gaan.... bovendien heeft Iiyama een errug goeie service, 3 jaar on-site....

Verwijderd

Ik zou dus nu ff niet voor de 451 gaan, lees deze thread maar "even" :P : [topic=130527] .

T is maar dat je t ff weet :)

• Postman
Ik zat ook al aan de A902MT te denken.
Maar nu las ik op de Iiyama site dat daar 2 dunne draadjes op zitten (extra stevigheid). Dit is alleen bij de Diamondtron NF buizen. Heb je hier erge last van, of zie je ze niet (goed kijken). Dat vind ik nog erger dan die magneetvelden, 2 strepen over je scherm.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 20:29 schreef FlamerX het volgende:
Ik zat ook al aan de A902MT te denken.
Maar nu las ik op de Iiyama site dat daar 2 dunne draadjes op zitten (extra stevigheid). Dit is alleen bij de Diamondtron NF buizen. Heb je hier erge last van, of zie je ze niet (goed kijken). Dat vind ik nog erger dan die magneetvelden, 2 strepen over je scherm.
Nou, ik heb een 450 pro die die draadje ook heeft, je ziet ze in t begin wel, maar na een tijdje (een week) ben je er zo aan gewend en moet je echt zoeken. Ze zijn ook iets van 0,001 mm dik of zo :P

Verwijderd

...ja, maar die twee steundraden zijn gewoon superdun, ik zie ze gewoon niet. als ik op 40 cm van de monitor af sta en heel gefocust kijk naar het beeldscherm dan zie ik ze bijna niet, zo dun zijn ze bij de Iiyama. en als ik gewoon zit te werken achter mijn monitor helemaal niet, je ziet ze gewoon niet meer, ze storen mij absoluut niet. idd zoals ik al aangaf heb ik problemen gehad met mijn monitor, net zoals vele anderen, maar het is grotendeels wel bijna opgelost bij de meeste. ze hebben een goede service....

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:41

spok9

Groen...

Iiyama heeft erg goede monitoren.

Ook flatscreens trouwens...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 20:39 schreef FlamerX het volgende:
Ik ga nu toch maar eens kijken voor een Philips.
Ik geloof dat LG iets op die draden had gevonden :? NEC levert ook mooie schermen....Maar ik zou iets meer uitgeven voor een monitor. Hij gaat toch langer dan één systeem mee..........

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 18 mei 2001 20:28 schreef AirHead het volgende:
Ik zou dus nu ff niet voor de 451 gaan, lees deze thread maar "even" :P : [topic=130527] .

T is maar dat je t ff weet :)
Nee maar die is ook een paar honder piek duurder dan het gestelde van 1000 piekjes.

Zou ook zeker geen CTX nemen, maar probeer Hansol eens...als je niet voor een Iilyama gaat want dat blijven toch toppertjes ondanks het kleine probleempje met de 451 Pro dat binnenkort ook opgelost is.

Dus ga dat ding in Den Bosch effe bekijken en als hij bevalt gewoon kopen..

success met je keuze.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Postman
Op vrijdag 18 mei 2001 20:43 schreef AirHead het volgende:

[..]

Ik geloof dat LG iets op die draden had gevonden :? NEC levert ook mooi schermen....
Nou die draden maakt mij niet zoveel uit, ik vindt dat je voor dat geld die dingen niet moet kunnen zien (of iig niet storend). Het ging mij om de problemen met die Pro 451 van Iiyama (A902MT dus).
En die 109P20 van Philips kan nog een hogere res. aan ook (kost ook wel meer).

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 20:45 schreef PiefPoefPaf het volgende:

[..]

Nee maar die is ook een paar honder piek duurder dan het gestelde van 1000 piekjes.
Dat was in reactie op a_LAN......

• Postman
Op vrijdag 18 mei 2001 20:45 schreef PiefPoefPaf het volgende:

[..]

Zou ook zeker geen CTX nemen, maar probeer Hansol eens...als je niet voor een Iilyama gaat want dat blijven toch toppertjes ondanks het kleine probleempje met de 451 Pro dat binnenkort ook opgelost is.

Dus ga dat ding in Den Bosch effe bekijken en als hij bevalt gewoon kopen..

success met je keuze.
Moet eerst ff mijn ouwe beeldbuis zien te slijten, dan kan ik een nieuwe betalen.
En over die paar honderd meer, liever dat dan een mindere/slechte monitor.

Verwijderd

dan moet je kijken naar de LG flatron, daar lopen die "draadjes" als ik het goed heb verticaal ipv horizontaal, dan heb je er helemaal geen last van bij het kijken naar je monitor

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Nee, de flattron heeft helemaal geen draadjes, het is namelijk geen streepmasker (Trinitron of Diamondtron) beeldbuis en ook geen shadowmask ("gewone") monitor. Het is een sleuven masker dat geen extra steundraden nodig heeft.

Voornaamste eigenschappen van een Flatron monitor:
-geen steundraden
-het vlakst van allemaal, namelijk 100% vlak aan beide kanten van het glas (geen gebogen fosforlaag aan de binnenkant dus)
-contrast als een Trinitron monitor
-kleuren als een shadowmask monitor
-even geschikt voor professionele toepassingen als een shadowmask monitor -> Edit: zelfs beter, aangezien deze 100% vlak is, dus totaal geen vertekening in de hoeken.

Voornaamste eigenschappen van een moderne Trinitron monitor:
-steundraden
-vrijwel vlak, beetje gebogen aan de binnenzijde van het glas
-veel contrast
-diepe kleurweergave waardoor goed voor spellen, minder voor kleurgetrouwe foto''s e.d.
-minder fijne vertikale dotpitch dan een shadowmask waardoor minder voor CAD toepassingen en dergelijke

Als je van contrast en harde kleuren houdt en precisie iets minder belangrijk is ga je dus voor een Trinitron (indien niet draadjes-allergisch). Of voor een Flatron.

Als je van precisie en een "natuurlijke" kleuren houdt dan ga je voor een shadowmask.
Of voor een Flatron.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Negeer: moest geen quote zijn maar edit natuurlijk! |:(
Pagina: 1