[BC3] gebrom/geknor uit TV-Kaart :((

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:59
:'( niemand?

• Initial G
Ik heb een MagicTView kaart van Askey met radio en 878 chipset. Zie voor verdere specs mijn sig.
Ik hoor constant via de line-in van mijn SB een brom, de brom wordt gegenereerd door de TVkaart zelf, want als ik hem rechtstreeks op mijn stereo aansluit knort t ook.

Het geknor stopt even als er veel HD/CPU activiteit is, maar is verder altijd te horen, zelfs heel zacht als ik de line-in op mute zet.

Ik heb al geprobeerd:
-ander PCI slot
-andere drivers
-versterkt signaal

Ik krijg t maar niet weg! :(

PS: nog een probleem: het TVkijken vreet systeembronnen, ik hou uiteindelijk nog maar 1% over, dan kan ik verder niks meer met windows, behalve herstarten. :(

Oplossingen?
edit:
Met de Pinnacle PCTVPro had ik hetzelfde probleem

Verwijderd

Heb ik ook gehad met mijn Asus deLuxe+tunerbox. De oplossing een ontstoorfilter bij conrad bestellen 17 gulden. Het schijnt temaken te hebben met een soort aardlus.

Verwijderd

Is inderdaad een aarde probleempje.
Waarschijnlijk als je de coaxkabel uit de tv tuner weghaald is de brom ook weg.

• Initial G
evl, kun je iets specifieker zijn? wat voor ontstoorfilter? en waar moet ik hem plaatsen?

Verwijderd

Ik las dat je hem in een ander slot hebt gezet. Was dat wel ver genoeg van je SB af? Of heb je kabels of iets dergelijks die in de buurt komen? Want dan kan interferentie (goed geschreven???) optreden. Dus electro-magnetische signalen die andere storen. Het effect dat je krijgt als je bijv. ook boxen naast je tv zet of je GSM bij een box...

• Initial G
Op vrijdag 18 mei 2001 15:52 schreef Max_Overdrive het volgende:
Is inderdaad een aarde probleempje.
Waarschijnlijk als je de coaxkabel uit de tv tuner weghaald is de brom ook weg.
heb gecheckt: niet dus. :(

• Initial G
Op vrijdag 18 mei 2001 15:54 schreef ajay het volgende:
Ik las dat je hem in een ander slot hebt gezet. Was dat wel ver genoeg van je SB af? Of heb je kabels of iets dergelijks die in de buurt komen? Want dan kan interferentie (goed geschreven???) optreden. Dus electro-magnetische signalen die andere storen. Het effect dat je krijgt als je bijv. ook boxen naast je tv zet of je GSM bij een box...
mijn PCI config was eerst:
1. -
2. -
3. NIC
4. -
5. SB64PCI
6. TV

nu:
1 -
2 -
3 TV
4 NIC
5 SB
6 -
beide gevallen probleem, ik betwijfel of t aan zo''n soort storing ligt

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb hetzelfde met mijn Pinnacle PCTVPro, maar die plopt bij het menuutjes-selecteren, en HD-activiteit. Bij niks doen issie juist stil.

Ik zet gewoon de AUX-volume instelling op mute. Wanneer ik het TV-kijk-progje opstart zet die automatisch de mute uit, en bij afsluiten weer aan. Blijkbaar vonden ze dat bij Pinnacle wel handig. Ik in elk geval wel.

Soms denk ik ook wel dat ''t kan liggen aan mijn 235 Watt voeding.. die moet aan best veel dingetjes stroom leveren zo onderhand. (M''n processorfan varieerde in toerental bij HD-acces etc. heel irri -> andere fan -> over!)

Siditamentis astuentis pactum.

• Initial G
Die mute oplossing is niet echt elegant, want het geknor is ook irritant tijdens het tv kijken...

Verwijderd

Ik las verkeerd :)

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 16:46 schreef GKLQuake het volgende:
Die mute oplossing is niet echt elegant, want het geknor is ook irritant tijdens het tv kijken...
Zet em is op stereo kanaal 1+2 bij de audio eigenschappen, helpt bij mij (bij een pinnacle pctvpro) ...klinkt super onlogisch misschien, maar bij mij helpt t toch echt :)

• Initial G
Op vrijdag 18 mei 2001 18:20 schreef AirHead het volgende:

[..]

Zet em is op stereo kanaal 1+2 bij de audio eigenschappen, helpt bij mij ...klinkt super onlogisch misschien, maar bij mij helpt t toch echt :)
Welke audioeigenschappen? Van welk programma?

BTW ik gebruik nu BorgTV 2.1, en die geeft een andere/zachtere/minder irritante brom.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Op vrijdag 18 mei 2001 18:43 schreef GKLQuake het volgende:

[..]

Welke audioeigenschappen? Van welk programma?

BTW ik gebruik nu BorgTV 2.1, en die geeft een andere/zachtere/minder irritante brom.
in het orginele proggie PCTV vision kun je dat instellen...

Ik heb het prob ook; als hij uit staat, hoor je een soort geknor als je iets doet. Staat alles stil, dan heb je er geen last van:?

ps. dat proggie borgTV, waar kun je dat downloaden?
Dit omdat het orginele proggie nog wel eens voor vastlopers/lockups zorg :(:(

• Initial G
hier kun je borgtv 2.1 downloaden. Van een vage Noegoslavische site :)
Zet de landinstelling op Germany dat werkt het beste, maar misschien moet je handmatig nog wat kanalen toevoegen.

suc6

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 18:52 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

in het orginele proggie PCTV vision kun je dat instellen...
Helpt dat zo instellen bij jou wel/niet ?

• Initial G
het originele progje heet bij mijn kaart. TView TV 4.24

mijn kaartje is van Askey, en is identiek aan die van Dynalink, ik denk dat jij doelt op de pctvPro van Pinnacle, die heb ik niet meer inmiddels.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 19:25 schreef GKLQuake het volgende:
het originele progje heet bij mijn kaart. TView TV 4.24

mijn kaartje is van Askey, en is identiek aan die van Dynalink, ik denk dat jij doelt op de pctvPro van Pinnacle, die heb ik niet meer inmiddels.
"Stereokanaal1+2" staat voor het feit dat als er een "meertalige" uitzending is dat je dat dan alletwee kan horen. Bijv. : een tenniswedstrijd met een engels en een nederlands commentaar.

Kun je iets wat daarop lijkt niet instellen in TView TV 4.24 ? Ik bedoel: ik heb 4 "standen" : mono, stereo kanaal1, stereo kanaal2 en stereo kanaal 1+2. Zoiets moet toch ook in te stellen zijn bij jouw proggie :? (Tenzij t een mono kaartje is)

Ik weet namelijk precies wat voor gebrom je bedoeld, bij mij is dat dus verholpen als ik dat progje van mij op Stereokanaal1+2 instel. Nogmaals, t klinkt nogal idioot, maar "t werrrkt egjt" . Iig suc6 verder :)

Edit: Oh ja, bij mij helpt t alleen bij een stereo kanaal ..............

• Initial G
is niet stereo... kostte ook maar 159 piek
Pagina: 1