[BC3] 144Mhz geheugen op GForce2MX ?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn MX qua geheugen op 144Mhz default draait. Had dat niet 166 moeten zijn :?. Wat helemaal k*t is; Op 146 gaat ie al heel erg raar doen ( textureproblemen ). Ik heb die kaart voor een appel en een ei >:)aangeschaft en het blijft een verbetering i.v.m. een TNT2 die ik voorheen had. Maar toch...heeft Nvidia eigenlijk richtlijnen voor hun kaartenbakkers of kunnen die gewoon zulk crappy geheugen erop zetten als ze willen ( vandaar dattie zo goedkoop was of course :(. Zou ik die kaart trouwens terug kunnen brengen en een nieuwe, echte :), MX claimen ???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Ik zou proberen de zelfde kaart te halen zoals ik heb.
Ik loop gewoon op 230 core en mem 215
Ik haal gewoon dik 70 á 90 fps bij quake3 op 32bit ;)

Ik was 380 piekies kwijt dat valt reuze mee,volgens mij is ie nu zelfs goedkoper.
Kijk maar eens bij www.twp-computers.nl
Veel succes! :)

Verwijderd

144 lijkt idd wat weinig voor een GF2MX, mijn Viper550 loopt al op 120(110 eigenlijk), en die is toch al 2,5 jaar oud.

Maar ik geloof niet dat nVidia de kaartenbakker exact voorschrijft wat ze moeten bakken, maar de meesten houden zich toch netjes aan het reference design dan uit wordt gegeven.

edit: Weet je wel zeker dat het een MX is? Welk type/ras enzo is het? En wat zegt bijv. Sisoft Sandra hiervan??

Verwijderd

Beetje vaag mijn TNT2 zit al op 175/180 en mijn 7100 (Gf2mx) doet 210/200 (zonder actieve koeling)

• BC3 Victim
Thanks.
Ik weet absoluut zeker dat het een MX is hoor. De core is ook gewoon goed ( draait nu stabiel op 200 ). Het is puur dat geheugen dat e langzaam is. Ik denk dat ik hem gewoon voor een prikkie verkoop en een GTS haal ( Kan ik in duitsland voor pakweg FL 460,- krijgen :)( GeForce 2GTS DDR TV Out Retail 64 MB).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:09
Je hebt waarschijnlijk eem standaard bios erin hangen. Dat heb ik ook is gehad en toen giung ie ook terug van 166 naar 144. Maar dat ie niet hoger komt is wel heel vaag. Kijk is wat er op het chippie staat. Merk bv en naar de cijfertjes dus hoeveel ns het geheugen is. Anders kun je wel proberen er een sneller bios in te duwen (eerst testen met vgabios).

Suc6

• BC3 Victim
Heb ik ook met mijn MX 400!
Ik heb maar gewoon met coolbits de mem op 175 gezet, werkt goed core kan ook een flink stuk omhoog.

Verwijderd

144 Mhz op een 2MX dan heb je een 200Mx ofzo ...veel plezier er mee...:r

Verwijderd

Ya, klopt heb ik ook ik heb ook een gewone Powercolor GF2 MX met 7 ns = 143 mhz mem erop.
en het zuigt bigtime!!

• BC3 Victim
gewoon je bios flashen met een standaard Geforce2MX en je bent van die Powercolor underclocking af...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 19 mei 2001 12:35 schreef unicorn7 het volgende:
gewoon je bios flashen met een standaard Geforce2MX en je bent van die Powercolor underclocking af...
En jij denkt dat dat powercolor :r geheugen dat trekt...?

dan kan je net zo goed een mx naar een ultra flashen (bij wijze van spreke dan)

Verwijderd

Als je gelukt heb kan je die MX200 (is gewoon een TNT2M64 met T&L) overklokken tot 150 Mhz...:r mijn tip:

Verkoop dat ding aan een leek voor 150 gulden en koop een fatsoenlijke kaart!

Verwijderd

Koop bij paradigit zo''n geforce 2MX van 3Dpower = 300,- mem gaat tot 215 en core tot 220

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 19 mei 2001 12:45 schreef r0ck3t het volgende:
Koop bij paradigit zo''n geforce 2MX van 3Dpower = 300,- mem gaat tot 215 en core tot 220
bij jou ja... een andere MX van 3Dpower gaat misschien maar tot 190/190...

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
is die mx toevallig van gainward?
ik heb ook zo''n kreng namelijk en er zit dan wel 5.5 ns (183)geheugen op maar hij loopt echt mak 175 en dan al artifacts soms..
fuck ding.. core is ok maar mem zuigt bigtime!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Yup, powercolor. Heb hetzelfde probleem, absoluut scheitgeheugen - weigerd zelfs maar boven de 147 te klimmen zonder een puinhoop van het scherm te maken. Zat nog te twijfelen tussen de retail powercolor en een oem MX kaartje van onbekend merk en besloot dat retail toch beter moest zijn |:(.

Verwijderd

Izaguf2k1 ik denk dat je een Creative Geforce2MX kaartje hebt. Die heeft 143mhz DDR geheugen, maar een 64bit databus, itt een normale gf2mx die een 128bit databus heeft.
Dus dat ding presteert minder als een gewone gf2mx. Kut voor je |:(

Verwijderd

Ik heb 2 powercolor mxen gehad. 1 Liep op 220/215 met standaard koeling..deze had ook standaard 175/166Mhz. En de ander kreeg ik op 175/160 ofzo. Deze liep standaard op 166/143Mhz. Ik heb die dan ook meteen weer verkocht. Liep voor geen meter op 143Mhz.
Pagina: 1