[BC3] We need HELP QUICK!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kan iemand ons helpen met het volgende probleem:

A7A266
128 mb DDR
1200 MHz 266 Mhz fsb T-Bird
V7700 32 mb met Ascend memory

Ik heb nu een score van 3100 3DMARKS (in 2001 versie).

Hoe krijg ik de score hoger zonder de professor over te clocken?
Heeft iemand tips? Mogelijk bios update van de videokaart of speciale drivers patches.
Noem maar op............

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Heb je waarschijnlijk al gedaan maar ja, ff alle andere proggies afsluiten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Dat is al aardig hoog!
Je videokaart is de bottleneck.

Moved vanuit Die-hard Overclocking & Case Modding.

Verwijderd

Hehe, scoor van 3100 en je noemt het een probleem ? tja tis maar wat je een probleem noemt.

Een paar verschillende detonator drivers proberen mischien ?

• BC3 Victim
Eh hoezo moved vanuit ????

Maar niemand heeft dus echt concreet iets van "Hier staat een nieuwe bios van je kaart"????? :'(

Verwijderd

score van 3100 in 2001 is zeer redelijk hoor. Warom eigenlijk "need HELP QUICK!!!!!!" ?? Zo dringend lijkt me dit probleem niet.

Als je niet je professor over wilt klokken, maar bijv. wel je videokaart, moet je maar eens op zoek gaan naar powerstrip.

Verder overal de nieuwste drivers voor, Windows opnieuw erop, en sneller kan het dan ook niet meer zonder geld uit te geven :)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 18:56 schreef PowCow het volgende:
Eh hoezo moved vanuit ????

Maar niemand heeft dus echt concreet iets van "Hier staat een nieuwe bios van je kaart"????? :'(
Moved vanuit: hij staat beter in VB dan in DOC.

Bios: http://www.asus.com

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Via drivers?

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Minipoort AGP driver van AMD.COM
Directx 8.1 te vinden in de Meuktracker
Detonators uit de Meuktracker
Via 4 n 1 Drivers.
Flash je BIOS !

Freelance tweaker

• BC3 Victim
Euh ja.

Nou dan ga ik maar zelf weer zoeken.
Ik had eigenlijk verwacht dat er mensen waren die zo 1 2 3 een oplossing hadden.

Helaas, maar toch bedankt voor jullie moeite.

Verwijderd

Ja, oplossingen zijn bedoeld voor problemen :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
3100 punten is goed... Hoger krijg je niet zomaar met een paar drivers hoor. Wat je zou kunnen doen is verschillende detonator drivers proberen (dat maakt wel eens wat puntjes uit)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:45
misschien wil die professor wel harder werken als je hem meer betaalt :? :+

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
np
:)

Succes verder met dit probleem (wat niet vaak voorbij komt gelukkig)

• BC3 Victim
Tsja, een serieus antwoord mag ook wel hoor......

Ik heb er alleen haast bij omdat dit geldt voor een contest die voor vanavond 12 uur af moet zijn.

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

In iedergeval bedankt voor alle reacties. We zitten nu op de 3400 3Dmarks met 3Dmark 2001. (1024x768x32 - alles standaard)

We moeten alleen nog verder. Wat hebben we gedaan:

* DDR Timing zo laag mogelijk gezet.
* AGP Aperture gefine-tuned
* Drivers gefine tuned (zonder de allernieuwste)
* Swap file optimize
* cache optimized
* geen progs in background
* defragmentatie als laatste :P
* VID - Core op 255 ipv 200
* VID - mem op 355 ipv 333 (zijn aan het fine-tunen)
* OpenGL en D3D opties aanpassen

Wie weet nog meer?
Met name het aanpassen van OpenGL en D3D instellingen. we hebben snelheid nodig, kwaliteit maakt helemaal _NIETS_ uit.

Heeft iemand nog enige tips?

bedankt. :)

-Stuff

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26
Op donderdag 17 mei 2001 18:59 schreef Tony_Montana het volgende:
Via drivers?
waarom via drivers als je een ali chipset hebt :?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
Op donderdag 17 mei 2001 19:14 schreef PowCow het volgende:
Tsja, een serieus antwoord mag ook wel hoor......

Ik heb er alleen haast bij omdat dit geldt voor een contest die voor vanavond 12 uur af moet zijn.
Als je dit nou in je eerste post had gezet dan had je misschien wat zinnigere reacties gehad. Vermoeiend al die mensen die denken dat wij hier een helpdesk zijn die alleen maar vragen beantwoord.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
in welk OS doe je de tests eigenlijk? of mag je dit niet kiezen, vaak is win98SE sneller dan winME, w2k

zoveel mogelijk uit het ram gooien, als het _enkel_ voor te testen is kan je bijna alles uit de taskmanager gooien (bahalve explorer in win9x), in w2k moet er iets meer bliven draaien. aangezien je maar 128MB ram hebt zou ik win98SE nemen, kan je het ram gebruik van windows zeker naar de 20mb krijgen (misschien minder, maar ik bereikte 21.5MB voor spellen te spelen op mijn oude computer)

is een geluidskaart verplicht voor directx/3Dmark? anders -> uninstall de drivers, worden die ook al niet geladen (= sneller), ik veronderstel ook alle overbodige hardware eruit, is enkel extra drivers en windows checked onderweg soms een paar dingen, ''k zou zelf de cd-rom eruithalen.
Heb je de swapfile op een 2e hd gezet? ik denk dat dit trager is aangezien elke hd de cpu gebruikt.
ik denk ook dat je het geheugen van de V7700 hoger kunt krijgen dan 355, desnoods heatsink/koeler erop

• Stuff

Stuff

*ploink*

Wellicht dat mijn collega in iets mindere mate tactisch is geweest.

Ik vroeg me alleen af of een van de vele bezoekers op tweakers wellicht nog suggesties had.
Ik ben nu bezig met NVmax, dus dat is wel geinig. Setting veranderen, testen, setting veranderen, testen.. Ik zit hier nog tot een uurtje of 4 verwacht ik, dus suggetsies zijn welkom. :)

Regards,

Stuff.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• BC3 Victim
We zitten inmiddels al op de 3484 3DMARKS (2001) het gaat inmiddels lekker. Maar we zijn nog niet tevreden.

Nog ff nieuwe bios van het MB uitproberen en dan houden we echt op.

Wij danken allen voor jullie tips. :)

Als ie helemaal klaar is zullen we ff aangeven hoe je je kaart en plank met geheugen het beste ken overclocken. Dus met behoudt van een uitstekende beeldkwaliteit. :z

• Stuff

Stuff

*ploink*

De laatste DirectX geinstalleerd: 8.1 (niet official) en nu zitten we op de 3509. :P

Gaat wel lekker zo. Nu nog ff de laatste BETA biossen uitproberen om te zien wat voor een impact dat heeft. (We hebben hier nog 2 andere mobos liggen, dus als het flashen verkeerd gaat hebben we nog altijd een goed werkende mobo liggen) :)

Een van de tegenpartijen claimt met deze configuratie boven de 3800 :?
uitgekomen te zijn, dus dat is ons streven. :)

• Ramon
dus toch een oneerlijke wedstrijd dus? :?

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 18:51 schreef PowCow het volgende:
Heeft iemand tips? Mogelijk bios update van de videokaart of speciale drivers patches.
Noem maar op............
door de proCessor over te klokken ipv de proFessor

;) LOL

• Stuff

Stuff

*ploink*

Ok dan. Geflashed met BIOS 1005.003 (Beta 3) post het bord niet meer. Bleef hangen bij initializing PnP Devices in het eerste scherm. Nog getracht alle kaarten kabels eraf te halen (behalve wat nodig is om op te starten), maar niet werken dus. Ander mobo gepakt en de BIOS omgewisseld. Helaas nog steeds op 3509.

Maar we gaan weer dapper door. 8-)

• Stuff

Stuff

*ploink*

Nog even tussendoor.

Het gaat dus om een wedstrijd.. Iedereen krijgt een vast systeem en moet proberen daar de hoogste scores mee te halen. je mag geen aanpassingen maken aan de hardware (dus geen betere cooling o.i.d) en je mag de CPU niet overclocken. verder mag zo''n beetje alles.
Windows versie Staat vast: Windows Ellendium.

We gaan nu ff het geheugen proberen nog iets op te krikken. Het is alleen een kaart met zeer goedkoop geheugen dat HEEL weining kan hebben. Het nadeel is dat onze tegenstanders betere kaarten hebben met Hyundai geheugen (dat je makkelijk op 400 kunt zetten). maar goed, we gaan alles eruit halen wat erin zit.. :)

• Stuff

Stuff

*ploink*

Het is inderdaad niet helemaal eerlijk. Zo beschikken onze tegenstanders al direct over grote hoeveelheden producten die benodigd zijn terwijl wij hier heel veel moeite moeten doen om die spullen te krijgen. En zelfs nu, op de dag dat het systeem ingeleverd moet worden is niet alles op voorraad. beetje irritant.

Maar we willen er zeker van zijn dat we een super hoge score hebben, dus we gan er gewoon tegen aan. Net al een paar vrienden (mede tweakers) uit bed gebeld om te vragen of ze nog tips hadden. Toch weer een paar tips gekregen die ik wil proberen (Mijn populariteit is wel ietsgedaalt alleen). :)

PS.
We zitten nu op 3521. En die anderen maar zeggen dat 3100 een mooie score is.. B-)

• BC3 Victim
3538 is nu ook eindelijk behaald. *D
Wij gaan nog rustig even verder om nog wat meer puntjes eruit te persen.

Het is voor ons alleen nog steeds de vraag hoe ze er 3800 punten uit hebben kunnen slepen :? waarschijnlijk dat :+ daar meer van
weet.

Maar goed. Nog steeds zijn tips en dat soort zaken meer welkom.

• BC3 Victim
OKe dan :z
eindelijk haalden ook wij dan het magische getal 3706 3dmarks alsof het niks was :Z

Wij zullen winnen. en die |:( @#%$^&#$
nou ja , laat dat ook maar.

Iemand nog id''en? Het begint hier saai te worden om 2 uur snachts en we willen graag nog sneller. (3800 punten zou niet verkeerd zijn). >:)

• Ramon
euhm

strax wel ff alle dingen die jullie gedaan hebben posten he?

Kan ik mijn systeem misschien ook nog ff wat tweaken. :)

• BC3 Victim
No problemo.....we zitten al hoger dan we eigenlijk hadden verwacht. Maar ja, dat rotte geheugen van die videokaart die wil maar niet hoger dat 360 MHz.......zodra je hoger dan 360 komt dat hangt de kaart gelijk (zit Ascend geheugen op de kaart). We hadden eigenlijk op een leuke kaart met Samsung geheugen gehoopt omdat die garandeerd dat je het geheugen op 450 MHz kunt zetten. Helaas was dit niet het geval en moeten we echt alles op alles zetten om ook maar de laatste 3 puntjes mee te pakken met het finetunen.
Anyways.......we posten een uitgebreidt verslag ;)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

moet je in 32 bit draaien of mag je ook op 16 bits kleur draaien?

En zouden ze onder overklokken ook verstaan dat je de FBS omhoog gooit en de multiplier omlaag zodat je nog steeds op hetzelfde aantal Mhz draait?

Niet?
[Specs]

• BC3 Victim
Helaas ben je verplicht inderdaad alles in 32-Bit modus te draaien. Nu kun je hier het een en ander mee sjoemelen door NVMAX, hier pas je wat instellingen aan en het werkt perfecto.

Oh ja, de cpu die moet op 4.5x 266 MHz FSB zijn. Helaas :'( Anders hadden we hem zelf ook wel omgezet. :D

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:50
Mag je het systeem in een andere ruimte plaatsen? Zo ja, waarom zet je hem niet buiten neer of in een kelder, dat zal allicht wel iets schillen in de mhz''s van je videokaart.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• BC3 Victim
Kijk hier eens. Misschien kun je hier nog wat tips vinden. Succes!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Volgens mij had je beter je tijd in het hacken van 2001 kunnen steken, daar boek je tenminste resultaat mee >:)

Vid is hier idd een groot probleem. Ik snap ook niet waarom je wel DDR en een snelle Athlon core hebt, maar geen Geforce3 (enige ''spel'' voor Geforce3 is 3DMark2001);)

Verwijderd

ik snap niet dat mensen zich zo "ophangen" aan die 3dmark scores...dat programma is zooooo saaaaaiiiii!!!!...ga toch lekker gamen...als of het wat uitmaakt of je 80 of 99 fps hebt....:P

• Universal Creations
Wat is de maximale snelheid van het geheugen, terwijl je de core op default snelheid houdt? Deze snelheid moet als eerste omhoog, daarna op maximale geheugensnelheid pas de core-snelheid omhoog.

• Universal Creations
Even een vraagje: tussen wie is die contest. Als dat jappanners zijn, dan kun je het wel vergeten, deze loempia-vouwers weten toch altijd wel iets te vinden om hun systeem nog net iets verder over te klokken dan een andere tweaker.

• BC3 Victim
Universal Creations:
Het systeem mag niet worden verplaatst en staat al in de assemblage ruimte (magazijn). Hier is het al niet bepaals warm.

FlamerX:
De 3Dmark 2001 word voor gebruik op elke PC opnieuw geinstalleerd om dat soort dingen te voorkomen. (Tuurlijk kun je wel met scriptjes aan de gang, maar we doen het liever eerlijk) :)

FatBoy:
Tuurlijk game ik liever... Serious Sam, CS, noem maar op. Maar dit is voor een wedstrijd en dat willen we gewoon heel graag winnen.. :)

Universal Creation:
Zeer bedankt voor de tip. Gaan we meteen proberen.

Regards,

Stuff (op de account van PowCow).

• BC3 Victim
Allemaal erg nieuwsgierig. Maar dit is van een bedrijf zijnde (mag nie vertellen wie).

Maar om aan te tonen dat wij ook ons best doen zitten wij op het laatste moment alles nog uit de kast te halen.

En ik hoor net dat wij het magische getal 3742 hebben gehaald wat op zich echt veel is :9~

• Universal Creations
Wat is trouwens je refresh-rate, heb je al eens geprobeert daar wat mee te klooien? Soms kan een bepaalde verhouding tussen refresh-rate en kloksnelheid betere resultaten opleveren.

• BC3 Victim
Is ook nog een leuke,

We gebruiken een IIyama VisionMaster pro 411.

Gaan we daar ook nog ff mee spelen. :P

Thankx 4 your help so far!

BTW. Via geforcefaq.com komen we helaas niet verder. maar toch bedankt voor de tip :+

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

geen bmp op je desktop scheelt trouwens ook ietsjes.

Niet?
[Specs]

• BC3 Victim
We know.......

Maar toch, het is een kaal geinstalleerd systeem. Dus geen desktop meuk als achtergrondje :)

• BC3 Victim
Nou, wij zijn bijna aan het eind van ons testprogramma(en aan het eind van ons latijn gezien de tijd). Zodra we de results hebben weten jullie het allemaal als eerste via deze topic.

Time for :z voor zover je op je werk kan slapen 8-) :P

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Kee..done ;)
Als je maar wel de details van je tune actie laat weten >:)

Niet?
[Specs]

• BC3 Victim
Jij hebt ongetwijfeld wat userdetails zitten bekijken van een collega van me. :)
Gelieve je post weg te halen aub. Ben hier niet blij mee en morgen meerdere mensen niet.

Maar het antwoord is dus ja.

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Wat voor v7700 is het eigenlijk?
de pure?
Ik heb zelf de deluxe TV, krijg ''m alleen niet zo heel erg snel in 3dmark 2001 omdat m''n PIII 500 een beetje een bottleneck is.
Komt gelukkig binnenkort wel een KT7A-RAID+TB1333 aan en nog 256MB erbij (nu ook 256, dan dus 512)

PS. moet je zelf ook je post weghalen, anders komen ze er alsnog achter *D

Niet?
[Specs]

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Ik snap het nog steeds niet, iedereen krijgt dus een systeem, maar niet hetzelfde?

Je mag zelf componenten kiezen met een totale waarde van ofzo?

Waar kwam die grote stap richting de 3700 vandaan.

En VOORAL:
Hoever zijn jullie nu?

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• BC3 Victim
Nou ja, inderdaad als je overgaat op TB''tje dan komt het helemaal okay.

Wij gebruiken hier de Asus V7700 Deluxe TV 32 mb. En hij draait nu op de volgende configuratie:

Asus A7A266
128 mb DDR
1,2 GHz 266 MHz fsb Thunderbird
SBLive 5.1 kaartje
Pioneer 116 dvd speler ide
Aopen (Justlink) 12x8x32 brander ide
40,2 Gb Diamondmax 60 2mb cache 7200 rpm diskje
300 watt voeding
en een InWin S500 kast
Logitech Pilot+ muisje
Silitek Sk2500 keyboardje
IIyama Vision Master Pro 411 monitor.....sigh...

En dat is het geloof ik wel.

Ik zal kijken of ik morgen de testresults ken posten. :)

En nog bedankt.

en we zitten nu op de 3700 3dmarks

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Misschien zou je dvd, brander en geluidskaart er nog uit kunnen halen voor iets meer processorkracht?
scheelt ook drivers die geladen moeten worden.
of is dat niet helemaal de bedoeling en moet het echt een volledig systeem zijn?

Niet?
[Specs]

• BC3 Victim
Net wat je zegt. Het moet een volledig systeem zijn. Maar goed, mijn collega is bijna klaar. Ik zoek op het net naar info en hij is bezig met overclocking van het systeempje. Maar ja, ik ga zo weer werken (9:30) en hij gaat met 15 minuten weer weg. Voor mij is het nog een lange dag te gaan. :Z heb ik eigenlijk wel zin in. Maar er zijn ondertussen nog andere dingen die ik kan doen.....dus ik vermaak me wel......ik heb ook nog internet, om dus met medeTweakers zoals jullie te kunnen communiceren. Ook heel belangrijk dus. :)

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Eigenlijk zou dat systeempje met 256MB nog lekkerder zijn.
Misschien wel geinig om te testen hoeveel dat nou scheelt met 128MB.
Ik neem aan dat je geheugen zat hebt liggen?

edit:
hoeveel cas is het geheugen trouwens?
misschien cas settings in bios lager zetten voor nog meer 3dmarks?

Niet?
[Specs]

• BC3 Victim
Ik heb nog 2 streepjes geheugen nog liggen (we hebben hier geen opslag), maar het haalt weinig uit. scheelt ongeveer 30 3dmarks maar meer zal het niet wezen. Je hebt wel meer capaciteit, maar 3DMark test dat niet echt. Hij test volgens mij tot ergens 140 mb of zo.
Dus in dat soort dingen zal je het niet merken. Waar ik het bijvoorbeeld wel mee merk is een spel openen zoals Unreal Tournament Game of the Year Edition. Dat gaat bij 128 mb op normale snelheid maar bij 256 mb veel rapper. Dus das wel een voordeel. Sneller laden.

Oh ja, de tweakutil die wij hier gebruiken is NVMAX die je kunt downloaden van www.nvmax.nl

Latere details, zoals gezegd, volgen nog.

het is cas2 ddr. En we hebben de settings al uitgemolken. veel verder heeft geen zin meer. Om eerlijk te zijn ziet het beeld er ook niet uit hoor nu.

• BC3 Victim
een compleet systeem kan ook eenvouduge componenten bevatten. zo lijkt me dat bijv. een oudere cd-rom speler misschien wel eenvoudigere drivers heeft en je daardoor op een hogere waarde kan komen.
ibm 7200 toeren (75 en 60GXP) zijn volgens mij ook sneller dan deze drive.

leuke contest, succes

• Universal Creations
En hoeveelste zijn jullie geworden. Toevallig nog de magische grens van 3800 gehaald?

• Frenkpie
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op donderdag 17 mei 2001 18:59 schreef Tony_Montana het volgende:
Via drivers?
daar ligt het niet aan hoor
anders had hij niet zon hoge score
zonder de nieuwste via drivers zou ie ongeveer 500 halen denk ik ;)

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

nog gewonnen?
Hoeveel is er eigenlijk max gehaald?

Niet?
[Specs]

• BC3 Victim
Nou,

Of we gewonnen hebben horen we morgen pas. Maar dat maakt niet uit. De hoogste score weet ik niet. Ik heb al mensen horen zeggen dat ze er 3900 hebben weten uit te persen. Dus ik ben benieuwd. Morgen weet ik dus ook meer hoe de andere mensen de kaarten zover hebben weten op te Focken! :) Ik zal dan zoals al eerder gezegd ook gelijk ff de results en tips er ff bijzetten hoe of wat je je kaart kan overclocken.

Gegroet,

PowCow }:O

• BC3 Victim
Nou, we hebben niet gewonnen, maar hebben wel de 2e plaats behaald. Met 2 tiende punt verschil.

Het heeft er dus echt om gehangen wie de hoogste score had. Lullige was dat er 1 systeem compleet was uitgevallen na de eerste test >:). Ons verkoopbabbeltje was wel heel cool gedaan. Uiteraard met dank aan BSTUFF *D

• Ramon
ok!

tips? :)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:55
daarom zijn die kaarten zo duur ? er zit een professor in :?

misschien moet je je professor beter koelen, dan werkt ie harder ? :P

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1