Toon posts:

[BC3] Welke videokaart voor IIyama 450 19"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar maanden geleden 3dfx3000 videokaart vervangen voor een hercules MX kaartje.

Helaas beeld in windows boven de 1024x768 valt niet mee te werken is veelste onscherp geworden. :(
Nu wil ik een nieuwe kopen welke geeft een lekker scherp beeld ook in de hogere resoluties...... liefst eentje inclusief tv-out en is vergelijkbaar in snelheid met spellen???

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ati Radeon.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Welke Hercules kaart ?? Een van de twee (monitor of videokaart) is flink naar de kloten dan... hier heb ik mijn pro 510 op 1280x1024 draaien (ja ik ben kippig ;)) op een 3dfx voodoo3 (oud beestje dus) op 100hz en dat is toch behoorlijk scherp hoor...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
JA, ik heb niet zoveel ervaring met gamen maar ik het een IIyama 450 in comby met een Matrox G450 AGP en dat werk prima

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
leadtek Geforce III +tv-out (of natuurlijk de Asus + bug..B-))

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Hercules MX retail met 32mb geheugen. Er schijnt een slechte filtering op alle mx kaartjes te zitten die in samenwerking met een trinitron beeldscherm vreselijk onscherp beeld veroorzaakt. Voorheen met die 3dfx 3000 videokaart was het een perfecte combinatie maar met die Mx-kaart krijg je spontaan hoofdpijn als je iets langer naar er naar kijkt...... :'(

Dus vandaar maar naar een nieuwe combinatie zoeken en aan die monitor kan het niet liggen lijkt mij..... :9~

Verwijderd

Mmmmm vreemd ik heb de zelfde kaart en monitor en ik heb een lekker strak beeldje.

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Op donderdag 17 mei 2001 16:54 schreef eb170965 het volgende:
Het is een Hercules MX retail met 32mb geheugen. Er schijnt een slechte filtering op alle mx kaartjes te zitten die in samenwerking met een trinitron beeldscherm vreselijk onscherp beeld veroorzaakt.
De hercules MX heeft betere filters, die zouden moeten zorgen voor een betere 2d weergave. Ik heb zelf ook de hercules MX (de retail versie, dus met 5.5ns geheugen ipv het 7ns op de OEM!), en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Alleen mun monitor is gewoon niet zo geweldig (800x600@60hz:r).

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Ik gebruik icm met mijn pijama 450 een Asus V7700 Deluxe. Gaat echt perfect 8-)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Ik heb een GTS en een iiyama 510, en tot 1280 wil dat prima met BNC kabel.. Maar 1600x1200 is net niet scherp meer.. (Wil nog net, maar vind ik nix..)

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 14:52
Ik heb de zelfde monitor en draai hier in 1280*960 of 1600*1200 met haar scherp beeld op beide resoos. Ik heb een Geforce 2 GTS DDR 32 MB + TV-Out

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet hoor maar ik heb ooit eens hier gelezen dat ik niet de enige ben die slecht 2d beeld heb met zo''n MX-kaartje.

Kijk hiero maar eens http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html#prophet2MX
:'(

En mijn beeld boven de 1024x768 is gewoon niet om aan te zien, misschien was ik wel verwend ofzo met die 3dfx3000. Ik gebruik wel gewoon de standaard drivers van Hercules, misschien gebruikt jullie wat anders?
Pagina: 1